Конспект уроку за проектом «Інтелект України» з розвитку зв’язного мовлення в 3-А класі за темою : «Складання усного твору «Вісники весни» за поданим планом .»

Про матеріал

. Складання усного твору «Вісники весни» за поданим планом

Мета. Вчити дітей складати твір за даною темою та планом. Розвивати дитячу уяву,фантазію. Вдосконалювати навички послідовно пов'язувати речення в текст на основі лексичних груп. Виховувати почуття захоплення природою ранньої весни.

Перегляд файлу

 

           Відділ освіти Павлоградської міської ради

Павлоградська загальноосвітня школа I-III ступенів № 17

 

 

 

Розробка відкритого уроку за проектом «Інтелект України»

з розвитку зв’язного мовлення

в 3-А класі

за темою : «Складання усного твору «Вісники весни» за поданим планом .»

 

 

 

                                                                                             Вчитель:

                                                                                       Антонцева О.М.

                                                                                       старший вчитель

 


Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Складання усного твору «Вісники весни» за поданим планом

Мета. Вчити дітей складати твір за даною темою та  планом. Розвивати дитячу уяву,фантазію. Вдосконалювати навички послідовно пов’язувати  речення в текст на основі лексичних груп. Виховувати  почуття захоплення природою ранньої весни.

Обладнання:ноутбук,мультимедійний проектор,ілюстративний матеріал на тему: «Весна».

Хід уроку:

I . Організація класу.

Урок розпочинаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

  • Працювати на уроці розвитку зв’язного мовлення ми будемо під гаслом,яке треба скласти з розсипаних слів.

Слайд 1:рідну,Мову,її люблю,не забуваю,я вивчаю.

(Мову рідну я вивчаю,її люблю,не забуваю.)

 II. Актуалізація опорних знань.

1.Створення емоційного фону уроку.

Слайд 2:

Надійшла пора прекрасна,

Многоцвітна,тепла,ясна,

Ніби дівчинка в вінку.

Ожили луки,діброви.

Повно гомону,розмови

І пісень в  чагарнику.

- Діти, про яку пору року йдеться?

-З ким порівнюють весну у вірші-загадці?

- Як змінилася природа з приходом весни?

- Яким настроєм сповнений цей вірш?

III. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми вирушаємо в подорож у світ прекрасного, у світ природи. А допоможе нам у цьому мистецтво:музика, живопис, поезія.

-Я пропоную вам ознайомитись із завданнями нашого уроку.

Слайд 3: Завдання уроку

1. За поданим планом скласти твір на тему: «Вісники весни» .

2.Навчитися виділяти опорні слова до даної теми, формувати лексичні групи до цих слів.

3.Вдосконалювати навички послідовно пов’язувати речення в текст на основі лексичних груп.

IV. Основна частина уроку.

  • Діти, я пропоную вам згадати що таке епіграф.

Слайд 4:Епіграф – напис, що розташований автором перед текстом твору; як правило епіграф передає основну ідею, настрій твору.

  • Робота у групах.

   Завдання:оберіть епіграф до власного твору,поясніть свій вибір.

Слухання твору П.І.Чайковського «Підсніжник»(Квітень)

- Які картини викликала музика у вашій уяві ?

- Які почуття пробудила у вас мелодія ?

- Які кольори переважають навесні ?

Слайд 5:ілюстрації на тему: «Весна»

- Яка пора року зображена на малюнках?

- За якими ознаками ви про це дізнались?

- Хто повертається з вирію?

- Як змінилось довкілля?

- Чи подобаються вам ці зміни?

Фізкультхвилинка.(для концентрації уваги)

Учитель дає команди на виконання конкретних рухливих вправ, а сам демонструє зовсім інші, намагаючись дезорієнтувати учнів. Діти, не звертаючи увагу на дії вчителя, повинні виконувати його словесну команду.

V. Робота з мовним матеріалом

1.Лексичні вправи

1) робота в групах(розкажи про весну лише іменниками)

2) колективно(виділити серед обраних іменників головні (опорні) слова, за якими ми могли б скласти розповідь про вісників весни)

Слайд 6:               вісники весни

птахи                    сонечко                           квіти

граки                         промінчики               проліски              тюльпани

 шпаки                      тепло                         підсніжники          фіалки

жайворонки              світло                          барвінок               жовтець

солов’ї                       радість                       сон-трава

  3) робота у парах(дібрати влучні прикметники до опорних слів)

    птахи                         квіти                       весна

радісні                     тендітні                     чарівна

веселі                      ніжні                           тепла

дзвінкоголосі         замріяні                     мальовнича

привітні                 дивовижні                  чудова

гарні                       сміливі                       казкова

4) добір дієслів до іменників-опорних слів (колективно)

сонечко                  птахи                        квіти                           весна

дивиться              співають               пробиваються              прилетіла

посміхається        лунають               народжуються            привіталася

виграє                   гомонять                 визирають                    дарує

прокидається     метушаться               пнуться                      виплітає

сяє                         пурхають                тягнуться                    мандрує 

5)самостійне складання словосполучень із словами лексичної групи

(журавлі-веселики,гуси-шипуни,промінь-пустунець,квіти-самоцвіти,росинки-сльозинки,весна-красна,весна-чарівниця,весна-господарка,квіти-самоцвіти)

6) утворення метафор з опорними словами

Слайд 7:

                                             сонечко                                     

гріє,мов руки неньки

                                              як дбайливий господар  

                мов наливне яблучко

                                                                  як дбайливий господар        

 Слайд 8:

                                           квіти

         яскраве вбрання землі

                                                    диво землі

                     наче зірочки

                                                                         мов краплинки роси

Слайд 9:

                                           птахи

        голос,мов мелодія флейти

                                                                     спів,наче гомін весни

                            пісня,наче передзвін

7)презентація виписаних заздалегідь образних висловів із самостійно прочитаних віршів,текстів на обрану тему

VI. Складання усного твору за поданим планом.

Слайд 10:

                                          Вісники весни

                                              План

  1. Сонечко розбудило все навколо.
  2. Святковий концерт дзвінкоголосих вісників весни.
  3. Квіти - діти весни.
  4. Починається нове життя.

 

1)Знайомство з планом.

2)Усне складання твору.

3)Колективне редагування творів.

 

Вісники весни

    Прокинулось сонечко, розплющило свої блакитні оченята і навколо стало тепло і радісно. Своїми промінчиками воно лагідно зігріло мешканців довкілля.

    На пташиних крилах прилинула весна. Змахнула вона своєю чарівною паличкою і розпочала святковий концерт. Пташиний спів, наче гомін весни заповнив все навкруги. Голос жайворонка , мов мелодія флейти, доноситься з височини,  переплітаючись з веселим гомоном пташиного хору.

    Під дивовижний передзвін пташиних голосів тягнуться до сонця провісники весни – первоцвіти. Пролісок мрійливо задивився своїми блакитними оченятами на посмішку ніжної фіалки. Зелений килим барвінку вкрив все навколо. Білі дзвіночки підсніжника кивають голівками,  вітаючи кожен легкий подих вітерцю.

     Весна – чарівниця одягає землю в яскраве вбрання. Починається нове життя.  

VII. Підсумок уроку.

  • Про яку пору року ми говорили ?
  • Чим приваблює нас весна ?
  • Чий твір вам сподобався більше ? Чому ?
  • Що вам сподобалось на уроці найбільше ?

 Гра (діти розповідають чи справдилися їх очікування від уроку користуючись схемою)

                                        Я

дізнався                                            допоміг

 

              навчився               дякую

 

                             Література

  1. Верес О. Ластівка. – К. : Освіта , 1992.
  2. Верес О. Зелена неділя. – К. : Освіта , 1992.
  3. Початкова освіта. – 2003. - №5.
  4. Початкова освіта. – 2012. - №1-2.
  5. Початкова освіта. – 2011. - №46.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
8 січня
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку