ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з -, с-;формувати вміння правильно писати слова з цими префіксами; сприяти розвитку мовлення; виховувати культуру письма в зошитах; залучати дітей до вивчення рідної мови, пізнання рідного краю.
Конспект відкритого уроку
з української мови
в 3 класі
Тема. Практичне ознайомлення з написанням префіксів з -,с-.
Мета: ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з -, с-;формувати вміння правильно писати слова з цими префіксами; сприяти розвитку мовлення; виховувати культуру письма в зошитах; залучати дітей до вивчення рідної мови, пізнання рідного краю.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
1.Ізотерапія. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Гра « Палітра»
2. Відеоряд « Орел і решка»
- Ви любите мандрувати?
- З якої передачі звучали сигнали?
- А що корисного можна взяти з перегляду ?
- Пропоную вам теж сьогодні на уроці переглянути цю програму. Але не про країни світу, а топ 5 цікавих місць відпочинку нашого рідного міста Запоріжжя.
- Перепусткою до нових сюжетів будуть правильно виконані завдання.
- Ну, що ж, готові? Починаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань і фіксація утруднень в діяльності.
А) корінь
Б) основа
В) суфікс
2. Частина слова без закінчення називається…?
А) корінь
Б) префікс
В) закінчення
3.Для чого потрібно закінчення?
А) для зв'язку слів у реченні
Б) для утворення нових слів
В) щоб поставити наголос
4. Познач основу і закінчення у словах:
Школа, пролісок, зимовий, дощ.
Ро..чесати, бе..пека, бе..турботний, бе..страшний, ..найти, ..вільнити, ро..в'язати, ..казати, ..питав. ( у дітей виникають утруднення.)
ІІІ. Визначення теми і задач уроку.
Тему уроку пробують сформулювати учні самостійно.
Тема. Правопис префіксів з-, с-.
Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Сприйняття і усвідомлення нових знань.
Зошит свій я відкриваю
Правильно його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно.
До роботи я берусь.
Сс Со
Сорока скроїла на свято
Сорочки сороченятам.
Скасувати, зважити, спитати, злетіти, збагнути, стукати, зрозуміти, схвалити.
( одні слова починаються з букви з-, а інші з букви с-.)
З - С –
зважити скасувати
злетіти спитати
збагнути стукати
зрозуміти схвалити
Запам'ятайте !
Префікс с- пишеться перед буквами к, п, т, ф, х.
« КаФе ПТаХ» ( відео 4)
Виключення! У слові скринька – с частина суфікса.
Зсипати - [ ссипати ]
Зшивати - [ шшивати ]
Зчищати - [ шчишчати ] ( відео 5)
V. Узагальнення й систематизація знань.
1. Робота з підручником. С. 98, впр. 228.
2. Самостійна робота. Вправа.( на картках)
Записати слова, виправляючи помилки. Виділити префікси.
Зпускатися, зпиляти, зцідити, сшити, ссипати, зтворити, зхилитися, зформувати, зливати.
Перевірка.
VІ. Рефлексія.
Сьогодні на уроці я вчився…
Мені було цікаво…
Найбільше мені сподобалося…
Я вперше дізнався …
Настрій у мене…
VІІ. Оцінювання.
VІІІ. Домашнє завдання. С. 99, впр. 229.