Конспект уроку за технологією в МКШ 2 і 4 класи

Про матеріал

Трудове навчання

Складаємо «гармошкою».

Аплікація «Метелики».

Об'єкт праці: метелик з фантиків.

Мета: познайомити дітей з технікою «гармошка» завдання

-освоєння нового прийому обробки паперу гофрування;

-розвиток дрібної моторики;

-виховання працьовитості та дбайливого ставлення до природи.

Обладнання вчителя: зразки виробів, папір, нитки.

Обладнання учнів: ножиці, папір, нитки, клей.

4 клас

В'язання крючком. Ланцюжок з повітряних петель

Об'єкт праці: ланцюжок з повітряних петель

Мета: навчити виконувати ланцюжок з повітряних петель

завдання:

-ознайомитися учнів з історією в'язання крючком; інструментами, матеріалами і пристосуваннями;

-сформувати навички з організації робочого місця; навчити правильним прийомам роботи;

-виховувати любов до рукоділля.

Перегляд файлу


Конспект уроку за технологією в МКШ 2 і 4 класи 

Вчитель - Черняховська А.В..

2 клас

 Трудове навчання

Складаємо «гармошкою».

 Аплікація «Метелики».

Об'єкт праці: метелик з фантиків.

 Мета: познайомити дітей з технікою «гармошка» завдання

-освоєння нового прийому обробки паперу гофрування;

-розвиток дрібної моторики;

-виховання працьовитості та дбайливого ставлення до природи.

Обладнання вчителя: зразки виробів, папір, нитки.

Обладнання учнів: ножиці, папір, нитки, клей.

4 клас

В'язання крючком. Ланцюжок з повітряних петель

Об'єкт праці: ланцюжок з повітряних петель

Мета: навчити виконувати ланцюжок з повітряних петель

завдання:

-ознайомитися учнів з історією в'язання крючком; інструментами, матеріалами і пристосуваннями;

-сформувати навички з організації робочого місця; навчити правильним прийомам роботи;

-виховувати любов до рукоділля.

Устаткування вчителя: крючок, нитки, зразки виробів, презентація.

Устаткування учнів: крючок, нитки.

 

Хід уроку.

Організаційний момент.

-Здравствуйте учні! Сідайте. Дзвенить дзвінок, кличе дзвоник  .Пора вже нам починати урок.

СР

 II. Мотивація навчальної діяльності .

-У вас на партах лежить текст, який містить цікаві історичні відомості. Ваше завдання прочитати його й знайти відповіді на запропоновані нижче питання.

РУ

 II. Мотивація навчальної діяльності.

 -Учні, відгадайте загадку.

Спав квітка і раптом прокинувся,

 Більше спати не захотів.

Ворухнувся, потягнувся,

Злетів вгору і полетів. (Метелик) -Правильно.


III.Постановка теми і мети уроку .

-Як ви думаєте, яка тема нашого уроку? (Метелик).

-Які завдання ви ставите собі на урок? (Навчитися робити метеликів з паперу) .

емає людини, яка б не бачила у своєму житті метелика. А ви згодні? (Так).

 І немає, мабуть, жодної байдужої людини до цього створення природи.

- Розкажіть, будь ласка,які вони, метелики? (Легкі, грайливі, гарні)

 -Де  ж ми можемо зустріти метеликів? (На галявинці, в саду)

 -Хто знає, як народжується метелик? (Яйце - гусениця - лялечка - метелик) .

Подивимося відеоролик.

СР

 -Зараз ви попрацюєте в ролі дослідників. У вас на столах лежать картинки з метеликами. Ваше завдання, розглянути дану ілюстрацію і заповнити таблицю.


РУ

 

 III.Постановка мети і теми уроку.

 Ви прочитали текст. Про що він? (Про історію в'язання крючком)

 - Визначте тему нашого уроку? (В'язання крючком)

-Які завдання ви поставите на урок? (Навчитися в'язати крючком, дізнатися про техніку в'язання крючком)

 -Добре. Тепер поговоримо про історію появи такого ремесла. -Опираючись, на питання складіть зв'язний текст.

 -Абсолютно вірно. Зараз рукоділля для жінки стало просто приємним розвагою. У сучасної жінки відпала необхідність займатися кроєм і в'язанням. Їй простіше купити все в магазині. Але кожна жінка розуміє, що куплений светр це одне, а пов'язаний своїми руками зовсім інше.


Один з найпоширеніших видів декоративно-прикладного мистецтва - в'язання гкрючком.

 -Відгадайте ребус.

 КОЧРКЮ (Гачок)

 -Правильно. Молодці! А ось які крючки бувають і як правильно їх вибрати, ви дізнаєтеся, дослідивши даний матеріал. В ході дослідження ви повинні заповнити таблицю.

 

РУ

-Хлопці, галявина у мене готова. Що ж не вистачає, щоб вона пожвавилася? (Метеликів).

Ми з вами дивилися, як з'являються метелики на світло, і в нас теж на уроці будуть народжуватися паперові метелики.

-Діти, чи всі метелики схожі один на одного? (Немає вони мають подібності та відмінності).

-Чим же розрізняються і чим же схожі метелики один з одним?

Що ви відзначили в схожості метеликів? (Вони все літають, є крила, є тулуб).

- Що в розбіжностях? (Різний розмір, різні кольори, різна форма крил)

-Молодці. Ви правильно підмітили, що метелики мають різне забарвлення, розмір і форму крил.


-Увага на екран. Розгляньте, будь різних за формою метеликів можна зробити. Зараз уважно подивіться на схеми. Стрілочками показано, в якому напрямку нам потрібно буде виконувати складання.

СР

 У вас на партах лежать конвертики з геометричними фігурами. Знайдіть ті фігури, які найбільш підходять нам для даної технології. Ви сьогодні все принесли журнальну папір, фантики. Визначтеся, якої форми ви будете робити метелика і приготуйте потрібної форми папір.

IV. Повторимо всі разом правила роботи з інструментами.

Як ми працюємо з ножицями?

Передане ножиці в закритому вигляді, кільцями в його сторону.

-Не тримати ножиці кінцями вгору.

V. Фізкультхвилинка

Всі встали.

Вранці метелик прокинулася,

потягнулася, посміхнулася.

раз - росою вона вмилася,

два - тихенько покружляв,

три - нагнулася і присіла,

на чотири - полетіла.

2 клас приступає до роботи

 

 

 

 

РУ

Отже, закінчили.

-Які можуть бути крючки? (Дерев'яні, пластмасові, зі сталі, алюмінію)

-Чи крючки одного розміру? (Немає, найтонші зроблені зі сталі, більш товсті - з алюмінію, пластмаси і дерева)

-Що означає номер крючка? (Означає номер діаметра гачка в мм)


-Перевірити вашу табличку.

 -Заняття в'язання крючком теж вимагають дотримання певних правил. Прочитаємо їх.

 -Робоче місце для в'язання повинно бути добре освітлене.       

-Сідіти треба прямо, торкаючись корпусом спинки стільця.

 -На робочому місці повинен бути порядок.

 -Перед початком і після закінчення роботи слід мити руки, щоб нитка і в'язане полотно залишалися завжди чистими, а на руках не залишалося дрібних частинок пряжі.

-Крім крючка можуть знадобитися і додаткові інструменти: циганська голка, ножиці.


VII. Інструктаж по виконанню роботи

Положення гачка в руці.

 -Учні, подивіться. Крючок можна тримати в руці по-різному. Зазвичай людина звикає до одного положення. Одне з положень - тримати крючок як олівець. При цьому крючок лежить на руці, великий і вказівний пальці тримають його близько до кінця. Можна тримати крючок в руці, як ніж. При цьому крючок знаходиться під рукою, кінець крючка утримується великим і вказівним пальцями. Для в'язання крючком спочатку вив'язується початкова петля. Для цього на відстані 15 см від кінця нитки потрібно зробити петлю.

СР

Самостійно потренируйтесь зав'язувати початкову петлю.

РУ

VII. Інструктаж по виконанню роботи

Хлопці, подивіться, які метелики вийшли у мене.

Складати гармошкою потрібно дуже акуратно, щоб складки вийшли одного розміру.

Подивіться, як це необхідно робити. З'єднуються частини метелики нитками.

СР

VIII. Практична робота.

Приступайте до виконання роботи.

РУ
Сьогодні ми будемо вчитися робити ланцюжок з повітряних петель. Подивіться, як позначається в схемі вироби даний прийом. Вся увага на екран. Уважно подивіться, як робиться ланцюжок з повітряних петель.

 (Відеоролик)

 СР

 VIII. Практична робота.

 Самостійно пробуємо робити ланцюжок. Контроль за діяльністю учнів. Надання допомоги.

 РУ

IX. Підведення підсумків Учні, хто закінчив, прикріплюємо своїх метеликів на галявину. І прибираємо своє робоче місце.
РУ

 IX. Підведення підсумків Учні, поставте собі бали за урок відповідно до таблицею Акуратність виконання роботи правильність ність намагання самостійність Разом балів відмітка 3, 2, 1 3, 2, 1 3,

2, 1 1

 

 Рефлексія.

Кому сподобався урок, у кого все вийшло підійміть зелений гурток, кого було не цікаво і нудно на уроці підійміть червоний кружок.

 

 Урок завершено.

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
1647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку