Урок "Аплікація з паперу "Натюрморт""

Про матеріал

Дати учням поняття про аплікацію та ознайомити їх із видами аплікацій; вчити дітей виготовляти предметні аплікації; розвивати образне мислення та фантазію; виховувати охайність, точність, уміння доводити почату роботу до кінця. На уроці використовується презентація "Види аплікацій", Гра" Хто швидше створить свою аплікацію".

Перегляд файлу

Використання ІКТ на уроках трудового навчання в початкових класах

Аплікація з паперу «Натюрморт»

 

Мета. Дати учням поняття про аплікацію та ознайомити їх із видами аплікацій; вчити дітей виготовляти предметні аплікації; розвивати образне мислення та фантазію; виховувати охайність, точність, уміння доводити почату роботу до кінця.

 

Хід заняття

І.Підготовка робочих місць.

ІІ.Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб сказать наприкінці,

Що у нашім дружнім класі

Учні просто молодці!

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

Проблемне питання:

  • Якими способами можна оздобити (прикрасити) різні речі?

 

ІV.Повідомлення теми і завдань уроку.

 У вчителя на столі лежать елементи майбутньої аплікації. На кольорових елементах аплікації написані завдання уроку. Учитель їх оголошує та поєднує в готову аплікацію. Таким чином на дошці з′являється зображення аплікації, яку будуть виготовляти учні.

 

V.Робота над темою уроку.

1.Вступене слово учителя.

 Аплікація – процес створення візерунків орнаментів шляхом нашивання, наклеювання на тканину чи папір різнобарвних шматочків якогось матеріалу.

 Еволюція розвитку аплікації.

 Аплікація є одним із найдавніших способів оздоблення одягу, взуття, предметів побуту, житла. Виникнення аплікації пов′язане з появою стібка, шва на одязі зі шкур тварин. Еволюція аплікації простежується за зображеннями на пам’ятниках мистецтва стародавніх цивілізацій Азії, Європи, Америки, за літературними джерелами, а також за зразками аплікацій різних часів і народів, що збереглися. В умовах первісного ладу, коли не було соціальної нерівності, матеріали, які використовували для аплікації, були доступні всім. Надалі аплікація, як і інші види прикладного мистецтва, випробувала на собі вплив нових соціальних умов. Аплікації на тканині та шкірі, які призначалися для знаті, відрізнялися як складністю малюнка, так і вартістю матеріалів.

 На зміну аплікації з тканини прийшла аплікація з паперу. Пов′язана вона з початком виробництва паперу.

 У кінці 50-х років минулого століття  народився новий жанр в мистецтві аплікації, що отримав назву флоризм. В ній використовувалися різноманітні рослинні матеріали: засушені рослини, солома, тополиний пух, мох, лушпиння від часнику, ріпчастої цибулі та ін…

2. Види аплікації.

Аплікація може бути:

а) наочною – такою, що складається з окремих зображень: листок, гілочка, дерево, гриб, квітка, тварина, будинок, машина, людина та ін..;

б) сюжетною – що відображає сукупність дій, подій – зображення подій із казки;

в) декоративною – що включає орнаменти, узори, якими можна оздобити різні предмети.

Аплікації можуть різнитися і використанням матеріалів, з яких вони виготовлені

(демонстрація слайдів презентації «Аплікація»)

 

Фізкультхвилинка.

Раз, два! Час вставати.

Будемо відпочивати.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер – до праці знову.

 

VІ. Розгляд зразка виробу.

Учитель. Сьогодні ви, діти, будете клеїти аплікацію - натюрморт. Сьогодні це будуть фрукти. А чи знаєте ви фрукти ми дізнаємося, провівши невеличку гру.  Я називатиму фрукти і овочі, а ви повинні плеснути в долоні лише тоді, коли почуєте назву фрукта (помідор, яблуко, виноград, огірок, картопля, персик, перець, слива, морква,буряк, абрикос).

 

Підготовка до виконання аплікації:

  • З яких елементів буде складатися наш виріб? (тарілка, яблуко, груша, листочки)
  • Папір яких кольорів будемо використовувати?
  • Що ви можете сказати стосовно фону нашого виробу? (його колір повинен відрізнятися від кольорів інших елементів виробу).

 

VІІ. Послідовність виконання виробу ( розповідь учителя)

  • Підбираємо фон для виробу;
  • Використовуючи шаблони, вирізаємо елементи аплікації;
  • Розкладаємо елементи аплікації на фоні;
  • Приклеюємо елементи до основи.

 

VІІІ. Повторення правил безпечної праці

Загадка.

Що це? Кожен відгадає.

Гострі-гострі леза має.

І тканину і папір

Ріже й ріже на шматки. (ножиці)

(Правила поводження з ножицями та клеєм оголошує підготовлений учень.) 

 

ІХ. Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,

Сили наші підупали.

Треба нам би відпочити –

Свої сили відновити.

Руки вгору, руки вниз.

До друга весело всміхнись.

Покружляли, пострибали.

Сіли, встали! Сіли, встали!

Нахилились вліво, вправо.

І закінчили всі вправи.

 

Продовження самостійної роботи учнів.

 

Х. Підсумок уроку.

1. Питання

- Що таке аплікація?

- Яких видів буває аплікація?

- З яких матеріалів можна виготовляти аплікацію?

2. Гра «Хто швидше» ( бере участь дві команди). Із заготовлених елементів на клейкій основі на дошці необхідно утворити аплікацію (кожен учень клеїть один елемент).

3. Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

4. Прибирання робочих місць.

doc
Додано
11 січня 2019
Переглядів
7169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку