Матеріал уроку розширює уявлення учнів про особливості зимівлі тварин. На даному уроці учні удосконалюють навики швидкісного читання, в них формується вміння читати текст в особах, передаючи настрій дійових осіб. Різні види завдань сприяють розвитку зв'язного мовлення. Урок покликаний виховувати почуття любові до тварин, до природи.
Конспект уроку читання
в 2 класі
О. Буцень, Чи є зима?
Стецюк Ніна Василівна,
вчитель початкових класів
Шепетівської ЗОШ № 6
Тема. О. Буцень, Чи є зима?
Мета. Розширювати уявлення учнів про особливості зимівлі тварин; удосконалювати навики швидкісного читання, формувати вміння читати тексти в особах, передаючи настрій дійових осіб; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати почуття любові до тварин, до природи.
Обладнання. Предметні та сюжетні малюнки, комп’ютер, проектор.
Хід уроку
І Організація учнів до уроку.
ІІ Вправи на вироблення навички швидкісного читання.
а) Робота зі скоромовками:
- повторення вивчених скоромовок;
- вивчення нової скоромовки (демонструється на екрані слайд):
Сорока сорок років
Сорок сорочок вишивала.
Сорока сорок сорочок
На сорок сороченят одягала.
б) Читання чистомовки (демонструється на екрані слайд):
Лі – лі – лі – відлетіли журавлі.
Ли – ли – ли – дні осінні вже пройшли.
Ло – ло – ло – вже все снігом замело.
Ець – ець – ець – подув сильний вітерець.
Аї – аї –аї – облітає листя в гаї.
а) Читання складових таблиць за міні-підручником.
б) Гра «Блискавка». (Швидке причитування слів)
неквапливо доповзеш
вкриваються черепаха
снідання панцир
ІІІ Актуалізація опорних знань.
(Ворона, горобець, шишкар, снігур, лелека).
Учні визначають, яка пташка зайва, мотивують свою відповідь.
ІV Повідомлення теми уроку.
V Вивчення нового матеріалу.
1. Первинне ознайомлення з текстом (читає вчитель та підготовлені учні).
2. Перевірка сприймання змісту тексту.
- З якими тваринами зустрічалася черепаха?
3. Словникова робота.
а) Прочитування важких для сприймання слів (демонструється на екрані слайд):
снідання перепитала
добридень вкриваються
пробурмотіла наплачешся
відказала образилась
б) Робота в парах (На картках надруковано слова. Учням слід з’єднати слова - синоніми).
Визирнуло повільно
Неквапливо знайшла
Почалапала кажеш
Надибала виглянуло
Верзеш пішла
Одного осіннього дня виповзла черепаха на лужок і неквапливо почалапала шукати собі сніданок. Аж раптом чує – хтось гукає її:
Глянула черепаха вгору, а то сорока сидить на пеньку.
Коли це назустріч їм зайчик. От черепаха й питає:
Але раптом на землю впала одна сніжинка, друга, третя…
Ой весела, білолиця наша зима – чарівниця.
Сніг літає і літає всі доріжки замітає.
10. Розвиток мовлення. Творе завдання «Опис зими» (демонструється на екрані слайд):
М. Сингаївський
Білі черевички у зими
Вкрив дерева білими крильми
Морозець колючий, мов шипшина.
Білі черевички у зими,
Біла-біла в неї кожушина.
Білі сани, білогриві коні,
Білі рукавички пухові,
Білі щоки, а вуста червоні,
Мов розквітлі маки польові.
11. Гра «Віднови вірш» (демонструється на екрані слайд):
А яка зима буває,
Скаже той, хто добре … (знає).
Чи ж вона буває ніжна?
Ні! Холодна й … (білосніжна).
Так. Холодна, вітер віє.
І від вітру сніг … (біліє).
В небі темна хмара висне,
Іноді мороз аж … (тисне).
Чудеса на склі малює,
На річках мости … (будує).
Не прості, а льодяні.
Дуже гарні, мов … (скляні).
Під ногами рипить,
Звір від холоду … (тремтить).
Є хурделиця, природно,
Є метелиця … (холодна).
Хуга є і є завія.
Сонце світить, та не гріє.
І його частіш немає –
Хмара сонце …(закриває).
Часом сніг летить лапатий,
Бігти хочеться із хати.
Щоб зловити біле диво.
Бо повсюди так … (красиво).
VІ Підсумок уроку.
Інтерактивна гра «Мікрофон».