10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок " Зимонько, будь-ласка, подаруй нам казку. Зимонько багата, подаруй нам свято".

Про матеріал

Урок позакласного читання. Урок написано у віршованій формі. Дітям учитель пропонує зануритись у зимову казку, пригадати зимові свята. На уроці інтегруються читання, музика, хореографія, народознавство. Використовуються інтерактивні вправи.

Перегляд файлу

ТЕМА:  « ЗИМОНЬКО, БУДЬ – ЛАСКА, ПОДАРУЙ  НАМ  КАЗКУ! ЗИМОНЬКО  БАГАТА, ПОДАРУЙ  НАМ  СВЯТО !»

МЕТА: Допомогти дітям відчути чарівну силу слова і музики (як єдиного цілого). Вправляти у римуванні слів. Розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес. Прищеплювати любов до поезії, музики, танцю, повагу до народних традицій.

                                                    ХІД  УРОКУ.

I.Діти, сьогодні ми проведемо урок читання у поєднанні з музикою і хореографією. Чому так? Ще здавна люди говорили, що звуки мови і людські звуки – це брати рідні, що краще зрозуміти мову людську може допомогти тільки музика, її чарівна сила. А тему уроку мені підказала сама природа. А чи здогадаєтеся ви? Ану, відгадайте:

А). Ось до мене на поріг випав білий-білий …(сніг)

Б). Раз до мене на віконце сів сіренький горобець

   І пожалівся, що хвостик підморозив…(морозець)

В).Дощ пройшов, мете хурделиця. Враз – мороз і …(ожеледиця)

Г).Знають всі його здавна, бо щедрішого нема.

  Любить він усіх звірят і дівчаток, і хлоп’ят.

  В теплій шубі міховій, хоч казковий, та живий.

   Не боїться бур і гроз. Хто це, діти?..(Дід Мороз)

Д).Закрутило, замело, вкрило снігом все село.

  Крекче і свистить у вуха невгамовна…(завірюха)

Е).На ліси, поля, діброви насипає снігу гори.

  Це до нас уже сама суне злючая…(зима)

Є).Так яка, діти, пора року лягла в основу нашого уроку? (зима)

Вчитель зачитує (з дошки або з екрана) тему уроку: Зимонько, будь-ласка, подаруй нам казку! Зимонько багата, подаруй нам свято!

-Сьогодні на уроці на нас чекає справжнє диво і свято. А зараз подивіться всі на екран (зображення зими; показати де-кілька слайдів) і назвіть мені всі «зимові» слова, які знаєте.

Коли запас слів у дітей вичерпався, вчитель демонструє на екрані слова: віхало, морок, мла.

Словникова робота.

  • Діти, як по-іншому можна назвати віхало? (завірюха, хурделиця, заметіль, сильний вітер зі снігом)
  • Зима – це чарівна пора року, а всі чудеса починаються із настанням темноти. Темнота, по-іншому, морок і мла.

 Діти ще раз читають слова: віхола, морок, мла. Повторюють їх значення.

II.-Я вам обіцяла сьогодні чудеса. Дивіться і слухайте.

Вчитель підводить стулені руки і промовляє:

-Розкриваю свої руки й випускаю завірюху(звучить запис шуму завірюхи).

Чуєте, вона співає й вам про щось розповідає?

Тож закрийте оченята і швиденько: спати, спати.

Та розкажете мені, що побачили вві сні.

Діти закривають очі.

На фоні музики і шуму завірюхи звучить текст «Зимова ніч» Панаса Мирного.

Текст закінчується. Вчитель говорить:

-Відкривайте оченята, піднімайте рученята.

 Розкажіть тепер мені, що побачили вві сні.

Діти розповідають, що вони собі уявили, коли слухали «розповідь» хурделиці.

Робота над текстом: самостійне читання, «ланцюжок», вибіркове читання.

III.-Діти, а чи не здається вам, що ми з нашою зимою зовсім заморозили все навкруг.

-То спочатку завірюха шепотіла всім на вухо.

Потім ви про свої сни. Дуже гарні в вас вони.

Стало холодно у нас, снігом замело весь клас.

І мороз за ніс щипає – він до танцю всіх гукає.

Діти виконують ритмічну гімнастику, вивчену на уроках хореографії.

IV.Вчитель:

-Всі подумайте хвилинку і скажіть мені, малята,

Ну яке для вас узимку найулюбленіше свято? (Новий рік)

-А чому Новий рік?

Діти розповідають, чому їм подобається Новорічне свято.

-Поет В.Малишко, напевно, знав про це і тому придумав для вас вірш «Веселий Новий рік». Як ви думаєте, веселий цей вірш чи сумний? З чого це видно? Послухайте, я прочитаю.

-Прочитайте самостійно і скажіть, про що просять діти Новий рік?

-А зараз давайте прочитаємо хором і визначимо, які слова говорять діти, а де слова Нового року.

-А тепер почитаємо по ролям.

V.-Оскільки на урок читання до нас сьогодні завітала музика, ми з вами спробуємо цей вірш поспівати, тобто, як справжні чарівники, перетворимо вірш на пісню. Послухайте цю пісню і скажіть, чи змінився вірш і які нові відчуття оволоділи вами.

Звучить запис пісні. Вчитель повторює запитання.

Діти відповідають, що вірш став ніби яскравішим, під нього раптом захотілося танцювати.

Вчитель пояснює, як вірш розділити на куплети і приспів. Діти акуратно олівцем відмічають ці кордони.

Дивлячись у підручник, діти двічі виконують пісню під фонограму.

-Але ж у нас не тільки урок читання і музики. Сьогодні ми іще й танцюємо. Ви ж самі говорили, що під цю пісню так і хочеться танцювати. Отже, музика до пісні написана у стилі «твіст», тому в кожному програші будемо танцювати «твіст».

Вчитель показує рухи, а діти повторюють без музики. Далі двічі співають пісню, виконуючи ритмічні рухи.

VI.Вчитель пропонує дітям сісти.

-Все, більше працювати не будемо, бо стомилися. Краще давайте пограємо в гру. Я буду називати ну зовсім не зимові слова, а ви у відповідь – зимові, тільки такі, щоб було прикладно.

Поріг – (сніг), сама – (зима), муха – (завірюха), дід – (лід), купорос – (Дід Мороз), люлька – (бурулька), горобець – (морозець).

VII.Вправа «асоціативний кущ»-Діти, а що для вас зимове свято? (Новий рік, «старий» Новий рік, Різдво, Водохреща, Меланка).

Вчитель демонструє на екрані фрагмент обряду Меланки.

«асоціативний кущ»:

-А що для вас зимові традиції? (Носити Вечерю, бажати щастя, здоров’я, дарувати подарунки, співати і розповідати щедрівки, колядки).

Вчитель пропонує дітям розказати щедрівки і колядки, які вони вчили на уроках і в позаурочний час.

VIII.Підсумки уроку. Рефлексія.

Вчитель знову зачитує тему уроку: «Зимонько, будь-ласка, подаруй нам казку…» і запитує:

-Так що казкове було у нас на уроці? (завірюха розмовляла, вірш перетворився на пісню)

-«Зимонько багата, подаруй нам свято» - Яке свято подарувала нам зима? (Новий рік).

-Хто написав вірш «Веселий Новий рік»? (В.Малишко).

-Що означають слова: віхало, морок, мла?

Вправа «мікрофон»: - Що сподобалося на уроці?

                          -Новорічні побажання друзям і рідним.

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку