Конспект уроку за твором Дж.Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі"

Про матеріал
Матеріал до уроку за твором Дж.Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі", за типом уроку - це урок - щоденник душі. Даний матеріал був використаний під час відкритого уроку. В матеріалі подано проблемні та творчі завдання, які допоможуть здобувачам освіти розвинути комунікативні та творчі навички
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури в 7-му класі

Тема уроку: Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей та дорослих

Мета уроку: допомогти учням скласти цілісне уявлення про твір Дж.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»; створити умови для формування навичок аналізу образів героїв художнього твору; сприяти формуванню інформаційно-комунікативної компетентності під час роботи з історичними фактами, що покладені в основу твору, соціальної та громадянської компетентності у висловленні своєї позиції щодо зображуваних подій, комунікативної компетентності під час роботи із завданнями проблемного та творчого характеру; спонукати до прагнення пошуку джерел додаткової інформації для формування особистої думки щодо розглянутих питань; бажання поповнювати власний словниковий запас; сприяти формуванню думки про те, що життя людини та дотримання її прав є важливими поняттями для суспільства.

Цілі уроку: після цього уроку учні визначають для себе цінність людського спілкування, навчаться аналізувати та оцінювати історичні факти, що призводять до невідворотних наслідків; побудують модель толерантної поведінки, визначать умови комунікації в світі культурних та релігійних відмінностей, отримають навички використання різних джерел комунікації.

Тип уроку: урок – щоденник душі

Хід уроку

Можливо, війни трапляються знову й знову лише тому,

що одні ніколи не можуть до кінця відчути страждання інших

Е.М.Ремарк

І. Мобілізуючий етап уроку

1) Створення сприятливої атмосфери:

Пропоную перед початком нашої роботи провести невеличкий аутотренінг. Повторюйте  за мною:

Я – творча особистість!

Я вчуся, бо хочу все знати!

Ці знання знадобляться мені в майбутньому.

Я все знаю, я все можу, я все зможу!

 

2) Мотивація

Сьогоднішній урок я визначила як урок-щоденник душі, адже тема нашої зустрічі звучить так «Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих».

Епіграфом до уроку були обрані слова відомого німецького письменника, представника літератури т.зв. «втраченого покоління», який на власні очі побачив жахи і Першої, і Другої світової війни, Еріх Марії Ремарка.

Спробуйте, зважаючи на тему уроку, його тип, «щоденник душі», та епіграф, визначити, якою буде мета нашої зустрічі.

ІІ. Етап цілереалізації

  1.               «Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу». Саме такими словами закінчується твір Дж.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», роботу над яким ми сьогодні завершуємо.

 

  • Пригадайте, де відбуваються події, зображені у творі? (Геть-Звідси – назва концтабору, куди був направлений для проходження служби в якості коменданта батько головного героя)
  • Що ми знаємо про це місце?

(відеопитання від експерта, вчителя історії)

 

  1.               Концтабір… Яке страшне слово. Скільки їх було за часів Другої світової війни… Але Освенцім (Аушвіц) або ж Геть-Звідси, як називає його дев’ятирічний Бруно, чи не найстрашніший з усіх.

  •              Але як сприймає все це наш герой? Як взагалі ставиться до всього, що відбувається: переїзду з Берліна, нового місця проживання, відсутності друзів та великої кількості військових, що постійно перебувають в їхньому будинку?
  •              Як сприймають війну, а це, безумовно, війна, хоч Дж.Бойн жодного разу про це не говорить, дорослі?
  •         До речі, чи змінюється протягом дії твору ставлення когось з цих героїв до війни? Кого саме?

 

Ральф, батько Бруно

Ельза, матір Бруно

Лейтенант Курт Котлер, підлеглий батька Бруно

Павел, полонений з концтабору

 

Творче завдання (учні працюють на дошці Jamboard, фрейм 1)

Пропоную дібрати по одному іменнику, який би характеризував ставлення цього героя до війни

 

  • А як сприймають все, що відбувається, діти, герої цього твору?

Гретель, старша сестра Бруно

Бруно, головний герой

Шмуель, новий знайомий Бруно з «ферми»

 

Творче завдання (учні працюють на дошці Jamboard, фрейм 2)

Пропоную дібрати по одному іменнику, який би характеризував сприйняття подій цим героєм

  • Який висновок ми можемо зробити?

Дорослі

Діти

 

 

 

Творче завдання (учні працюють на дошці Jamboard, фрейм 3)

 

  1.               Головний герой твору, дев’ятирічний Бруно, - дуже допитливий хлопчик. Доведіть це.

(усні відповіді учнів)

 

В одній з таких «подорожей» він знайомиться з хлопчиком, одягненим у смугасту піжаму, Шмуелем, ув’язненим з концтабору.

 

 

В одному з домашніх завдань вам зустрілася така цитата з твору Дж.Бойна «Ми як близнюки, - сказав Бруно. – Є трохи, - погодився Шмуель».

  • А чи розуміє Бруно, як живеться Шмуелю?

 

Проблемне питання

Працюючи з наступним фреймом, згадайте, що думав Бруно, а) спостерігаючи за «фермою» з вікна; б) після перегляду фільму, що демонстрував його батько для начальства і що він побачив насправді, потрапивши за колючий дріт?

Власне, виникає ще одне питання: а чим є цей колючий дріт? Межею, що відділяє кордони концтабору чи чимось іншим?

Творче завдання (учні працюють на дошці Jamboard, фрейм 4)

 

  1.               Хтось з критиків роману дорікнув Дж.Бойну, що описані ним події, в реальності неможливі, адже концтабори ретельно охоронялися, ув’язнені точно не могли усамітнюватися, а син начальника концтабору не мав би бути таким наївним та не зміг би потоваришувати з ув’язненим.

«Лінії можуть розділяти, але надія об’єднує нас», - говорить автор у творі.

  •              З якою метою Дж.Бойн вдається до такого прийому: розповідаючи про страшні будні концтаборів та події часів Другої світової війни, жодного разу про це не сказати? А говорити ніби від імені дитини?

(усні відповіді учнів)

 

  1.               Пригадайте, що на початку уроку в якості епіграфа я навела слова Е.М.Ремарка.

Отож, чи можна відчути страждання людей, які бачили ті події на власні очі?

(усні відповіді учнів)

 

ІІІ. Блок «Рефлексія»

На першому уроці, присвяченому твору Дж.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», ми з вами визначили кілька тем, що розглянуті в романі, серед яких були «Війна» та «Голокост».

Тож, користуючись поданою на фреймі схемою, напишіть твір за метафорою на одну із запропонованих тем

 

Творче завдання (учні працюють на дошці Jamboard, фрейм 5)

 

IV. Блок «Контроль»

«Листок самооцінювання». Оцініть свою роботу відповідно до зазначених критеріїв, порахуйте бали, виставте їх на полях робочих зошитів.

 

V. Блок «Домашня робота»

 

Відео «Домашнє завдання від випускника»

Отже, завдання від нашої випускниці ви почули.

Оберіть зручну для себе форму його виконання (запис відео, презентація, письмове повідомлення, допис у книжковому блозі тощо)

А мені залишається лише побажати вам мирного дня та якомога більше хвилин, що ви їх можете провести в колі рідних та дорогих вам людей.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2023
Переглядів
8678
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку