Конспект уроку "Запис і читання трицифрових чисел. Випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Розв'язування задач на дві або три дії."

Про матеріал

Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.

Форма проведення: урок-зустріч.

Закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати навички записування трицифрових чисел, розвивати уміння розв'язування задачі на дві і три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до рідної природи.

Перегляд файлу

1

 

   3-А клас                                                                                     18.12.2013 р.

Тема: Запис і читання трицифрових чисел. Випадки додавання і  віднімання, пов’язані з нумерацією чисел.  Розв'язування задач на дві або три дії.

Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати  навички  записування трицифрових чисел, розвивати  уміння розв'язування задачі на дві і три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до рідної природи.

Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.

Форма проведення: урок-зустріч.

Обладнання: „Казкарик"; казкові герої, малюнки до задач, малюнки до „цікавинок", картки (задачі, тестові завдання, вирази)


 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Нині у нас не звичайний урок

У казку ми разом зробимо крок

Із казкою ми вже стрічались не раз

І знову вона завітає до нас.

Кожного дня ми подорожуємо з вами по країні Математики . Сьогодні на урок до нас завітали ваші давні знайомі, казкові друзі. Тож з нетерпінням чекаємо на зустріч.

(звучить мелодія ) „В гостях у сказки"

Казок країна чарівна

У гості нас чека вона

Отож часу не гаймо,

У подорож рушаймо!

Під час цієї подорожі ми з вами закріпимо знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел, будемо вчитися записувати трицифрові числа та їх    порівнювати,    розв'язувати    задачі    відомих    видів,  тому нам треба:

Міркувати - швидко

Відповідати - точно

Лічити - правильно

Писати - каліграфічно

Та перш,  ніж вирушити у казку,  ви повинні довести, що ви готові до подорожі.

-    І так, перевіряємо домашнє завдання (в парі).

Запишіть на дошці розв’язок цих задач.


 

Таким чином ми з вами повторили правила знаходження периметра

           Усний рахунок.

Я  задоволена вашим відповідям і тому хочу познайомити вас з першими друзями.

Але хто вони, ви повинні відгадати:

- Що за хатка на узліссі

Вся ворушиться, дрижить

И кожен в хатці хоче жить   (Рукавичка)

Звірята з рукавички пропонують вам перше завдання і просять вас

Рахувати вміло

Швидко, правильно, уміло.

І так, математична розминка.

 Прочитай числа

198    802    208   303   999   102   248

  • Що спільного? (Всі ці числа трицифрові).
  • Які числа називаються трицифрові? (Ті, які записуються за допомогою трьох

цифр). А тепер назвіть числа в порядку зростання - II - II - II - II - II - II - II -

- Молодець!

2. Назвіть число, яке передує даним числам

... 300

... 260

Назвіть числа, які йдуть за даним числом

900...

806...


А тепер назвіть сусідів числа ...   580  ...

                                                 ...   720  ...

3. Завдання для найуважніших.

Серед поданих відповідей знайдіть потрібну.

Сума чисел     500 + 40 + 8 -це

а) 548;    6)540;   в) 584.

Сума чисел     700 + 4   - це

а) 740;    б) 74;    в) 704.

Сума чисел   600 + 80 - це

а) 608;    б) 680;    в) 806.

453

а) 400 + 5 + 30

б) 400 + 50 + 3

в) 40 + 500 + 3

А тепер  підкажіть, під якою  буквою правильно розкладено  число на розрядні доданки 720

а) 700 + 20, тому що 720 це 700 і 20

б) 700 + 2

в) 70 + 200

407

а) 400 + 70

б) 40 + 700

в) 400 + 7

Завдання для найкмітливіших.

Вставте потрібний знак і доведіть правильність своєї думки.

400 * 300               90*900           550*505

Молодці!

- А зараз діти веселої вдачі, усно розв'яжуть на уважність задачі.

  1. Вага лося 4 ц. Скільки це кг? 1ц= 100 кг 4 ц = 400 кг
  2. Лось може не розгоняючись перестрибнути паркан заввишки 2 м 15см. Скільки це см?       1 м = 100 см             2 м = 200 см + 15 см = 215 см
  3. Маса бурого ведмедя-500 кг   

Маса вовка -?,  на 400 кг менше

- Герої казки „Рукавичка" невипадково підібрали вам задачі про тварин, бо хочуть нагадати вам, що зима дуже важка пора року для них, тож не
забувайте підгодовувати їх взимку.

Висновок: Таким чином ми повторили необхідний матеріал, який знадобиться

нам в подальшій роботі на уроці.

Тож наша подорож триває. Зустрічає нас

В’ється річка невеличка

Й хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе ,

Щоб обідом пригостить .

І вгадать цього героя –

Справа зовсім нескладна.

Казка ця усім відома

Про (Телесика ) вона.    (Івасик-Телесик)

Івасик-Телесик просить записати число сьогоднішньої подорожі.

  •      Відкрийте зошити, запишіть, будь ласка,  число, класна робота.
  •      Сіли рівненько, спинки прямі, рука лежить на парті.

- Які цифри знадобилися, щоб записати сьогоднішнє число.   1 і 8

- А тепер завдання для найкмітливіших.

Івасик-Телесик    пропонує   вам    записати    всі    можливі    трицифрові    числа, використовуючи тільки цифри 1 і 8.

Будь   ласка,  з   нового   рядочку   запишіть   ці   числа.   Зверніть   увагу   на каліграфічне написання цих цифр (вивішую).

- Хто готовий, зачитайте.

-Молодці!

Подорож триває і нас зустрічає наступний герой

Який півника врятував

Та лисицю  налякав    (Котик)

Котик з собою приніс нашого помічника, який завжди мовчить, а розуму вчить.

Відкрийте підручники. С. 76.

Робота з підручником.

- Виконуємо № 509 (прочитайте завдання). Читайте числа „Ланцюжком".

Кожен працює самостійно, якщо є потреба, звертайте увагу на дошку.

 Висновок: таким чином, ми закріпили вміння читати і записувати трицифрові

числа.

-    Попрацюємо в парах.

Розкладіть дані числа на суму розрядних доданків і запишіть. (1 хв.)

473

760

- Молодці! Ви довели, що вмієте розкладати трицифрові числа на розрядні
доданки.

 

А тепер попрацюємо біля дошки. Вам потрібно порівняти трицифрові
числа

Метод «Уподібнення»

  •                  Трицифрові числа порівнюють так як і двоцифрові. Спочатку дивимось на цифри сотень. Більшим буде число, в якому  цифра сотень більша. Якщо цифра сотень однакова, то тоді порівнюємо десятки, а якщо цифра десятків також однакова, то дивимось на цифру одиниць. Наприклад, 523>499,   268>105

660 * 606                            307 * 370

105*115                            459*460

308 * 803                             235 * 253

222 * 202                            209 * 90


 


Молодці! Ми з вами ще й закріпили вміння порівнювати трицифрові числа.

Котик теж задоволений вашою роботою і пропонує разом з його другом  Сніговичком  трішки відпочити.

Фізкультхвилинка.



Вчитель:        Гарно всі ми відпочили

Й до роботи приступили.

А ось і наступний герой,

який спік негайно у печі

Пиріжки та калачі 

Мишенят не пригощав

Бо жоден з них не помагав (Півник)

Він пропонує вам не тільки розв'язати задачу, а й дізнатися, з якої муки печуть хліб, а з якої пиріжки та калачі.

Знайдіть задачу № 511. С. 76 - прочитайте!

  •      Що посіяли на дослідній ділянці?
  •      Пшеницю
  •      Жито
  •      Гречку

Запам'ятайте!

Хліб печуть із житньої муки, додаючи пшеницю, а пиріжки, калачі та

тістечка із пшениці вищого гатунку.

Тож пам'ятайте, що хліб - наш добробут, здоров'я і сила і до нього треба ставитися з повагою.

  •      І так, повертаємося до умови задачі (вивішую таблицю)
  •      Скільки посіяли пшениці?

 

  •      Жита?
  •      Скільки гречки?
  •      Що запитується в задачі?

Таким чином:

  •      Що позначає число 30?
  •      Що позначає число 5?
  •      Що позначає число 4?
  •      Так що запитується в задачі?

Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?

- Ні?   (не знаємо, скільки пшениці і жита разом)

  • Чому?
  • А чи можемо ми дізнатися, скільки посіяли жита і пшениці разом?
  • Ні? (бо ми не знаємо, скільки посіяли жита)
  • А чи можемо дізнатися, скільки жита?
  •  Так!
  • Якою дією?
  • Ділення?
  • Чому?
  • Бо сказано у 5 раз менше
  • Що дізнаємося в 2 дії?
  • Скільки пшениці і жита разом?
  • Якою дією?
  • Додавання.
  • Тепер можемо відповісти на запитання задачі?
  • Так.
  • Якою дією?

- Ділення.

Зачитай повну відповідь

 

-Молодці! Ми з вами розв'язали складну задачу.

Але це не все. Півник знає, що ви старанні учні і пропонує вам

Таблицю уважно розглянь

Склади задачу без вагань

Потім її виразом розв'яжи

Та ще й поясни.

І варіант складає задачу за цією таблицею:

В кіоск завезли 27 пиріжків. Після того, як декілька пиріжків купили, в кіоску
залишилося в 3 рази менше, ніж завезли. Скільки пиріжків купили?


Завезли - 27 пиріжків                                   

Купили -? пиріжків 

Залишилося -? в 3 рази менше 

27 - 27: 3 = 18 (п.)             

- Як знайти від'ємник

І так, І варіант будь ласка ваша задача.

ІІ варіант працює над цією таблицею:

У кіоск завезли рогалики. Коли продали 36 рогаликів, залишилося - у 6 раз

менше, ніж продали. Скільки рогаликів було в кіоску спочатку?

Було -? Рогаликів

Продали - 36 рогаликів 

Залишилося -? у 6 раз менше   

36: 6 + 36 = 42 (р.)

- Як знайти зменшуване?

II варіант слухаємо вашу задачу

- Кожен з вас самостійно розв'язує задачу, склавши вираз.

 

Перевірка задач.

  • Прочитай свій вираз       (питання до учнів кожного варіанту)
  • Прочитай відповідь

Висновок: Таким чином ми повторили та закріпили вміння розв'язувати задачі  на знаходження невідомого зменшуваного і від'ємника.

Остання гостя, з якою ми зараз зустрінемося

Руденька, ще й хитренька.

Вона вовчику сестричка

А зовуть її   (Лисичка)

Вона підготувала для вас тестові завдання. У вас в кожного на партах листочки з завданнями. Перегорніть.

 Самостійна робота

 Порівняти числа

1 варіант                                        2 варіант

880    *   808                               410    *     306

375     *  360                               930    *    988

399     *  400                               615     *   121

  •                  Я задоволена, що вам було цікаво на уроці, ви гарно працювали, ми досягли мети, яка була поставлена на початку уроку, план уроку ми виконали, з героями народних казок зустрілися. Я сподіваюся, що зустріч для вас не пройшла даремно, бо казка - це золота криниця, скарбниця з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти народної мудрості.
  •      Дякую вам за урок!

 

8

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
1932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку