Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.
Форма проведення: урок-зустріч.
Закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати навички записування трицифрових чисел, розвивати уміння розв'язування задачі на дві і три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до рідної природи.
1
3-А клас 18.12.2013 р.
Тема: Запис і читання трицифрових чисел. Випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Розв'язування задач на дві або три дії.
Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати навички записування трицифрових чисел, розвивати уміння розв'язування задачі на дві і три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до рідної природи.
Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.
Форма проведення: урок-зустріч.
Обладнання: „Казкарик"; казкові герої, малюнки до задач, малюнки до „цікавинок", картки (задачі, тестові завдання, вирази)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нині у нас не звичайний урок
У казку ми разом зробимо крок
Із казкою ми вже стрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
Кожного дня ми подорожуємо з вами по країні Математики . Сьогодні на урок до нас завітали ваші давні знайомі, казкові друзі. Тож з нетерпінням чекаємо на зустріч.
(звучить мелодія ) „В гостях у сказки"
Казок країна чарівна
У гості нас чека вона
Отож часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
Під час цієї подорожі ми з вами закріпимо знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел, будемо вчитися записувати трицифрові числа та їх порівнювати, розв'язувати задачі відомих видів, тому нам треба:
Міркувати - швидко
Відповідати - точно
Лічити - правильно
Писати - каліграфічно
Та перш, ніж вирушити у казку, ви повинні довести, що ви готові до подорожі.
- І так, перевіряємо домашнє завдання (в парі).
Запишіть на дошці розв’язок цих задач.
Таким чином ми з вами повторили правила знаходження периметра
Усний рахунок.
Я задоволена вашим відповідям і тому хочу познайомити вас з першими друзями.
Але хто вони, ви повинні відгадати:
- Що за хатка на узліссі
Вся ворушиться, дрижить
И кожен в хатці хоче жить (Рукавичка)
Звірята з рукавички пропонують вам перше завдання і просять вас
Рахувати вміло
Швидко, правильно, уміло.
І так, математична розминка.
Прочитай числа
198 802 208 303 999 102 248
цифр). А тепер назвіть числа в порядку зростання - II - II - II - II - II - II - II -
- Молодець!
2. Назвіть число, яке передує даним числам
... 300
... 260
Назвіть числа, які йдуть за даним числом
900...
806...
А тепер назвіть сусідів числа ... 580 ...
... 720 ...
3. Завдання для найуважніших.
Серед поданих відповідей знайдіть потрібну.
Сума чисел 500 + 40 + 8 -це
а) 548; 6)540; в) 584.
Сума чисел 700 + 4 - це
а) 740; б) 74; в) 704.
Сума чисел 600 + 80 - це
а) 608; б) 680; в) 806.
453
а) 400 + 5 + 30
б) 400 + 50 + 3
в) 40 + 500 + 3
А тепер підкажіть, під якою буквою правильно розкладено число на розрядні доданки 720
а) 700 + 20, тому що 720 це 700 і 20
б) 700 + 2
в) 70 + 200
407
а) 400 + 70
б) 40 + 700
в) 400 + 7
Завдання для найкмітливіших.
Вставте потрібний знак і доведіть правильність своєї думки.
400 * 300 90*900 550*505
Молодці!
- А зараз діти веселої вдачі, усно розв'яжуть на уважність задачі.
Маса вовка -?, на 400 кг менше
- Герої казки „Рукавичка" невипадково підібрали вам задачі про тварин, бо хочуть нагадати вам, що зима дуже важка пора року для них, тож не
забувайте підгодовувати їх взимку.
Висновок: Таким чином ми повторили необхідний матеріал, який знадобиться
нам в подальшій роботі на уроці.
Тож наша подорож триває. Зустрічає нас
В’ється річка невеличка
Й хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе ,
Щоб обідом пригостить .
І вгадать цього героя –
Справа зовсім нескладна.
Казка ця усім відома
Про (Телесика ) вона. (Івасик-Телесик)
Івасик-Телесик просить записати число сьогоднішньої подорожі.
- Які цифри знадобилися, щоб записати сьогоднішнє число. 1 і 8
- А тепер завдання для найкмітливіших.
Івасик-Телесик пропонує вам записати всі можливі трицифрові числа, використовуючи тільки цифри 1 і 8.
Будь ласка, з нового рядочку запишіть ці числа. Зверніть увагу на каліграфічне написання цих цифр (вивішую).
- Хто готовий, зачитайте.
-Молодці!
Подорож триває і нас зустрічає наступний герой
Який півника врятував
Та лисицю налякав (Котик)
Котик з собою приніс нашого помічника, який завжди мовчить, а розуму вчить.
Відкрийте підручники. С. 76.
Робота з підручником.
- Виконуємо № 509 (прочитайте завдання). Читайте числа „Ланцюжком".
Кожен працює самостійно, якщо є потреба, звертайте увагу на дошку.
Висновок: таким чином, ми закріпили вміння читати і записувати трицифрові
числа.
- Попрацюємо в парах.
Розкладіть дані числа на суму розрядних доданків і запишіть. (1 хв.)
473
760
- Молодці! Ви довели, що вмієте розкладати трицифрові числа на розрядні
доданки.
А тепер попрацюємо біля дошки. Вам потрібно порівняти трицифрові
числа
Метод «Уподібнення»
660 * 606 307 * 370
105*115 459*460
308 * 803 235 * 253
222 * 202 209 * 90
Молодці! Ми з вами ще й закріпили вміння порівнювати трицифрові числа.
Котик теж задоволений вашою роботою і пропонує разом з його другом Сніговичком трішки відпочити.
Фізкультхвилинка.
Вчитель: Гарно всі ми відпочили
Й до роботи приступили.
А ось і наступний герой,
який спік негайно у печі
Пиріжки та калачі
Мишенят не пригощав
Бо жоден з них не помагав (Півник)
Він пропонує вам не тільки розв'язати задачу, а й дізнатися, з якої муки печуть хліб, а з якої пиріжки та калачі.
Знайдіть задачу № 511. С. 76 - прочитайте!
Запам'ятайте!
Хліб печуть із житньої муки, додаючи пшеницю, а пиріжки, калачі та
тістечка із пшениці вищого гатунку.
Тож пам'ятайте, що хліб - наш добробут, здоров'я і сила і до нього треба ставитися з повагою.
Таким чином:
Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?
- Ні? (не знаємо, скільки пшениці і жита разом)
- Ділення.
Зачитай повну відповідь
-Молодці! Ми з вами розв'язали складну задачу.
Але це не все. Півник знає, що ви старанні учні і пропонує вам
Таблицю уважно розглянь
Склади задачу без вагань
Потім її виразом розв'яжи
Та ще й поясни.
І варіант складає задачу за цією таблицею:
В кіоск завезли 27 пиріжків. Після того, як декілька пиріжків купили, в кіоску
залишилося в 3 рази менше, ніж завезли. Скільки пиріжків купили?
Завезли - 27 пиріжків
Купили -? пиріжків
Залишилося -? в 3 рази менше
27 - 27: 3 = 18 (п.)
- Як знайти від'ємник
І так, І варіант будь ласка ваша задача.
ІІ варіант працює над цією таблицею:
У кіоск завезли рогалики. Коли продали 36 рогаликів, залишилося - у 6 раз
менше, ніж продали. Скільки рогаликів було в кіоску спочатку?
Було -? Рогаликів
Продали - 36 рогаликів
Залишилося -? у 6 раз менше
36: 6 + 36 = 42 (р.)
- Як знайти зменшуване?
II варіант слухаємо вашу задачу
- Кожен з вас самостійно розв'язує задачу, склавши вираз.
Перевірка задач.
Висновок: Таким чином ми повторили та закріпили вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного і від'ємника.
Остання гостя, з якою ми зараз зустрінемося
Руденька, ще й хитренька.
Вона вовчику сестричка
А зовуть її (Лисичка)
Вона підготувала для вас тестові завдання. У вас в кожного на партах листочки з завданнями. Перегорніть.
Самостійна робота
Порівняти числа
1 варіант 2 варіант
880 * 808 410 * 306
375 * 360 930 * 988
399 * 400 615 * 121
8