До розіграшу
залишилось:
10 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку зарубіжної літератури для 8 класу на тему " Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра " Ромео і Джульєтта, її популярність"

Про матеріал

Тема: Трагедія «Ромео і Джульєтта» У. Шекспіра. Гуманістична цінність трагедії , її популярність серед різних поколінь.

Мета: розкрити гуманістичну думку про велике значення кохання як джерела розвитку і духовного збагачення людини: розвивати естетичні смаки учнів, удосконалювати уміння аналізувати драматичні та музичні твори; вчити орієнтуватися у життєвих ситуаціях, оцінювати свої вчинки та дії інших людей; виховувати моральну чистоту та здатність до сильних і щирих почуттів.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок-роздум про силу кохання з використанням елементів експресивної психотехніки.

Перегляд файлу

Тема: Трагедія «Ромео і Джульєтта» У. Шекспіра. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

 

Мета: розкрити гуманістичну думку про велике значення кохання як джерела розвитку і духовного збагачення людини: розвивати естетичні смаки учнів, удосконалювати уміння аналізувати драматичні та музичні твори; вчити орієнтуватися  у життєвих ситуаціях, оцінювати свої вчинки та дії інших людей; виховувати моральну чистоту та здатність до сильних і щирих почуттів.

 

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення: урок-роздум про силу кохання з використанням елементів експресивної психотехніки.

 

Обладнання: логотип «  Фейсбук», візитні картки фан-клубів, матеріали для створення кластерів « Всепаремагаюча сила», « Згуба», «Забаганка», відео- та аудіо матеріали.

 

Випереджальне завдання: прочитати оповідання « Ромео і Джульєтта» Карела Чапека, підібрати матеріали для захисту позиції свого фан-клубу.

 

Епіграф:   Не буду я чинити перешкоди

  Єднанню двох сердець, То не любов,

Що розцвіта залежно від негоди

І на віддаленні згасає знов.

Любов – над бурі зведений маяк,

Що кораблям шле промені надії.

Це - зірка провідна,яку моряк

Благословляє в навісній стихії.

       У.Шекспір

 

Хід уроку

І. Організаційно-мотиваційна частина.

 

  • Вступне слово вчителя. На попередніх уроках ми з вами познайомилися з одним із величних творів   У. Шекспіра - трагедією

« Ромео і Джульєтта» . Пропоную вам здійснити невеличку мандрівку вулицями Верони, можливо, там ми зустрінемо наших героїв і згадаємо зворушливу історію їхнього кохання.

 

  • Прийом експресивної психотехніки. Під час перегляду відеосюжету, зробити довільну замальовку.

 

Відеосюжет « Верона»

 

  • З яким настроєм ви переглянули сюжет?
  • Чи вдалося розгледіти серед жителів героїв трагедії?
  • Що намалювали? Які кольори використовували?

 

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Не дивно, що більшість із вас намалювали сердечко – символ кохання.  Та от зображали його по-різному: у одних воно ціле, округле, яскраво-червоного кольору, у інших – безбарвне і схоже на всохлий листок, дехто з вас намалював розбите навпіл серце з краплинками крові.  Тож яке воно те кохання, що викликає такі діаметрально протилежні погляди, враження, відчуття?

Запишіть до зошитів тему уроку та епіграф до нього. Подумайте, що очікуєте від нього та запишіть свої сподівання.

 

   ІІІ. Робота над темою уроку.

 Проаналізувавши ваші особисті сторінки у соцмережах «Фейсбук»,

« Інстаграм», неважко помітити, що  кожен з вас  є членом хоч одного із співтовариств. Історія кохання Ромео і Джульєтти – дуже актуальна серед молоді, тому й не дивно, що тільки у « Фейсбуці» налічується близько 300 таких, де гаряче обговорюється не тільки сама трагедія та численні її екранізації, втілення   у музиці, образотворчому мистецтві, а й зовсім інша її інтерпретація у оповіданні Карела Чапека.

 

  • Проблемне запитання.

Так що ж воно таке те кохання? Життєдайним бальзамом чи згубою для людської душі отримали ми його від Бога? Та чи від Бога взагалі? Можливо, це не що інше як пекельні катування, на які ми погоджуємося добровільно?

 

  • Робота у групах.

 Пропоную остаточно визначитися і вибрати логотип того співтовариства, який би відповідав вашим поглядам.  Згадайте  золоте правило будь-якого співтовариства:

Відстоюй свою точку зору, використовуй будь-які докази, щоб переконати інших. Головне – не будь байдужим!

 

Завдання для груп.

Створити кластери « Всеперемагаюча сила», « Згуба», «Забаганка»,  які потім допоможуть намалювати узагальнений портрет КОХАННЯ. Виберіть для роботи аркуші того кольору, який асоціюється з вашим баченням.

У роботі над кластерами необхідно дотримуватися таких правил:

 1. Не боятися записувати все, що приходить на розум. Дати волю уяві та інтуїції.

 2. Продовжувати роботу, поки не скінчиться час або ідеї не вичерпаються.

 3. Спробувати побудувати якомога більше зв'язків. Не слідувати за заздалегідь визначеним планом.

 

  • Загальне обговорення того, що зроблено у групах.

( Кожен з учнів зачитує свій запис на кластері, аргументуючи його.)

 

  • Афішування.

Керівник групи презентує результат діяльності своєї групи  у вигляді схем чи малюнків.

 

Коханню покірні всі .- Коханих вибирають не очі, а серце . – Перешкоди тільки сильніше розпалюють почуття. – Закохані смерті не бояться. – Кохання Ромео і Джульєтти нарешті припинило багаторічну ворожнечу. – Такі сильні почуття хотів би  розпалити у своєму серці кожен. - Кохання – всеперемагаюча сила, воно не має строку давності. Воно асоціюється із зеленим кольором,що символізує закоханість, нетлінну юність.

 

Коханню покірні всі. -  Кохання засліплює, і людина частіше всього не помічає поганих рис того, в кого закохалася .- Кохання іноді прирівнюють до хворобливого стану людини. Це наркотик, який не дає людині адекватно оцінювати стан речей. – Воно частіше за все – однобоке, що призводить до трагічних наслідків. – Згубити своє життя – це  смертельний гріх. – Кохання згубне. Воно асоціюється з чорним кольором – символом смерті.

 

Коханню покірні тільки ті, які не здатні тримати себе в руках. - Іноді це почуття схоже на сірник: палає яскраво, та дуже швидко згасає, перетворюючись на нікчемний зотлілий гачечок. – У Карела Чапека реальна картина подій: Джульєтта одружується з Парісом , а Ромео знаходить іншу. Народжуються діти .- Життя продовжується . – Кохання - забаганка, яка з часом  зводиться нанівець.  Таке кохання асоціюється з жовтим кольором, який і у інших творах Шекспіра був носієм божевілля.

 

  • Прийом експресивної психотехніки « Смачні парасольки».

 

Релаксаційна вправа на вивільнення несвідомих переживань.

Розкрийте над собою уявну парасольку, яка захистить вас від шквалу неприємних емоцій і подарує улюблений фруктовий аромат:

помаранчевий дощик,  , кислинка лайму – океан свіжості, соковитий лимон – аромат здоров’я, ківі- кисло-солодкий аромат самого життя.

 

  • Посилення сприйняття.

Прослуховування фрагменту з балету» Ромео і Джульєтта»  С.Прокоф’єва « Джульєтта – дівчинка» та увертюри –фантазії  П.Чайковського.

Сергій Прокоф’єв у балеті « Ромео і Джульєтта» то П.Чайковський  у однойменній увертюрі –фантазії створили музичні образи головних героїв.

  • Який фруктовий аромат асоціюється у вас з цими звуковими образами?

 

Орієнтовні відповіді учнів.

Музичний образ героїв асоціюється з усіма цими ароматами. Музика весь час змінюється, підкреслюючи  жвавість, легкість , дитячу безпосередність Джульєтти. Вона схожа на помаранчевий дощик. А Ромео асоціюється з кисло-солодким ароматом ківі. Він діє, рішуче йде назустріч своєму коханню. Він не може аналізувати кожний свій крок, бо символізує саме життя.

 

  • Робота в групах.

Пропоную вам скористатися можливостями Інтернету і відвідати свої сторінки у соцмережі  « Фейсбук» Перегляньте співтовариства , присвячені трагедії У.Шекспіра « Ромео і Джульєтта».

 

Завдання для груп. Презентувати співтовариство, яке здалося найбільш цікавим.

 

  • Афішування.

(Керівник групи презентує результат діяльності своєї групи з використанням фрагментів з музичних творів, художніх фільмів, спектаклів  тощо, створених за трагедією « Ромео і Джульєтта»

 

1 група. Ромео і Джульєтта: два серця, та одне кохання. ( фан-клуб шанувальників фільму режисера Карло Карлея. 2013 р)

 

2 група. Ми любимо мюзикл « Ромео і Джульєтта».

 

3 група. Аніме –версія Ойсакі Фумітосі.

 

4 група.  Ді Капріо – найкращий Ромео ( фан-клуб шанувальників фільму режисера База Лурманна. 1996 р.)

 

5 група. Рок-опера « Ромео і Джульєтта»

 

6. Ромео – популярний виконавець пісень у стилі Нір-Нор.

 

Узагальнений висновок. Історія Ромео і Джульєтти дуже популярна , вона має безліч кіно версій , музичних інтерпретацій. Звичайно, події твору – далеке минуле, та ми сприймаємо його так, ніби Шекспір – наш сучасник, бо трагедія – це ода величному  й вічному КОХАННЮ.

 

  • За жанром « Ромео і Джульєтта» - трагедія. Чи можемо ми сприймати цей твір як розповідь про трагедію кохання?

 

IV.Саморефлексія учнів

 

  • Завершення роботи над створенням узагальненого образу Кохання.

Читання  авторського вірша

 

За вікном холодний вітер, тому й зимно на душі.

Сповнені   колючим сумом  майже всі мої вірші .

З-під пера – криве гілляччя, що засмічує  рядки .

Це тому, що вітер свище , снігом сипле у шибки.

Це тому, що серце плаче і  здригнеться від жалю.

Це тому , що  і в стражданнях я скажу одне: « Люблю!».

За вікном холодний вітер, а в будиночку тепло,

Зігріває мою душу, вже від серця відлягло.

Кожен день себе вмовляю, кожну мить собі кажу:

« Розум, де ти, прокидайся! Більш з коханням не дружу!»

Умовляю щиросердно, заспокоїтись молю,

Та не слухає сердечко і шепоче:  «Я ж люблю».

За вікном не так вже й зимно, сонечко мережить лід.

Прикрашають диво - квіти, воскресає увесь світ.

З-під пера – коштовні перла, що оздоблюють рядки.

Візерунками казково розмальовані шибки.

Це тому, що серцю милі кращі ліки від жалю:

Такий вислів коротенький, але ніжний: « Я люблю»!

 

  • Заключне слово вчителя

Ось ми і завершуємо знайомство з безцінним шедевром світової культури – трагедією У.Шекспіра « Ромео і Джульєтта»  Вона пройнята оптимістичною вірою в неминучість торжества гуманістичних відносин між людьми . Трагізм долі Ромео і Джульєтти зумовлений обставинами суспільного життя . Світ, у якому вони народилися заснований на ворожнечі, їхній особистий світ базується на почуттях добра і любові. Глибина і природність почуття веде їх до розуміння невиправданості законів ворожнечі і насильства у стосунках між людьми, і тому вони відважно відкидають і традицію родової помсти, і деспотичну владу батьків, і стару родинну мораль. Особисте щастя, за яке з такою мужністю борються Ромео і Джульєтта, набуває в зображенні Шекспіра соціальної цінності. Кохання героїв показане як всеохоплююча пристрасть, що породжує позитивні начала. Це почуття чисте і радісне, сповнене правдивої поезії і гармонії, воно духовно збагачує героїв, загострює і розширює думку, зміцнює волю.

 

  • « Ланцюжок відкриттів» Кожен з учнів, передаючи крейду, записує на дошці одне речення « Шекспір навчив мене…»

 

V. Домашнє завдання:

Сучасна Верона – одне з найдивовижніших міст в світі. Мільйони туристів щорічно приїжджають в це тихе провінційне містечко  для того, щоб написати лист Джульєтті, намалювати сердечко на стіні її будинку  . Напишіть і ви листа Джульєтті: все, що забажаєте – неодмінно збудеться.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горобченко Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Болюк Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 лютого
Переглядів
5242
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку