Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати температуру тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
Тема. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРИНЦИПИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати температуру тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
Обладнання: таблиця «Піраміда здоров'я», динамічна схема «Принципи здорового способу життя», ілюстративний матеріал до теми уроку, паперові серветки, картки для роботи в групах.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
Добрий день! Усі сідайте, Як успішними всім стати.
До роботи приступайте Ключ до цього — то здоров'я:
З настроєм, з бажанням знати, Всім потрібно це засвоїть!
1. Фронтальне опитування (за таблицею «Піраміда здоров'я»)
Висновок: фізичне здоров'я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психічне здоров'я дарує спокій, чудовий настрій, доброту, веселість. Соціальне здоров'я забезйечує успішність у навчанні, житті. Але ніщо з цього не дається задарма. Для того щоб зберегти своє здоров'я, треба докладати неабияких зусиль.
Учитель дає учням по одній паперовій серветці та пропонує зробити з неї ляльку.
1. Поняття про принципи здорового способу життя
Людина сьогодні, на жаль, звикла сподіватися не на захисні сили свого організму, а на силу медицини. Здоров'я — це висока працездатність, гарний настрій, упевненість у собі.
В основі здорового способу життя лежать такі принципи:
1. Робота за динамічною схемою «Принципи здорового способу життя»
На дошці розміщено картку з написом «Принципи здорового способу життя», до якої йдуть стрілки. Завдання: біля стрілок написати складові здорового способу життя.
Пам'ятайте, що не можна самостійно приймати будь-які фармацевтичні препарати. Неприпустиме також і самолікування. Перш за все слід виявити причину хворобливого стану, а потім усувати її наслідки.
Діти встають із-за парт, уявляють, що вони — котики і кицьки. Учитель називає поведінку тварини, яку їм треба показати рухами, мімікою. Наприклад: киця вмивається, полює за мишкою, спить, грається тощо.
VI УЗАГАЛЬНЕННЯТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Учні об'єднуються в 3 групи: «здоров'я», «спосіб», «життя». Обирають картки із завданням: модель поведінки в разі перевтоми, переїдання, підвищення температури тіла. Виконання завдання демонструють у будь-який спосіб (пояснення, розігрування сюжету тощо).
Аналіз роботи класу на уроці. Вправа «Продовжіть речення» (за допомогою малюнків або таблиці): «Щоб бути здоровим, треба...»
Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§ , с.);
додаткове (на вибір, за бажанням): підібрати вислови про важливість здоров'я та необхідність його збереження й зміцнення; скласти словесний портрет здорової людини («Здоровий — той, хто...»).