24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Конспект уроку "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенці­алу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати тем­пературу тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; вихо­вувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Перегляд файлу

Урок № 1

Тема. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРИНЦИПИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенці­алу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати тем­пературу тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; вихо­вувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: таблиця «Піраміда здоров'я», динамічна схема «Принципи здорового способу життя», ілюстративний матеріал до теми уроку, паперові серветки, картки для роботи в групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

  1.                  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день! Усі сідайте, Як успішними всім стати.

До роботи приступайте Ключ до цього — то здоров'я:

З настроєм, з бажанням знати, Всім потрібно це засвоїть!

(О. Жадан)

  1.                АКТИВІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ, ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ »

           1. Фронтальне опитування (за таблицею «Піраміда здоров'я»)

  •               Назвіть складові здоров'я..
  •               До якої складової здоров'я віднесете?
  •                   Брак хвороб (фізична складова здоров'я);
  •                   уміння вислухати друга (соціальна складова здоров'я);
  •                   самооцінювання (психічна складова здоров'я);
  •                   доброта до всіх без винятку (духовна складова здоров'я);
  •                   любов до спорту (фізична складова здоров'я);
  •                   спілкування з рідними (соціальна складова здоров'я);
  •                   самовиховання (психічна складова здоров'я);
  •                   милосердя, людяність (духовна складова здоров'я).

Висновок: фізичне здоров'я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психіч­не здоров'я дарує спокій, чудовий настрій, доброту, веселість. Соціальне здоров'я забезйечує успішність у навчанні, житті. Але ніщо з цього не дається задар­ма. Для того щоб зберегти своє здоров'я, треба докладати неабияких зусиль.

  1.              МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ 1. Вправа «Усе у твоїх руках»

Учитель дає учням по одній паперовій серветці та пропонує зробити з неї ляльку.

  •               Дайте їй ім'я і придумайте казку, яка починатиметься так: «Жила ляль­ка (ім'я), схожа на мене...»
  •               Які почуття, емоції виникали у вас, коли ви робили ляльок?
  •               Чи легко було працювати з тонкими, м'якими паперовими серветками?
  •              Якби завдання стало іншим, наприклад, зруйнувати ляльку, наскіль­ки ваші зусилля відрізнялися б від попередніх? (Висновок: зробити це значно легше і швидше, але результат не принесе ні естетичного задоволення, ні ко­ристі). Так і в житті: сформувати і зберегти здоров'я набагато важче, ніж втра­тити його. Народна мудрість говорить: «Здоров'я прибуває через вушко голки, а хвороба — зливою». Прочитайте прислів'я в підручнику. Подивіться на створені вами тендітні образи: вони потребують обережного ставлення, турбо­ти. Здоров'я залежить значною мірою від того, який спосіб життя веде людина.
    1.              ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
    2.                СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття про принципи здорового способу життя

Людина сьогодні, на жаль, звикла сподіватися не на захисні сили свого ор­ганізму, а на силу медицини. Здоров'я — це висока працездатність, гарний на­стрій, упевненість у собі.

В основі здорового способу життя лежать такі принципи:

  •     раціональне харчування; 
  •     позитивні емоції;
  •     оптимальний руховий режим; 
  •     інтелектуальний розвиток;
  •     загартування організму; 
  •     моральний і духовний розвиток;
  •     особиста гігієна; 
  •     формування і розвиток вольових
  •     брак шкідливих звичок; якостей.
    1.              ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ

1. Робота за динамічною схемою «Принципи здорового способу життя»

На дошці розміщено картку з написом «Принципи здорового способу життя», до якої йдуть стрілки. Завдання: біля стрілок написати складові здорового способу життя.

 

 

 

 

  1.                 Пояснення вчителя «Поведінка в разі погіршення самопочуття»
  •               Що може стати причиною погіршення самопочуття?
  •               До кого можете звернутись із цією проблемою?

Пам'ятайте, що не можна самостійно приймати будь-які фармацевтичні препарати. Неприпустиме також і самолікування. Перш за все слід виявити причину хворобливого стану, а потім усувати її наслідки.

  1.                 Оздоровлювальна вправа «Кицька»

Діти встають із-за парт, уявляють, що вони — котики і кицьки. Учитель називає поведінку тварини, яку їм треба показати рухами, мімікою. Напри­клад: киця вмивається, полює за мишкою, спить, грається тощо.

  1.                 Пояснення вчителя «Вимірювання температури тіла» (підручник, с. 8,195)

VI УЗАГАЛЬНЕННЯТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.                 Робота за підручником
  2.                 Вправа. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття

(робота в групах)

Учні об'єднуються в 3 групи: «здоров'я», «спосіб», «життя». Обирають картки із завданням: модель поведінки в разі перевтоми, переїдання, підви­щення температури тіла. Виконання завдання демонструють у будь-який спо­сіб (пояснення, розігрування сюжету тощо).

  1.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Аналіз роботи класу на уроці. Вправа «Продовжіть речення» (за допомогою малюнків або таблиці): «Щоб бути здоровим, треба...»

  1.           ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§  , с.);

додаткове (на вибір, за бажанням): підібрати вислови про важливість здо­ров'я та необхідність його збереження й зміцнення; скласти словесний портрет здорової людини («Здоровий — той, хто...»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку