Конспект уроку "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенці­алу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати тем­пературу тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; вихо­вувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Перегляд файлу

Урок № 1

Тема. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРИНЦИПИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета: сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здоров'я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенці­алу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; учити вимірювати тем­пературу тіла; розвивати навички поведінки в разі погіршення самопочуття; вихо­вувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: таблиця «Піраміда здоров'я», динамічна схема «Принципи здорового способу життя», ілюстративний матеріал до теми уроку, паперові серветки, картки для роботи в групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

  1.                  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день! Усі сідайте, Як успішними всім стати.

До роботи приступайте Ключ до цього — то здоров'я:

З настроєм, з бажанням знати, Всім потрібно це засвоїть!

(О. Жадан)

  1.                АКТИВІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ, ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ »

           1. Фронтальне опитування (за таблицею «Піраміда здоров'я»)

  •               Назвіть складові здоров'я..
  •               До якої складової здоров'я віднесете?
  •                   Брак хвороб (фізична складова здоров'я);
  •                   уміння вислухати друга (соціальна складова здоров'я);
  •                   самооцінювання (психічна складова здоров'я);
  •                   доброта до всіх без винятку (духовна складова здоров'я);
  •                   любов до спорту (фізична складова здоров'я);
  •                   спілкування з рідними (соціальна складова здоров'я);
  •                   самовиховання (психічна складова здоров'я);
  •                   милосердя, людяність (духовна складова здоров'я).

Висновок: фізичне здоров'я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психіч­не здоров'я дарує спокій, чудовий настрій, доброту, веселість. Соціальне здоров'я забезйечує успішність у навчанні, житті. Але ніщо з цього не дається задар­ма. Для того щоб зберегти своє здоров'я, треба докладати неабияких зусиль.

  1.              МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ 1. Вправа «Усе у твоїх руках»

Учитель дає учням по одній паперовій серветці та пропонує зробити з неї ляльку.

  •               Дайте їй ім'я і придумайте казку, яка починатиметься так: «Жила ляль­ка (ім'я), схожа на мене...»
  •               Які почуття, емоції виникали у вас, коли ви робили ляльок?
  •               Чи легко було працювати з тонкими, м'якими паперовими серветками?
  •              Якби завдання стало іншим, наприклад, зруйнувати ляльку, наскіль­ки ваші зусилля відрізнялися б від попередніх? (Висновок: зробити це значно легше і швидше, але результат не принесе ні естетичного задоволення, ні ко­ристі). Так і в житті: сформувати і зберегти здоров'я набагато важче, ніж втра­тити його. Народна мудрість говорить: «Здоров'я прибуває через вушко голки, а хвороба — зливою». Прочитайте прислів'я в підручнику. Подивіться на створені вами тендітні образи: вони потребують обережного ставлення, турбо­ти. Здоров'я залежить значною мірою від того, який спосіб життя веде людина.
    1.              ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
    2.                СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття про принципи здорового способу життя

Людина сьогодні, на жаль, звикла сподіватися не на захисні сили свого ор­ганізму, а на силу медицини. Здоров'я — це висока працездатність, гарний на­стрій, упевненість у собі.

В основі здорового способу життя лежать такі принципи:

  •     раціональне харчування; 
  •     позитивні емоції;
  •     оптимальний руховий режим; 
  •     інтелектуальний розвиток;
  •     загартування організму; 
  •     моральний і духовний розвиток;
  •     особиста гігієна; 
  •     формування і розвиток вольових
  •     брак шкідливих звичок; якостей.
    1.              ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ

1. Робота за динамічною схемою «Принципи здорового способу життя»

На дошці розміщено картку з написом «Принципи здорового способу життя», до якої йдуть стрілки. Завдання: біля стрілок написати складові здорового способу життя.

 

 

 

 

  1.                 Пояснення вчителя «Поведінка в разі погіршення самопочуття»
  •               Що може стати причиною погіршення самопочуття?
  •               До кого можете звернутись із цією проблемою?

Пам'ятайте, що не можна самостійно приймати будь-які фармацевтичні препарати. Неприпустиме також і самолікування. Перш за все слід виявити причину хворобливого стану, а потім усувати її наслідки.

  1.                 Оздоровлювальна вправа «Кицька»

Діти встають із-за парт, уявляють, що вони — котики і кицьки. Учитель називає поведінку тварини, яку їм треба показати рухами, мімікою. Напри­клад: киця вмивається, полює за мишкою, спить, грається тощо.

  1.                 Пояснення вчителя «Вимірювання температури тіла» (підручник, с. 8,195)

VI УЗАГАЛЬНЕННЯТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.                 Робота за підручником
  2.                 Вправа. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття

(робота в групах)

Учні об'єднуються в 3 групи: «здоров'я», «спосіб», «життя». Обирають картки із завданням: модель поведінки в разі перевтоми, переїдання, підви­щення температури тіла. Виконання завдання демонструють у будь-який спо­сіб (пояснення, розігрування сюжету тощо).

  1.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Аналіз роботи класу на уроці. Вправа «Продовжіть речення» (за допомогою малюнків або таблиці): «Щоб бути здоровим, треба...»

  1.           ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§  , с.);

додаткове (на вибір, за бажанням): підібрати вислови про важливість здо­ров'я та необхідність його збереження й зміцнення; скласти словесний портрет здорової людини («Здоровий — той, хто...»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
2978
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку