Конспект уроку. Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Матеріал призначений для учнів 8 класу.
Тема: Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
Тема уроку: Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри а їх профілактика.
Цілі уроку:
освітня: ознайомити учнів з особливостями будови покривів тіла людини та особливостями процесів терморегуляції в її організмі; формування вміння діагностувати пошкодження шкіри та навички долікарневої допомоги; надати уявлення про хвороби шкіри та їх профілактики.
Розвивальна: розвивати вміння знаходити зв’язки між особливостями будови та функціями шкіри.
Виховна: виховувати розуміння значення нормального функціювання шкіри для збереження здоров’я.
Базові поняття: шкіра, епідерміс, дерма, підшкірна клітковина, роговий та ростковий епідерміс, нігтьове ложе, нігтьовий валик, дерма, сальні й потові залози, волосся, волосяна сумка, стержень волоса; терморегуляція, теплоутворення, тепловіддача, тепловий удар, сонячний тепловий удар, себорея, короста, грибкові ураження (27).
Обладнання: ПК, мультімедійний проектор, таблиці, відеофільм.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Методи: корпоративне навчання ( у парах, дрібних групах, вербальні, самостійна робота, telly storing)
І. Організаційний момент: об’ява теми навчальних занять, структури заняття, мети.
ІІ. Актуалізація опорних знань
«Карусель»
будова видільної системи; робота (порядок процесу виділення)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Відома з фізики тепловіддача, теплоутворення – що це таке?
Поясни вираз «Ні шкіри, ні рожи»
Чому «Сонце, повітря і вода – наші кращі друзі»?
Що робити при обмороженні шкіри?
Що таке педікульоз?
IV. Вивчення нового матеріалу
1) Будова шкіри: епідермис, дерма, підшкірна клітковина.
Робота з підручником (поділ на 3 групи)
2) Скласти та заповнити таблицю «Будова та функції шкіри»:
складова частина шкіри |
будова |
функції |
|
|
|
Обговорення результатів.
3) Потові та сальні залози та функції
4) Похідні шкіри:
5) Функції шкіри:
V. Закріплення
Робота у зошиті з друкованою основою
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Робота у трьох групах:
1) Терморегуляція: теплоутворення (розщеплення органічних сполук, печінка, м’язи (тремтіння)); тепловіддача.
2)Температура тіла в різних частинах, добові зміни; термометр.
3)Терморегуляція шкіри: тепло (судини розширені, шкіра червоніє), холод (звуження, блідніє), випаровування ( Н2О, з площі поверхні).
Розповідь вчителя
- Тепловий удар, сонячний удар. Перша допомога, профілактика, непрямий масаж серця, штучне дихання.
- Регулювання терморегуляції: нервова система та рецептори шкіри (чутливі нейрони мозок – центр, рушійні нерви, м’язи органи), біологічно активні речовини (адреналін розширює – гнів, страх)
- Вдосконалення процесів терморегуляції: загартовування (на повітрі, повітряні ванни; водне; сонячні ванни)
Загартовування має бути: поступовим, регуляторним.
Гігієнічні чинники загартовування: урахування індивідуальної особливості, поступове нарощування сили й тривалості, постійний контроль за станом.
- Захворювання шкіри
Повідомлення учнів про тепловий і сонячний удар. Хімічні та термічні опіки, обмороження.
Робота у групах. Створення таблиці
Назва хвороби |
Причини |
Симптоми |
Профілактика |
|
|
|
|
Сторінка 136,137 підручника, таблиця 10
Обговорення результатів
VII. Закріплення:
Опишіть зміни, що відбуваються у шкірі при:
Робота з підручником сторінка 138 завдання 3,4,5,6,7,10,11,12
VIIІ. Підсумок уроку
Що нового дізналися на уроці?
Відповідь на завдання мотивації.
ІХ. Д/з.
Прочитати параграф 26,27