Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри а їх профілактика.

Про матеріал

Конспект уроку. Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Матеріал призначений для учнів 8 класу.

Перегляд файлу

Тема: Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

Тема уроку: Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри а їх профілактика.

Цілі уроку:

освітня: ознайомити учнів з особливостями будови покривів тіла людини та особливостями процесів терморегуляції в її організмі; формування вміння діагностувати пошкодження шкіри та навички долікарневої допомоги; надати уявлення про хвороби шкіри та їх профілактики.

Розвивальна: розвивати вміння знаходити зв’язки між особливостями будови та функціями шкіри.

Виховна: виховувати розуміння значення нормального функціювання шкіри для збереження здоров’я.

Базові поняття: шкіра, епідерміс, дерма, підшкірна клітковина, роговий та ростковий епідерміс, нігтьове ложе, нігтьовий валик, дерма, сальні й потові залози, волосся, волосяна сумка, стержень волоса; терморегуляція, теплоутворення, тепловіддача, тепловий удар, сонячний тепловий удар, себорея, короста, грибкові ураження (27).

Обладнання: ПК, мультімедійний проектор, таблиці, відеофільм.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Методи: корпоративне навчання ( у парах, дрібних групах, вербальні, самостійна робота, telly storing)

І. Організаційний момент: об’ява теми навчальних занять, структури заняття, мети.

ІІ. Актуалізація опорних знань

«Карусель»

 

будова видільної системи;    робота (порядок процесу виділення)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Відома з фізики тепловіддача, теплоутворення – що це таке?

Поясни вираз «Ні шкіри, ні рожи»

Чому «Сонце, повітря і вода – наші кращі друзі»?

Що робити при обмороженні шкіри?

Що таке педікульоз?

IV. Вивчення нового матеріалу

1) Будова шкіри: епідермис, дерма, підшкірна клітковина.

Робота з підручником (поділ на 3 групи)

2) Скласти та заповнити таблицю «Будова та функції шкіри»:

складова частина шкіри

будова

функції

 

 

 

 

Обговорення результатів.

3) Потові та сальні залози та функції

4) Похідні шкіри:

5) Функції шкіри:

Картинки по запросу функції шкіри

V. Закріплення

Робота у зошиті з друкованою основою

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Робота у трьох групах:

1) Терморегуляція: теплоутворення (розщеплення органічних сполук, печінка, м’язи (тремтіння)); тепловіддача.

2)Температура тіла в різних частинах, добові зміни; термометр.

3)Терморегуляція шкіри: тепло (судини розширені, шкіра червоніє), холод (звуження, блідніє), випаровування ( Н2О, з площі поверхні).

Розповідь вчителя

- Тепловий удар, сонячний удар. Перша допомога, профілактика, непрямий масаж серця, штучне дихання.

- Регулювання терморегуляції: нервова система та рецептори шкіри (чутливі нейрони мозок – центр, рушійні нерви, м’язи органи), біологічно активні речовини (адреналін розширює – гнів, страх)

- Вдосконалення процесів терморегуляції: загартовування (на повітрі, повітряні ванни; водне; сонячні ванни)

Загартовування має бути: поступовим, регуляторним.

Гігієнічні чинники загартовування: урахування індивідуальної особливості, поступове нарощування сили й тривалості, постійний контроль за станом.

- Захворювання шкіри

Повідомлення учнів про тепловий і сонячний удар. Хімічні та термічні опіки, обмороження.

Робота у групах. Створення таблиці

Назва хвороби

Причини

Симптоми

Профілактика

 

 

 

 

 

Сторінка 136,137 підручника, таблиця 10

Обговорення результатів

VII. Закріплення:

Опишіть зміни, що відбуваються у шкірі при:

  • зниженні температури навколишнього середовища;
  • підвищенні температури навколишнього середовища.

Робота з підручником сторінка 138 завдання 3,4,5,6,7,10,11,12

VIIІ. Підсумок уроку

Що нового дізналися на уроці?

Відповідь на завдання мотивації.

ІХ. Д/з.

Прочитати параграф 26,27

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільницька Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
4038
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку