Конспект уроку "Звуки х-х'"

Про матеріал
Розробка уроку спрямованна на подолання фонематичних помилок. Розвиток фонематичних процесів. Робота над складовою структурою мовлення дитини. Матеріал розробленний для дітей з ФФМ, ЗНМ, диграфією.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ НА ПОДОЛАННЯ ФОНЕТИЧНИХ ПОМИЛОК

Тема. Звуки (х], [х’] та буква х у середині слова. Утворення дієслів минулого часу докопаного виду III особи однини. Антоніми.

Мета: вчити дітей писати слова з буквою х у середині слова, добирати антоніми та утворювати дієслова докопаного виду; розвивати

фонематичне сприймання; закріпити павички звуко-буквспого

аналізу; розвивати пам’ять, мислення, увагу; збагачувати

словниковий запас.

Розвиваюча:Розвиток фонематичного слуху.Розширення та уточнення словника дітей. Розвиток ВПФ (уваги, пам'яті).Розвиток дрібної моторики і дотику.
Виховні:Виховання у дітей позитивного ставлення до логопедичних занять.
Виховання у дітей культури поведінки .

Обладнання:Конверти з малюнками,зображення хомяка,зображення букви Х,

 

                                               Хід заняття

І. організаційний момент
Діти, сьогодні до нас прийшов гість наш друг, а ось і він сам!
- Хто це?(Хомяк)
 - Хитрий Хома прийшов не з порожніми руками, він приніс вам чарівні конверти, в яких заховані картинки-підказки. За допомогою них ми зможемо дізнатися тему нашого сьогоднішнього заняття.
- Подивіться, що заховано в конвертах?
 - Давайте назвемо зображені на них предмет
- Як ви думаєте, які звуки ми будемо сьогодні повторювати?Правильно букву х.

II.

РОЗВИТОК ФОНЕМАТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ

IV. Розрізнення звуків [Х] і [Х`] на слух, визначення місця даних звуків в слові, придумування дітьми слів зі звуками [Х] і [Х`].
- Хома хоче пограти з вами в гру: він мені скаже слова, я їх буду вам називати, а ви, коли назву слово зі [Х], хлопніть в долоні, а якщо назву слово зі [Х`], тупни, потім скажіть, де цей звук знаходиться в слові (початок, середина, кінець).
 Слова: ходити, хутро, хитрий, горох, горіх, схід, мухомор,вірші, хлопавка, хижий, халва, + слова, придумані дітьми.
Діти повторюють за логопедом слова з [Х] / [Х`], визначають

 

V. Ознайомлення з буквою «Х».
- Хлопці, наш гість хом'як Хома приніс з собою ще щось.
- Як ви думаєте, що це?
 - Це буква «Х», яка позначає які звуки?
- На що ще схожа наша буква?
 - Отже, давайте повторимо: Буква «Х» позначає 2 звуки: [Х] - приголосний, твердий глухий і [Х`] - приголосний, м'який, глухий.
- Хлопці, зараз поділимося на дві команди, перший ряд-одна команда, вона збирає картинки зі звуком [Х], другий ряд-друга команда, вона збирає картинки зі звуком [Х`] Черепаха, шахи, сухарі, похід, комаха, стріха, тхір, брухт, пахне, панчохи, шахта, вільха, волохатий, дітлахи, схід, захід.... на підлозі розкладені предмети, в назві яких є [Х] або [Х`], діти діляться на дві команди і записує в зошит.

Діти наш гість приніс ще одне завдання ви маєте добрати слова антоніми до тих слів які я вам називати

. Добір антонімів до слів.

Щастя - ... , сонячний - ... ,

Правда - ... , шумний - ... .

(Лихо, похмурий, брехня, тихий.)

Фізкультхвилинка

Ви втомились?

Саме час — дружно відпочить

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Ми писали, ми трудились

Наші пальчики втомились

А щоб далі нам писати,

Треба пальці розім'яти.

Руки вгору потягніть

І до сонця підстрибніть!

Всі присядем, встанем враз,

Знов чекає праця нас

Робота з реченнями.

* Закінчити речення (індивідуальні картки):

Черепаха і тхір - це ...

На вільху сіла зграя...

Михайло і Тихін - це ...

Взимку мете сильна...

(Завірюха, птахів, хлопчики, тварини.)

 

Утворення дієслів минулого часу доконаного виду III особи од­

нини (таблиця).

Що робив? Що зробив?

Зразок:

хилив - похилив.

Ходив, дихав, нюхав, слухав, хвалив, колихав, хлюпав.

 

Підсумок заняття

Діти ви гарно попрацювали,скажіть з якою буквою ми сьогодні писали та читали слова.

Домашнє завдання

 Згадати істот, у назвах яких є звук [ х ] у середині слова,та записати у зошити та придумати з ними речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 му.jpg   

 

в.jpg

л.jpg iтт.jpg

iт.jpg


ппппппппппп.jpg

хххххххххх.jpg

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку