КОНСПЕКТ НА ПОДОЛАННЯ ФОНЕТИЧНИХ ПОМИЛОК
Тема. Звуки (х], [х’] та буква х у середині слова. Утворення дієслів минулого часу докопаного виду III особи однини. Антоніми.
Мета: вчити дітей писати слова з буквою х у середині слова, добирати антоніми та утворювати дієслова докопаного виду; розвивати
фонематичне сприймання; закріпити павички звуко-буквспого
аналізу; розвивати пам’ять, мислення, увагу; збагачувати
словниковий запас.
Розвиваюча:Розвиток фонематичного слуху.Розширення та уточнення словника дітей. Розвиток ВПФ (уваги, пам'яті).Розвиток дрібної моторики і дотику.
Виховні:Виховання у дітей позитивного ставлення до логопедичних занять.
Виховання у дітей культури поведінки .
Обладнання:Конверти з малюнками,зображення хомяка,зображення букви Х,
Хід заняття
І. організаційний момент
Діти, сьогодні до нас прийшов гість наш друг, а ось і він сам!
- Хто це?(Хомяк)
- Хитрий Хома прийшов не з порожніми руками, він приніс вам чарівні конверти, в яких заховані картинки-підказки. За допомогою них ми зможемо дізнатися тему нашого сьогоднішнього заняття.
- Подивіться, що заховано в конвертах?
- Давайте назвемо зображені на них предмет
- Як ви думаєте, які звуки ми будемо сьогодні повторювати?Правильно букву х.
II.
РОЗВИТОК ФОНЕМАТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ
IV. Розрізнення звуків [Х] і [Х`] на слух, визначення місця даних звуків в слові, придумування дітьми слів зі звуками [Х] і [Х`].
- Хома хоче пограти з вами в гру: він мені скаже слова, я їх буду вам називати, а ви, коли назву слово зі [Х], хлопніть в долоні, а якщо назву слово зі [Х`], тупни, потім скажіть, де цей звук знаходиться в слові (початок, середина, кінець).
Слова: ходити, хутро, хитрий, горох, горіх, схід, мухомор,вірші, хлопавка, хижий, халва, + слова, придумані дітьми.
Діти повторюють за логопедом слова з [Х] / [Х`], визначають
V. Ознайомлення з буквою «Х».
- Хлопці, наш гість хом'як Хома приніс з собою ще щось.
- Як ви думаєте, що це?
- Це буква «Х», яка позначає які звуки?
- На що ще схожа наша буква?
- Отже, давайте повторимо: Буква «Х» позначає 2 звуки: [Х] - приголосний, твердий глухий і [Х`] - приголосний, м'який, глухий.
- Хлопці, зараз поділимося на дві команди, перший ряд-одна команда, вона збирає картинки зі звуком [Х], другий ряд-друга команда, вона збирає картинки зі звуком [Х`] Черепаха, шахи, сухарі, похід, комаха, стріха, тхір, брухт, пахне, панчохи, шахта, вільха, волохатий, дітлахи, схід, захід.... на підлозі розкладені предмети, в назві яких є [Х] або [Х`], діти діляться на дві команди і записує в зошит.
Діти наш гість приніс ще одне завдання ви маєте добрати слова антоніми до тих слів які я вам називати
. Добір антонімів до слів.
Щастя - ... , сонячний - ... ,
Правда - ... , шумний - ... .
(Лихо, похмурий, брехня, тихий.)
Фізкультхвилинка
Ви втомились?
Саме час — дружно відпочить
І знайому фізхвилинку
В гості запросити.
Ми писали, ми трудились
Наші пальчики втомились
А щоб далі нам писати,
Треба пальці розім'яти.
Руки вгору потягніть
І до сонця підстрибніть!
Всі присядем, встанем враз,
Знов чекає праця нас
Робота з реченнями.
* Закінчити речення (індивідуальні картки):
Черепаха і тхір - це ...
На вільху сіла зграя...
Михайло і Тихін - це ...
Взимку мете сильна...
(Завірюха, птахів, хлопчики, тварини.)
Утворення дієслів минулого часу доконаного виду III особи од
нини (таблиця).
Що робив? Що зробив?
Зразок:
хилив - похилив.
Ходив, дихав, нюхав, слухав, хвалив, колихав, хлюпав.
Підсумок заняття
Діти ви гарно попрацювали,скажіть з якою буквою ми сьогодні писали та читали слова.
Домашнє завдання
Згадати істот, у назвах яких є звук [ х ] у середині слова,та записати у зошити та придумати з ними речення.