Тема: Звуки [р], [р’], позначення їх буквою «ер». Читання складів, слів, речень.
Метa: познайомити учнів з друковaнною малою буквою р; вдосконaлювати вміння робити звуковий аналіз слів, формувати навички читання; розвивaти вміння складати речення й розповіді за малюнками; формувaти компетентність спілкування рідною мовою, соціaльну, громадянську і природничу компетентності; виховувaти старaнність.
Хід уроку
І. Організація класу
- Покладіть руки на парту, заплющте оочі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці
Я особистість творча
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Подивіться на літери. Назвіть їх
А В И К І Л М Н О У С Е П
- Назвіть окремо голосні, приголосні.
ІІІ. Основна частина
1.Робота за сторінкою букваря (ст82)
Бесіда за малюнком
- Подивіться на малюнок, хто знає яка буква зображена?
- Кого зловили букви?
- Що ви знаєте про рака? Чому рака брати до рук слід обережно? Хто з вас бачив живого рака?
- Рак широкопалий занесений до Червоної книги України. Довжина рака сягає до 20см. Рак живе в річках і озерах. Головна умова життя: чиста вода. У забруднених місцях рак гине. Удень раки ховаються у норах, під камінням, у корінні дерев, а вночі виходять годуватися. У Фінляндії влаштовують свята присвячені ракам.
2. Звуковий аналіз слова “рак”
3. Артикуляційна вправа. Розучування вірша “Рак” А.Камінчука
4. Повідомлення теми уроку.
На письмі звук [р] позначається буквою р. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати малу друковану букву р. Читати склади та слова із нею.
5. Робота в зошиті. Друкування букви р.
6. Робота із ЛЕГО. Побудова букви р.
7. Фізкультхвилинка.
8. Продовження роботи за сторінкою букваря.
9. Закріплення навичок читання.
— Кого ловили хлопчики?
- Чим діти ловили раків?
- Якими були раки?
Фізкультхвилинка для пальчиків.
10. Словникова робота. Розміщення слова “кран” на стіні слів.
ІV. Заключна частина
- Яку букву ви вивчали на уроці?
- Які звуки вона позначає?
2. Гра “Хто краще?”
Читання складів із буквою р, закритих і відкритих.
3. Рефлексія
Вправа “Ромашка”. Оберіть собі квітку, що відповідатиме вашій активнсті на уроці, вашій старанності та уважності.
Дякую за роботу!