Конспект "Узагальнення знань по темі: "Африка"

Про матеріал
 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Знаннєвий компонент:  знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку;  розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн.  Діяльнісний компонент:  характеризує географічне положення материка; аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів;  описує природу найвідоміших національних парків Африки;  визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;  знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка.  Ціннісний компонент:  висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка;  робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми «Африка»

     Очікувані  результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 Знаннєвий компонент:

      знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку;

      розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн.

      Діяльнісний компонент:

      характеризує географічне положення материка;  аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів;

      описує природу найвідоміших національних парків Африки;

      визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;

      знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне;  затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар;  півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро;  нагір’я Ефіопське; плоскогір’я  Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка.

      Ціннісний компонент:

      висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка;

      робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей;

     обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.

Мета:

     узагальнити  та систематизувати знання учнів, виявити рівень засвоєння навчального матеріалу з теми «Африка»;

     вдосконалити  навички та вміння школярів працювати з картами атласу та виконувати різні типи поставлених  завдань;

     вчити учнів самостійно мислити та вміло висловлювати свої думки;

     формувати зацікавленість дітей предметом  «географія»;

     розвивати вміння працювати в групі та оцінювати результати своєї роботи;

     розвивати логічне мислення, образну пам’ять, творчі здібності учнів;

     виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, почуття колективізму.

 

Обладнання:фізична карта Африки, телевізор, підручник, атлас, контурні карти,оціночні листи, чорний ящик, банани, апельсини, кава, фігурки тварин: жираф, слон, лев, змія, крокодил, презентація.

Тип уроку:урок узагальнення та контролю знань.

Форма проведення:урок – подорож.

 

Епіграф:

 Зібратися разом- це початок,                         

                                                                                               Триматися разом - це прогрес,

 Працювати разом - це успіх.

            Девіз уроку:

      Розгадуй та вперед іди!

Розум, творчість прояви!

                                                                   Граючи перевіряємо, що вміємо і що знаємо.

Хід уроку

      І.Організаційна частина

Добрий день! Перед тим, як розпочати урок, я хотіла, щоб ви посміхнулися мені, а тепер один одному; були уважними і доброзичливими; щоб ваш гарний настрій та володіння собою допомогли вам бути активними на уроці; щоб ви аналізували нове; не боялися помилятися, продемонстрували пам’ять, увагу, досвід; робили самостійно висновки – тобто я зичу вам успіхів!

Сьогодні ми з вами знову вирушаємо на «чорний» континент до незвичайної й досі загадкової Африки. Ми закінчили вивчати перший материк і настав час показати ваші знання з теми «Африка».

Африка – цікавий континент.

Тут  пригадуєм  момент,

Він  був колискою життя

І дав людині майбуття.

 

У Єгипті, ми всі знаєм,

Перше чудо  світу зустрічаєм.

Це  одвічні піраміди,

Історії славнії сліди.

 

Природа континенту є контрасна,

Людина  у діяльності над ним не власна.

Є зона зливових дощів,

Гірських країн і пустель масив.

 

Хоч  материк  і є спекотний,

Тече тут Ніл величний, повноводний.

Сам  Лінгвістон тут мандрував

І Африку для нас вивчав.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

  1. Прийом «Приваблива мета»

Слово вчителя. Ця земля подібна найгігантський острів, готовий відпливти в океанічну даль. З усіх сторін вона омивається морями та океанами. Тисячі кілометрів необхідно пройти від одного до протилежного берега, така вона велика. Вона – Батьківщина багатьох народів, великих і маленьких, що населяють її безкрайні простори. Вони люблять свою землю і гордяться нею. Тут є все: і прекрасні пальмові ліси, і дикі непрохідні джунглі, і високі гори, і розпечені сонцем піщані пустелі. Тут зустрінеш великі гомінкі міста з хмарочосами, і дрібні села з дахами із пальмових листків, і просторі пляжі на берегах океану, і могутні повноводні ріки. Ніде на Землі не проживає на волі стільки диких тварин, як тут. А які багаті її надра.

 Ось така вона цікава і загадкова Африка!

  1.          Ознайомлення учнів з умовами роботи на уроці

Учитель. Ми закінчили вивчати перший материк. Ось і настав час показати ваші знання з теми «Африка». Урок в нас буде незвичайний – урок-подорож. У вас є можливість показати свої знання, які отримали під час вивчення материка.

ІІІ. Узагальнення та контроль знань, вмінь та навичок учнів

Учитель. Наша подорож по Африці розпочинається.

  1.  «Розминка»

Потрібно дати якомога більше правильних відповідей на запропоновані питання.  Відповідають дуже швидко всі учні по черзі. Географічні об’єкти показати на карті. Якщо учень не знає відповіді, говорить: «Далі…»За кожну правильну відповідь –1бал.

Питання

- Крайня північна точка Африки? (м. Рас- Енгела)

- Що розділяє  Африку приблизно навпіл? (Екватор)

- Яка протока відокремлює Африку від найбільшого півострова світу?(Баб-ель-Мандебська)

- Комаха, укус якої спричиняє у людини небезпечну сонну хворобу? (Муха цеце)

- Море, що омиває Африку з півночі ?(Середземне)

- Яке місце за площею посідає Африка серед інших материків? (Друге)

- Найпрудкіша хижа тварина? (Гепард)

- Канал, що з’єднує Африку і Азію ? (Суецький)

- Найбільш відомий дослідник Африки? (Давід Лівінгстон)

- Крайня західна точка Африки ? (м. Альмаді)

- Найбільший птах світу? (Страус)

- Острів, на якому мешкають лемури? (Мадагаскар)

-  Протока,що відокремлює Африку від Європи ? (Гібралтарська)

- Холодна течія біля південно – західних берегів Африки ?(Бенгельська)

- Яку площу займає материк Африка? (30,3 млн. км ² )

- До складу якого давнього материка входила Африка? (Гондвана)

- Крайня східна точка Африки? (м.Рас-Гафун)

- Найбільший за площею кліматичний пояс материка? (Тропічний)

- Комахи, зграї яких знищують посіви сільськогосподарських культур?( Саранча)

- Повзучі рослини, що обвивають стовбури дерев? (Ліани)

- Крайня південна точка Африки? (м. Агульяс або Голковий)

- Найбільша тварина суші? (Африканський слон)

- Що в Африці дорожче за золото? (Вода)

- Яку країну Африки відвідують багато туристів з України? (Єгипет)

  1.  «Упізнай дослідника»

Учні за описом  повинні впізнати дослідника Африки  і вибрати його портрет(портрети Васко да Гами, Генрі Стенлі, Давіда  Лівінгстона, Єгора  Ковалевського).

Відповідає учень, який першим підніме руку.                                                             Максимальна оцінка за одне завдання-2 бали.

 

1. Англійський місіонер, дослідник, який перетнув Південну  Африку із заходу на схід, досліджував річку Замбезі, відкрив на ній водоспад, названий ним Вікторія. Описав верхню течію річки  Конго, озера  Ньяса, досліджував витоки річки  Ніл.(Давід Лівінгстон)

2. Португальський мореплавець,який шукав морський шлях до Індії. У 1498 році цей мореплавець обігнув Південну Африку, пройшов уздовж Східного узбережжя материка. Першим з європейців перетнув Індійський океан і досяг берегів Індостану. (Васко да Гама)

 

3. Цей дослідник в 1874 році займався вивченням найбільшого озера Африки Вікторія. Він відкрив масив Рувензорі з вершинами, вкритими вічними снігами. Його ім’ям названий  водоспад у нижній течії річки  Конго.(Генрі Стенлі)

4. Український географ-мандрівник часів Російської імперії. Царський уряд направив його до Єгипту на пошуки золота та коштовного каміння. Також він отримав завдання уточнити положення витоків Нілу. Після подорожі склав аналіз нільського басейну, описав  побут місцевого населення. В Африці займався геологічними розвідками, знайшов золото, бурий та магнітний залізняк.(Єгор Ковалевський)

3.«Рекорди Африки»

Команда повинна продовжити речення і показати географічні об'єкти на карті. Правильна відповідь – 1бал. якщо немає правильної відповіді, команда суперників може заробити додаткові бали.

     Найбільший і єдиний півострів...   (Сомалі)

     Найвища точка гір Атлас...             (гора Тубкаль)  

     Найвища вершина материка...      (вулкан Кіліманджаро)

     Найбільша пустеля...                        (Сахара)

     Найдовша річка...                              (Ніл)

     Найглибше озеро...                            (Танганьїка)   

     Найспекотніше  місце у світі...         (місто Тріполі)

     Найбільший острів біля узбережжя...(Мадагаскар)

     Країна з найбільшою кількістю населення... (Нігерія)

     Найбільш економічно розвинена країна... (ПАР)

     Найдовша у світі протока …              (Мозамбіцька)

     Найбільше за площею озеро…           ( Вікторія)

4 «Знайди помилку»

Мандрівник, який побував  в Африці, написав листа додому. Але він був неуважним і переплутав геть усе на світі. З тексту листа потрібно вибрати неправдиві твердження. Одна  знайдена помилка – 1бал. Взаємоперевірка.

Привіт, мої рідні!

Ну, ось нарешті я і в Африці. Довго я туди добирався. До мене тут побували:

Ф . Магелан, Х. Колумб, Лівінгстон, Стенлі,  а тепер сюди приїхав я.

Африка вражає своєю величчю, адже це найбільший за площею континент, тут протікає найдовша річка Ніл, розташоване найглибше озеро в світі Танганьїка, найбільша пустеля - Сахара, а Ніагарський водоспад зачаровує своєю красою.

Свою подорож я розпочав з крайньої північної точки мису Голковий. В подорожі по Сахарі, мені допомагає дружелюбне плем'я — пігмеї (це найвищі люди в Африці). Для подорожі по пустелі ми використовуємо собачі упряжки. Навколо пісок, трава, квітита кокосові пальми. Буду закінчувати, тому що наближається пилова буря. Нам потрібно знайти схованку.

5.«Африка в кросвордах»

Команди одночасно розгадують кросворди. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Взаємоперевірка команд.

 

1)

1.А

 

 

 

 

 

2.

Ф

 

 

 

 

 

 

 

3.

Р

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 И

 

 

 

 

 

5.К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 А

 

 

 

1.Кайнозойські гори, які виникли на межі зіткнення двох літосферних плит. (Атлас)

2.Нагір’я, розташоване на сході Африки. (Ефіопське)

3. Гори, схили яких нагадують велетенські сходинки, що спускаються до внутрішніх районів материка. (Драконові)

4.Країна, через яку протікає Ніл. (Єгипет)

5.Найвища вершина материка. (Кіліманджаро)

6.Мілководне озеро Африки, площа якого змінюється згідно із сезонами року. (Чад)

2)

1.

А

 

 

 

 

2.

Ф

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

Р

 

4.

 

 

 

И

 

 

 

 

5.К

 

 

 

 

 

6.

А

 

 

 

 

 


 

1.Сухі русла рік. (Ваді)

2.Нагір’я, на якому бере початок річка Голубий Ніл. (Ефіопське)

3.Третя за довжиною і площею басейну річка Африки. (Нігер)

4.Форми рельєфу, які переважають на материку. (Рівнини)

5.Найповноводніша річка Африки. (Конго)

6.Гори, які простяглися уздовж південного краю Африки. (Капські)

                                                                                                           

6. «Хто більше?»

За 1хвилину записати якомога більше назв тварин та рослин Африки.(2 назви-1 бал).

 

7. «Чорний ящик»

Прийом  « Чорна скринька » ( демонстрація  представників рослинного світу Африки)

  1. Це дерево починає давати плоди через 4-5 років в 11 років вже дає до 40 кг плодів. Плоди цієї рослини їдять свіжими, вяленими, жареними, вареними його  називають  хлібом пустель ( фініки)
  2. Мякоть  плодів дерева  називають « мавпячім хлібом» з неї дістають крохмаль, випікають коржі а із шкарлупи плодів роблять музичні інструменти. Плодами цього дерева харчуються мавпи. ( баобаб)

 

  1. Плоди цього дерева використовують у кондитерській промисловості ( какао)
  2. Батьківщиною цієї  рослини -  тропічні пустелі, її плід - ягода, яка на 90 % складається з води. ( кавун)

1) - Це 4- а за популярністю сільськогосподарська культура в світі, за популярністю вона поступається тільки пшениці, рису і кукурудзі.

- Це найбільша трав’яна рослина в світі.


- Жовтий і продовгуватий,

Товстошкірий, лисуватий.
Наче місяць молодий,
Не небесний, а земний.

(Банан)

2) -З точки зору ботаніки - це бобова трава.

- Це однорічна рослина, якій  притаманні досить гіллясті пагони. Листя у даної рослини росте  парами. Плоди за своєю формою нагадують овал.

- Я зовсім не горіх! Мій плід

Під землю риється, мов кріт.

Стручки – моїм зерняткам захист,

Бо земляний я біб …(Арахіс)

 

8 . «Гідрографічний» ( у формі географічного диктанту )

 Учитель зачитує запитання , а учні лише пишуть цифру під якою диктувалося запитання.

   І варіант                                           ІІ варіант 

Назва об'єкта

Номер

запитання

Назва об'єкта

Номер

запитання

Танганьїка

2

Ваді

8

Конго

5

Тана

7

Вікторія

6

Гвінейська

4

Ніл

1

Вікторія

6

Ваді

8

Танганьїка

2

Хартум

10

Нігер

9

Гвінейська

4

Конго

5

Нігер

9

Хартум

10

Чад

3

Ніл

1

Тана

7

Чад

3

  1. Найдовша річка світу ? ( Ніл)
  2. Це озеро називають «голубою перлиною Африки» , розташоване на висоті  773 м, друге за глибиною у світі ? ( оз.Танганьїка )
  3. Реліктове озеро в пустелі Сахара. ( Чад)
  4. Найглибша затока, що врізається в материк ? (Гвінейська )
  5. Річка, яка двічі перетинає екватор? ( Конго)
  6. Найбільший  водоспад Африки, який місцеві жителі називають « Дим, що гримить ?» ( Вікторія )
  7. Озеро вулканічного походження звідки бере початок Голубий Ніл ?  ( Тана)
  8. Як  у Африці називають пересихаючі русла річок ? ( ваді)
  9. Третя за величиною річка Африки  в перекладі з латинської називається «чорна»? ( Нігер )
  10.  Біля якого міста Голубий та Білий Ніл зливаються і течуть єдиним потоком ? ( Хартум)

Словникова скарбничка терміни і поняття,які зустрічалися в темі повторити.

9.  «Природничий» ( слайди з зображеннями тварин. Індивідуальна робота)

  Завдання. Розселити тварини та рослини по природних зонах .

Табл.

Назва природної зони

Тварини, що мешкають в природній зоні

Рослини, що рос-

туть в природній зоні

Вологі екваторіальні ліси

 

 

 

Савани і рідколісся

 

 

 

Пустелі і напівпустелі

 

 

 

Вічнозелені твердолисті ліси і чагарники

 

 

10.  « Демографічний » ( демонстрація слайдів)

Ваше завдання визначити про який народ йдеться мова та до якої раси вони належать

1.Найвищі народи, які живуть в саванах північної частини материка. Їх зріст становить 180-200 см.вони стрункі та граціозні ( тутсі, негроїдна раса)

2.Це жителі лісів, найнижчий народ материка ( 150 см). Їх колір шкіри менш темний , губти тонкі, широкий ніс, кремезні. Ліс для них дім і джеоело всього необхідного для існування. ( пігмеї, негроїдна раса)

3. Вони живуть в пустелях і напівпустелях Південної Африки і є неперевершеними знавцями пустель. Для них характерні-жовто-коричневий колір шкіри, широке пласке обличчя. ( бушмени, негроїдна раса)

4. Чоловіки цього народу купують жінок на базарі. ( бербери, південні європеоїди)

5. Це  єдиний у світі народ, у якого не жінки, а чоловіки закривають обличчя пов'язкою-покривалом. З'явитися на людях без пов'язки вважається верхом непристойності, як у нас — голим. Пов'язку чоловіки не знімають навіть вдома, під час їжі і сну.  Про своє житло цей народ каже « Дах нашого постійного будинку – небо, наше тимчасове пристанище - фелідж» ( туареги,)

6. Люди цього народу відзначаються великим ростом, витягнутою головою і атлетичною статурою. Заселяють верхню і середню тетію Нілу. ( нілоти, негроїдна раса)


11.   «Вірю не вірю»

Відповідаючи на питання «Вірю чи не вірю?» учні закріплюють отриманні знання.

«Чи вірите ви в те, що...»

• Африка — найбільший материк за площею (Не вірю)?

• вона найбільший уламок Гондвани (Вірю)?

• вона лежить у всіх півкулях (Вірю)?

• її омивають три океани (Не вірю)?

• на півночі її омиває Червоне море (Не вірю)?

• Ґвінейська затока — найбільша у світі (Вірю)?

• Мозамбіцька протока — найдовша у світі (Вірю)?

• Африку називають улюбленицею Сонця (Вірю)?

• її відкрив Васко-да-Ґама (Не вірю)?

 

12. «Випереджальне завдання» 

(Усна розповідь учня з використанням учнівської мультимедійної презентації).

Цікаві факти про рослинний і тваринний світ материка.

Африка – батьківщина багатьох цікавих тварин і птахів. У тропічних лісах Центральної Африки живуть горили і багато видів різних дрібних мавп, окапі, лемури. В африканській савані – чагарниковому степу – водяться слони, жирафи, леви, леопарди, зебри, носороги тощо. Саме в савані давним-давно і жили перші люди. Учні нашого класу підготували 5 цікавих фактів про тварин Африки.

levu

1. Як полюють леви?

Іноді леви нападають на молодих жирафів або слабких буйволів, але зазвичай вони полюють на антилоп. Невеличка група левів улаштовує засідку біля водопою або тихо підкрадається до зграї, ховаючись у густій траві. Вибравши момент, леви кидаються на жертву, стрибають на неї і вбивають, встромлюючи їй в шию гострі ікла. М’ясо дуже поживне, тому після вдалого полювання лев може не їсти кілька днів. До речі, хоча леви-самці і мають вражаючий вигляд, але полюють здебільшого самки.

sloonКартинки по запросу слонsloonsloon

Хобот слона виконує найрізноманітнішу роботу. Головне – це їжа. Слон зриває хоботом траву і листя. Також він може набирати в хобот воду, яку потім п’є або виливає на себе. Хобот – це і ніс слона, який він піднімає догори, нюхаючи повітря. Ще хобот допомагає слонисі піклуватися про слоненя.Африканські слони більші від індійських. Вуха в них також  більші, а бивні – довші. В індійського ж спина трохи вигнута, а хобот у нього з однією губою (в африканського слона – з двома). Африканський слон живе в жарких сухих степах, а індійський – у тінистих вологих лісах.

Картинки по запросу жираф

      Ріст жирафа-самця може досягати 5, 5 м. Жираф – найвища тварина. У нього дуже довгі ноги та дуже довга шия. Він харчується листям: хоча й дотягується до дуже високих гілок, їсть усе підряд, навіть колючки.У жирафа довга шия і ноги, тому йому тяжко дотягнутися до води. Жираф мусит розчепірювати передні ноги або ставати на коліна. Однак коли він п’є, на нього можуть напасти леви.

zebraКартинки по запросу зебра

Смугаста зебра здається дуже помітною. Але коли зебр багато, їх смужки заважають хижаку намітити собі жертву – окремі тварини не виділяються на тлі інших. Існує 3 види зебр: звичайна зебра, гірська і зебра Греві. Греві – найбільша серед зебр, а її крик схожий на ослиний.

Картинки по запросу антилопа гну

 

Антилопа гну бігає швидше за інших антилоп. Гну живуть в Африці великими стадами, які можуть переміщуватися на тривалі дистанції від однієї водойми до іншої.

13. «КАРТОГРАФІВ»

Завдання: Які  географічні об’єкти на карті Африки позначені  цифрами:

 

 

Правильні відповіді:

  1. Суецький канал
  2. П-ів Сомалі
  3. Острів Мадагаскар
  4. Гвінейську затоку
  5. Східно-Африканське плоскогір’я
  6. Мозамбіцьку протоку
  7. Пустеля Наміб
  8. Капські гори
  9. Драконові гори
  10.  Гібралтарська протока
  11.  Аденська затока
  12.  Ефіопське нагір’я
  13.  Атлаські гори
  14.  Нагір’я Ахаґґар
  15. Східноафриканське плоскогір’я
  16. Червоне море

 

 

Ваді

https://u.foxford.ngcdn.ru/uploads/tinymce_image/image/79411/deb135fc325404ef.jpg

Савана

C:\Users\1\Desktop\1.1.jpg

Гілея

C:\Users\1\Desktop\e2860071eb3c361fd83de77c9cab841e-1280x720.jpg

Оазиси

C:\Users\1\Desktop\Оазис_в_пустыне_2.jpg

Русла річок,що пересихають від великого випаровування

Природна зона,що займає 40% території  Африки.

Вологі вічнозелені екваторіальні багатоярусні ліси Африки

Ділянка в пустелі,що завдяки наявності води має пишну рослинність

 

Бартоломеу

Діаш

C:\Users\1\Desktop\Диаш.jpg

 

Васко да Гама

Васко да Гама - кровавый путь в Индию

Давід Лівінгстон

https://cs8.pikabu.ru/post_img/2016/12/19/11/1482174459228172209.jpg

Генрі Стенлі

C:\Users\1\Desktop\генри1.jpg

Досягнув південних окраїн Африки. Відкрив миси Доброї Надії і Агульяс

Встановив обриси берегів Африканського континенту

 

Вперше перетнув материк із заходу на схід. Відкрив водоспад Вікторія

Досліджував озеро Танганьїка. Відкрив гірський масив Рувензорі і витоки річки Ніл

 

Мис

Рас – Енгела

Африка на карте полушария

 

Мис Агульяс (Голковий)

Африка на карте полушария

Мис Альмаді

Африка на карте полушария

Мис Рас-Гафун

Африка на карте полушария

 

 

 

 

Крайня північна точка Африки

Крайня південна точка Африки

Крайня західна

точка Африки

Крайня східна

 точка Африки

 

13.  «Географічне лото»

Учням пропонуються поняття та на окремих аркушах їх визначення. Потрібно якомога швидше правильно підібрати відповідні пари  і з'єднати їх разом.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. «Африкус» -

в перекладі з латинської мови означає «безморозний».

  1. Ендеміки

це окремі види рослин і тварин, які мешкають тількі на певній території.

  1. Гілея

це вологі екваторіальні ліси, які відрізняються багатством та різноманітністю видів рослин.

  1. Самум

сухий гарячий  вітер, у вигляді шквалу, потужної піщаної бурі. Спостерігається навесні та влітку в пустелях Північної Африки.

  1. Оазис

вкрита рослинністю та заселена місцевість в пустелях та напівпустелях, розташована поряд з річками або ділянками з близьким заляганням прісних грунтових вод.

 

  1. Гамада

кам’яниста пустеля в Африці.

  1. Заповідник                                                                        

                                     територія, що особливо охороняється державою і де заборонена будь-яка  діяльність людини, крім наукової.

  1. Національний парк

                                    природна територія, що охороняється державою, тут заборонена господарська діяльність, але дозволений туризм.

  1. Ефемери

рослини з коротким періодом активного існування.

  1. Стихійні явища

події у природі, які проявляються як могутня, руйнівна сила.

  1. Екологічні проблеми

                                      складні ситуації, які виникають у зв’язку з втручанням людей в природні процеси, що призводить до порушення рівноваги  природних комплексів.

  1. Хамсин

                           сильний гарячий африканський вітер на півночі Африки, дує до 50 днів на рік, переносячи багато піску та пилу.

 

14. «Природні зони»

Визначати назви природних зон.

  1. Постійно висока температура. Сильні зливи протягом усього року. Вічнозелені вологі ліси з винятковою різноманітністю рослин та тварин. (Екваторіальні ліси.).
  2. Дуже жарка погода. Найменша кількість опадів. Рідко зустрічаються рослини. Тварини ведуть нічний спосіб життя. Скрізь піски, бархани. (Пустелі.).
  3. Чітко вирізняються два сезони року. Клімат субекваторіальний, високі дерева передуються з поодинокими деревами та чагарниками. (Саванни та рідколісся. ).

C:\Users\Tanya\Downloads\африка так чи ніП (1) (2).png

C:\Users\Tanya\Downloads\африка так чи ні.png «Словникова»

Пояснити такі терміни:

1

Материк

 

2

Рельєф

 

3

Пустеля

 

4

Ваді

 

5

Гілеї

 

6

Природна зона

 

7

Саванна

 

8

Оазис

 

9

Пасати

 

10

Ізотерми

 

C:\Users\Tanya\Downloads\Африка пуста.jpg

C:\Users\Tanya\Downloads\Африка заповнена.jpg

 

 

C:\Users\Tanya\Downloads\Африка відповіді.jpg

ІV. Підсумки уроку

Учитель.

Запитали  ми  лелеку,  що  літав  в  краї  далекі:

-Що  ти  бачив,  де  ти  був? Чи  про  Африку  ти  чув?

Я  чимало  мандрував  та  до  Африки  літав.

Бачив  гори  і  долини, і  засніжені  вершини.

Джунглів  зарості, ліани,  і  пустелі, і  савани.

Повноводні  бачив  ріки,і озера  невеликі.

А  ще  бачив  гарні  сни: як  діждуся  я  весни,

І  на  крилах  в  Україну  понад  морем  я  полину.

- Настав час і нам з вами повертатися з мандрівки Африкою . От і закінчилася наша подорож Африкою. Країна знань відкрила вам широку дорогу. Ви плідно працювали, демонстрували свої знання, які отримали впродовж вивчення теми «Африка».

Нагородження переможців.

Вправа «Мікрофон».

Учні мають висловити свою думку з приводу того, як пройшов урок, і поділитися своїми враженнями від роботи на уроці.

V. Домашнє завдання

  • Повторити план вивчення материка.
  • Підготувати повідомлення з теми «Історія дослідження та відкриття Австралії»

 

Иллюстрация с Африкой карты и африканские символы Клипарты, векторы, и Набор Иллюстраций Без Оплаты Отчислений. Image 12194611.                   Кращий

     знавець

          Африки

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губль Олена Володимирівна
    Дякую за матеріал. Дітям цікаво в такому форматі працювати.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Заєць Тетяна
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
24 лютого
Переглядів
537
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку