Конспект відкритого гурткового заняття з використанням інтерактивних методів навчання

Про матеріал
Зразок конспекту відкритого гурткового заняття з використанням цікавих інтерактивних методів навчання
Перегляд файлу

Скалатський будинок школярів

методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття

на тему:

«Знайомство з рідним , містом, історією його виникнення, існування. Перекази старожилів. Міфи та легенди. Етнографічні особливості.

Видатні особистості – вихідці із нашого краю.»

(гурток « Захисники України»)

 

 

 

 

 

 

 

 

підготував

керівник гуртків

Миськів Р. С.

 

 

 

СКАЛАТ, 2020

 Мета:

Навчальна: розширювати і узагальнювати знання і уявлення дітей про своє рідне місто, його історичне минуле, пам'ятних та визначних місцях; людях, які прославили його;

Розвиваюча: активізувати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, розвивати логічне мислення, уяву;

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до історії рідного міста, почуття поваги до тих, хто прославив його, виховувати патріотизм, гордість за свій рідний край, за свою рідну домівку – місто, вулицю.

          Обладнання: карта України, герби та символи рідного міста, фотографії з визначними пам'ятками Скалата, пам'ятними місцями, фотографії відомих особистостей  міста, дидактичний і наочний матеріал, мультимедійна презентація «Історія ще одного міста України».

           Попередня робота: Знайомство з історією рідного краю. Екскурсії до об’єктів культурної та духовної спадщини рідного міста, в краєзнавчий музей. Бесіди з дітьми про рідне місто та людей, що прославили його. Читання віршів про рідне місто, творів місцевих поетів і письменників.

          Заняття гуртка «Захисники України» проводяться на основі навчальної програми козацько–лицарського виховання «Джура». Програма Міністерства освіти і науки України, схвалена для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією із захисту Вітчизни науково-методичної Ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, протокол № 2 від 14.06.2017 р. (Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 15.06.2017 року № 21.1./12-Г-227). Автор: Бондарчук О.С., завідуючий організаційно-масовим відділом Центру національно-патріотичного виховання дітей та молоді Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Хід заняття:

Керівник:  пропонує дітям віртуальну подорож рідним містом.

Крокую містом сонячним із усмішкою я.

Допомагає скрізь мені ця усмішка моя.

Лиш усміхнусь – веселим вмить похмурий день стає,

І радість щедро розлива навкруг тепло своє.

Усміхнуся перехожим, сонцю, квітам усміхнуся.

Маю я веселку вдачу, нею поділюся.

Візьму з веселки кольори, я розфарбую все.

Хай барвами яскравими сіяє місто моє.

- Про що ми говоритимемо сьогодні?

- Так, ми говоритимемо про своє рідне місто.

- Кожна людина з любов’ю ставиться до своєї маленької батьківщини, де вона народилася, де зробила свій перший крок у життя, де вперше пізнала світ, почула рідну мову, мамину колискову пісню, де вперше побачила весняну веселку. Саме навесні наше місто засяяло всіма кольорами веселки, усміхаються перехожі. Назвіть, будь ласка, малу батьківщину – місто, де живемо ми, де живуть наші рідні й друзі. Здійснимо віртуальну подорож  вулицями нашого міста.

Вправа «Мозковий штурм»

     Як ви думаєте, чи є вік у міст або їм усім однакова кількість років?

     Скільки років нашому місту? (Відповіді дітей.)

     Всі міста однакові або чимось відрізняються один від одного?

     Як відрізнити одне місто від іншого?

     А за якими прикметами ви б впізнали своє рідне місто? (Відповіді дітей.) Покажіть його на карті.

     Які версії походження назви   міста Скалата вам відомі? (Відповіді дітей.)

     Розкажіть, чим було відоме наше місто в минулому, чим займалися люди, які в ньому жили?

Діти за бажанням розповідають про рідне місто.

Де шлях свій скелі Товтри розпочали,

Вітри злетілись з сивого Збруча,

Постало місто моє древнє — Скалат,

Моє начало всіх людських начал.

Я з тих країв, де корені народу,

І шмат землі — моя Галичина.

Ще пам'ятає із якого роду

Походить материнська твердь земна.

Пов'язаний фортечними валами,

Під Медобори влігся горілиць

Мій Скалат рідний — місто над містами,

Яке гарніше від мільйон столиць.

Мій Скалат б'ється в України грудях,

Цвіте на віковічній цій землі.

Стрічають всіх гостинно наші люди

Завжди із хлібом — сіллю на столі.

Йосип Свіжак

Керівник: А чим знамените наше місто в даний час? (Відповіді дітей.) Ви вже знаєте, що кожне місто має свій герб, свою символіку. Все це є і у нашого міста.

Проводиться Дидактична гра  «Знайди і назви». Завдання: знайти герб і символи рідного міста серед інших, пояснити їх значення. (див. Додаток 1)

 

Керівник: А тепер я запрошую вас на екскурсію по рідному місту, ми познайомимося з архітектурними пам'ятками, відвідаємо культурні місця відпочинку городян. А екскурсоводами ви будете самі. Але спочатку я хочу перевірити, чи достатньо добре ви знаєте своє місто, щоб бути екскурсоводами. Проводиться Дидактична гра «Запам'ятай і назви». Керівник показує фото з пам'ятними місцями міста, вихованці повинні подивитися і запам'ятати те, що побачать, а потім назвати. Переможцем стає той, хто запам'ятає і назве  більше пам'ятних місць. Він і буде першим екскурсоводом. (див. Додаток 2)

Керівник: Розгляньте фотографії. Нехай кожен з вас вибере те місце нашого міста, про яке він розповість нам.

Кожна дитина вибирає фото і розповідає про визначні пам'ятки рідного міста.

Фізкультхвилинка:

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

Керівник: У нашому місті жили і живуть в даний час багато відомих, знаменитих людей.  Розкажіть про відомих людей, яких ви знаєте,  чим вони прославилися, що зробили для нашого міста. (Розповіді дітей) А тепер я запрошую вас до перегляду мультимедійної презентації «Історія ще одного міста України. Скалат – місто з Магдебурзьким правом».

        Після перегляду презентації керівник пропонує гуртківцям розгадати анаграму та виконати вправу «Знайди слова». (див. додаток 3)

Керівник: Як ви думаєте, чи є у нашого міста якісь проблеми? Як їх можна вирішити? (Відповіді вихованців.) Ну от, дітки, як багато, виявляється, ви знаєте про своє рідне місто, як любите його. А давайте подумаємо, помріємо про те, чим ви будете корисні своєму місту, коли виростете? (Розповіді дітей.)

На закінчення діти   розгадують кросворд та створюють сенкан на тему «Місто моє рідне». (див. додаток 4)

ДОДАТКИ

Додаток 1

герб.pngгерб 2.png

6.pngгерб 4.png

 

 

 

 

Додаток 2

D:\додаток 8\100_1586.jpg

D:\додаток 8\Братська могила воїнам Червоної армії загиблим під час Другої світової війни.jpg

 

 

Додаток 3

ан.png

ан від.png

 

 

 

знайди слова.png

список слів.png

відповіді.png

Додаток 4

кросворд.png

  1. Наука, яка вивчає минуле людства, покладаючись при цьому на письмові та матеріальні свідчення минулих подій.
  2. Об'єкт або споруда в пам'ять тих, хто загинув або був поранений у війні.
  3. Храм, в якому відбувається християнське богослужіння.
  4. Те, що збереглося в пам'яті; відтворення в пам'яті того, що раніше нею фіксувалося.
  5. Споруда для спортивних змагань.
  6. Назва річки, яка протікає територією міста Скалата.
  7. Наука і мистецтво проектування будівель, а також власне система будівельних споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси.
  8. Укріплена будівля, що використовується для захисту від ворога.
  9. Вигадана чи прикрашена розповідь.
  10. Заклад освіти.
  11. Сукупність рятувальних, відновлювальних і консервативних засобів відносно творів мистецтва (від ювелірства до архітектури).

крос від.png

 

docx
Додав(-ла)
Миськів Роман
Додано
4 лютого
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку