Конспект відкритого уроку на тему "Вправи та етюди на дію з уявним предметом"

Про матеріал
Конспект відкритого уроку на тему: "Вправи та етюди на дію з уявними предметами". Мета: - за допомогою вправ з уявними предметами удосконалювати сценічний рух, акторську майстерність; - розвивати загальну увагу, уяву, пам'ять, творче мислення та пластику тіла; - виховувати естетичний смак, шанобливе ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку на тему:

«Вправи та етюди на дію з уявними предметами»

Мета:

- за допомогою вправ з уявними предметами удосконалювати сценічний рух, акторську майстерність;

- розвивати  загальну увагу, уяву, пам'ять,  творче мислення та пластику тіла;

- виховувати естетичний смак, шанобливе ставлення один до одного.

Обладнання:

картки для розвитку уваги, сценарій вистави, комп’ютер.

Види діяльності: теоретично – практична.

Тип заняття: комбінований.

 

                                             Хід заняття.

І. Організаційна частина.

1. Музична хвилинка. Дитяче привітання для гостей. Стати  в коло .

На занятті гостей ми вітаємо щиро,

Бажаємо щастя, здоров’я і миру!

І як здавна у театралів ведеться,

Даруємо оплески від щирого серця!

 

2. Вправа «Привітання ».

Всім  стати в коло, щоб на нашому занятті панував позитивний настрій давайте по черзі скажемо один одному такі слова  «Привіт. Я радію нашій зустрічі», наприкінці сказати цю фразу разом. слова супроводжуються привітальними жестами, рухами.

 ІІ. Активація пізнавальної  діяльності.

 Кожна людина повинна  постійно розвиватися  збагачувати  свій словниковий запас, вчитися культури мови та  поведінки  в суспільстві. На заняттях  театрального  гуртка ми також цим займаємося. отже, тренінг- настанова…

Уявіть собі що ви в театрі…

 

1. Театральний словничок.  Гра «Поясни».

(Діти про черзі пояснюють значення термінів, які записані на картках)

- Театр – це місце, де відбувається вистава.

- Актор – людина, яка виконує ролі.

- Гример – людина, яка накладає грим.

- Костюмер – людина яка, модулює та шиє костюми в театрі.

- Сценарист – людина, яка пише сценарії  до вистав.

- Режисер – це організатор вистави.

- Художник – оформлювач (декоратор) -  розмальовує декорації, пишеафішу.

- Декорації  - оформлення художником сцени і спектаклю як місця дії.

- звукорежисер  -  проводять музичне оформлення вистави.

- Хореограф -  готує танці до вистави.

- Антракт – перерва між діями у виставі.

- Аншлаг – спеціальне оголошення біля театральної каси про те, що всі квитки на спектакль продані.

- Рампа – це межа між сценою і глядацькою залою. на ній розташовано освітлювальні прилади.

- Репетиція – Діти, без чого не відбудеться вистава? Ну звичайно без репетиції. Слово репетиція означає повторення. Спочатку актори  підбирають  виставу, розмірковують як краще її зробити, а потім її репетирують, а на передодні прем’єри роблять генеральну репетицію.

 

2. Сценічна мова.

В актора повинна бути чітка зрозуміла мова, ще кажуть чітка, зрозуміла дикція. Для того, щоб дикція була чіткою, треба виконувати підготовчі вправи. Отже, починаємо.

а) Вправи для дихання.

- Вдих – довгий видих (кілька разів повторити);

- Вправа «Свічка». Уявіть собі, що у руках ви тримаєте свічку вам потрібно вдихнути повітря та видихнути його  так, щоб  не погасити полум’я свічки);

- Вправа «Пір’їна». У повітрі літає пір’їна. Вам потрібно вдихнути глибоко повітря та видихнути його так, що пір’їна не впала на землю;

- Вправа «Квітка». Уявіть собі, що ви йдете по лузі, кругом вас ростуть гарні квіти. Ви зірвали одну,хочете понюхати її, вдихнули глибоко її запах, видихнули(кілька разів повторити).

- Артикуляційний тренінг. Уявіть собі, що ви на природі. Ось із дупла  вилетіли бджоли, та не одна, а цілий рій, наберемо в легені повітря і повільно будемо його видихати, при цьому, вимовляючи звук з-з-з-з-з, а тепер летять джмелі, набираємо повітря і видихаємо його, вимовляючи звук ж-ж-ж-ж-ж, тут ми подивилися на землю і побачили змію, набираємо повітря і видихаємо, вимовляючи звук ш-ш-ш-ш-ш. раптом ми почули як десь  плаче дитина, набираємо повітря – видихаємо його, промовляючи звук а-а-а-а-а. Там десь далеко реве вовчисько, набираємо повітря, видихаємо його, вимовляючи звук у-у-у-у-у.

б) Артикуляційні вправи, щоб розігріти мовний апарат.

- Вправа «Шпага». Язик проколює одну щоку, іншу;

- Вправа «Цукерка». Кружляємо язиком так, наче у роті цукерка.

- Вправи для язика та губ. Чешемо язика зубами.

- Вправа «Яблуко». Відкриваємо рота так, наче відкушуємо величезне яблуко і жуємо його.

в) Вправи із скоромовками.

Послухайте скоромовку:

«Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі біб у борщ».

(Вивчення скоромовки, повторення її  спочатку у повільному, а потім у швидкому темпі, повторення скоромовки гуртківцями по - одному)

наступна скоромовка  «Всім подобається  це куце цуценя» з різними темпами та інтонаціями.

- весело

- сумно

- сміючись

- плачучи

- боязко

- запитуючи

- здивовано

- окликаючи

- лінькувато

г) Робота над швидкістю і темпом . Вірш «Лийся дощику»

Прочитати вірш  спочатку повільно , а потім у швидкому темпі.

д) Вправа на розвиток пам’яті. Діти, яка зараз пора року?(Осінь). Яка за вікном погода? (Холодно, дощ). Всім зараз хочеться тепла, сонечка. Давайте разом з вами на кілька хвилин перенесемося у літо. Я пропоную вам зіграти гру «Коли я поїду на море». Умови гри такі: всі стають у коло перший учасник говорить фразу «коли я поїду на море то візьму з собою…, наступний учасник говорить цю ж саму фразу, називає річ попереднього учасника, та говорить свою і так далі..)

 

3. Наступна частина нашого заняття - акторська майстерність.

Що таке акторська майстерність?  Сюди входять два компоненти майстерності актора: міміка і пантоміма.

Міміка – рухи мязів обличчя, що виражають почуття людини.

Пантоміма  - вид сценічного мистецтва, у якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла тощо, її ще називають етюдом без слів.

А зараз увага…

Вправа  «Дощ іде»

Використовуючи міміку, промовити « На вулиці дощ іде» з почуттями:

  • радості,
  • досади,
  • гніву,
  • подиву.

Вправа «Сказати без слів»

Засобами пантоміми виразити:

  • гаряче,
  • холодно,
  • боляче,
  • страшно.

 

    Гра «Зоопарк»

Діти по черзі імітують поведінку тварин. Завдання : відгадати тварину.

 

ІІІ. Заключна частина

1.  Вправа «Мікрофон».

Уявіть собі, що ви в недалекому майбутньому  стали знаменитими. Усі знамениті люди часто дають інтерв’ю. Усі станьте в коло і по черзі оцініть роботу нашу сьогоднішню роботу. Що сподобалося вам на занятті, чи навпаки? Чого навчились?

2. Гра «Дерево підсумків».

 На ватмані намальоване дерево. Біля нього лежать папірці рожевого  і синього кольорів. На аркушах рожевого кольору пишемо свої позитивні враження від заняття. А на аркушах синього кольору негативні: те, що вам не сподобалося. підійдіть і приклейте трикутники до дерева. І ми одразу побачимо як пройшло наше заняття, що вийшло добре, а над чим слід ще попрацювати.

 

Підсумок.

        Запропоновані вправи дають можливість вихованцям  розвивати  загальну увагу, уяву, пам'ять,  творче мислення та пластику тіла.

 

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку