Конспект відкритого уроку Розвитку критичного мислення з української мови в 4 класі (за підручником М.Вашуленка,С.Дубовик, О.Мельничайко) із застосуванням методу 6 капелюхів Едв

Про матеріал
Конспект відкритого уроку Розвитку критичного мислення з української мови в 4 класі (за підручником М.Вашуленка,С.Дубовик, О.Мельничайко) із застосуванням методу 6 капелюхів Едварда де Боно
Перегляд файлу

КЗ« Володимирівська ЗОШ І-ІІІ ст. Якимівської селищної ради, Якимівського району, Запорізької області»

 

 

 Конспект відкритого уроку Розвитку критичного мислення з

української  мови в 4 класі

(за підручником М.Вашуленка,С.Дубовик, О.Мельничайко)

 із застосуванням методу

6 капелюхів Едварда де Боно

Підготувала і провела

вчитель початкових класів: Селіна Т. О.

 

2019-2020 н.р.

УКРАЇНСЬКА МОВА (за підручником М.Вашуленка,С.Дубовик, О.Мельничайко.)

Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини.

Мета: ознайомити учнів із правописом закінчень іменників чоловічого роду на –ар, -яр в орудному відмінку однини; навчити перевіряти за словником закінчення іменників; формувати вміння учнів користуватися навчальними словниками та медіа простором ;розвивати мовлення учнів, вміння творчо мислити, висловлювати свою думку та обгрунтувати  її ;виховувати шанобливе ставлення до людей праці та їхніх професій.

Тип уроку :урок засвоєння нових знань

                                              Хід уроку

І . Вступна частина

1.Організаційний момент

Слово вчителя , звернення до дітей словами  вченого філософа Жан Жака Руссо

Діти! Ви талановиті!

Колись ви здивуєтесь самі ,

Які ви розумні,

Як багато доброго і розумного

ви вмієте робити!

Якщо постійно працювати над собою,

вдосконалювати себе,

ставити перед собою мету та досягати її!

2. Актуалізація опорних знань

Робота над прислів’ями та фразеологізмами

Бджола мала ,а й та працює,

Бити  байдики.

Не журись , та за діло берись,

Тільки гав ловити,

Читання, пояснення розуміння, вибір девізу нашої роботи на урок.

Вирішили, що саме про нас прислів’я «Бджола мала , а й та працює». Запис девізу у зошити учнів.

Робота з додатковою інформацією

Слухання історії про старого капелюшника.

Дуже давно жив старий , мудрий капелюшник. Він не був дуже багатим , проте міг майструвати яскраві , прекрасні капелюшки .Люди розкуповували його товар .Чарівні капелюшки давали людям значно більше ніж головний убір. Оглядаючи їх люди ставали не просто красивими , вони показували свою душу і своє я.

Йшли роки…, і старий капелюшник покинув цей світ.

Залишив своїм шістьом синам свою майстерню та шість різнокольорових капелюхів. Білий, чорний, жовтий, червоний, зелений та синій.

Подумали брати і поділили ці капелюхи між собою.

Білий капелюх узяв старший син. Він вважав, що за його допомогою він потрапить у вище суспільство.

Чорний узяв другий син. Бо чорний колір завжди доречний він завжди буде достойно виглядати у будь якій ситуації.

Третій сказав ,що хоче узяти жовтий капелюх .Хоча жовтий колір потребує особливого костюма. Він подарує йому радість сонця і теплу усмішку.

Четвертий завжди бажав виділятися з натовпу  . Бути помітним і узяв червоного капелюха.

П’ятий син оцінив оригінальність і неповторність зеленого.

А шостому, наймолодшому серед братів залишився синій.

Як виявилось, що саме цей капелюх він і хотів отримати.

Ось сини забрали спадщину , попрощалися і розійшлися у різні сторони.

Пройшов тривалий час і вони усі зібралися разом , розвели вогонь і почали спілкуватися. Кожен розповів свою історію.

І всі були дуже вражені як спадщина капелюшника вплинула на їх долю.

Той син, що узяв білого капелюха , став поважною людиною, зайняв пост радника у великій розвиненій країні.

Він був чіткий та беззаперечний, оперував фактами та подіями. Виконував свою роботу бездоганно, правильно, без емоцій та переживань.

Володар чорного капелюха став гострим на язик .Казав в очі правду про недоліки , гріхи  людей. У житті теж непогано влаштувався – посів пост бургомістра.

Жовтий капелюх зробив свого володаря справжнім оптимістом. Як виявилося він жив у найкращому в світі місті. Мешканці якого яскраві , щирі люди раділи сходу та заходу сонця, вели здоровий спосіб життя ,вирощували квіти , займалися благочинністю.

Усі слухали розповіді стримано, лише один із братів , у червоному капелюсі, завжди нетерпляче підстрибував , аплодував, заламував руки ,голосно  кричав   і кидався червоним капелюхом. Він став актором, дуже відомим актором. Але у повсякденному житті йому не вистачало стриманості , він завжди емоційно розмахував руками і був дуже непосидючий.

П’ятий син капелюшника, володар зеленого, мовчки розклав на столі фотографії. Брати подивилися й побачили  його в оточені вчених , розумних і освічених людей. Він мав знання , освіту в усіх сферах життя. Писав вірші , музику, гарно малював. Все до чого він брався підходив по винахідницьки.

І ось останній із синів капелюшника зняв свого синього капелюха і усі відразу побачили , скільки мудрості в його очах. Він став учителем .Багато людей приходило до нього за порадами. Король довірив йому виховання свого спадкоємця .

Так сини старого майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько.

Кожен забажав зняти свого капелюха і обмінятися з братами. Багато чого вже навчили капелюхи своїх власників.

Вони одягали капелюхи й  розвивали  в собі нові якості , які дозволили їм стати щасливими.

З того часу минуло багато років, але різнокольорові капелюхи  переходять з рук в руки. До людей , які мають бажання вчитися чогось нового!

Діти, а у вас є бажання вчитися новому ?

ІІ. Основна частина

1.Білий капелюх ( символізує нейтральну інформацію , факти, цифри , відомості)

Вправа « Карта пам’яті»

Іменник – це самостійна частина мови , яка називає предмет і відповідає на питання хто що

Існують назви істот , які відповідають на питання хто

Та назви неістот , які відповідають ….

До власних назв належать ( імена, прізвища,  назви країн, міст, сіл, вулиць, а також клички тварин)

Власні назви пишуться з великої букви

Всі інші слова- загальні назви

Іменники бувають однозначні н-д (пшениця, вишня…)

Та багатозначні ( ключ, лисички, коса…)

Синоніми –це слова близькі за значенням н-д (хата, оселя..)

Антоніми –це слова , протилежні за значенням (радість- сум, день- ніч…)

Іменнники  змінюються за числами (однина- множина) колосок- колоски , хлібороб- хлібороби…

Іменники мають рід….

Перелічить відмінки і у парах перевірте назви і питання відмінків (Робота в парах)

ІІІ. Підготовча робота до сприйняття нового матеріалу

Відгадуємо загадки :

Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин…(ветеринар)

Він для кожної людини

Ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно,

Що і як робить підскаже  (аптекар)

Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує-

Призначає процедури

І таблетки, і мікстури? (лікар)

Золоті у нього руки,

Робить зачіски, перуки,

Підстриже і  пофарбує,

Гарний настрій подарує (перукар)

Як рубанком дошку чистить,

Летить стружка золотиста.

З-під рук майстра той-же колір.

Як цей майстер зветься (столяр)

Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний.

Бублики і пиріжки,

Пряники й медівники (пекар)

Залюбки він куховарить-

Нам смачненькі страви варить.(кухар)

З цегли будує будинок,

Щоб родина жила в ньому в мирі.

Щоб вище, щоб ширше

Були всі кімнати в квартирі (муляр)

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

 2 Жовтий капелюх  ( символізує сонце , отимізм, переваги, позитив, золоте зернятко знань…)

Тож обжинками наших знань буде виконування вправи 134, сторінка 69(Робота за підручником)

-Прочитати твір учня про  професії

-Виписати з тексту іменники- назви професій

-Визначаємо відмінок іменників

-Позначимо закінчення

(Конструктором, інженером, комбайнером, лікарем, перукарем, вчителем, оператором)

-Спробуйте сформувати правило про правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в Орудному відмінку однини

 Чорний капелюх напоготові (символізує не зроблю, погано, неправильно, ризиковано) Цим капелюхом краще не зловживати!!!

3 Жовтий капелюх

Діти роблять висновки і перевіряють з поданими далі відомостями .Іменнники чоловічого роду з основою на –р  в Ор.в. однини можуть мати різні закінчення - -ом чи –ем . Тому їхній правопис слід перевіряти за орфографічним словником.

V. Закріплення

Виконання тренувальних вправ. Робота з орфографічним словником.

Вправа 135 сторінка. 70

  1. Прочитати текст. Доберіть до нього заголовок
  2. Списування першого абзацу тексту .Користуючись орфографічним словником, уставити пропущені  закінчення в іменниках чоловічого роду на-р.
  3. Скласти і записати кілька речень про професії своїх батьків. У реченнях уживайте іменники в Ор.в. однини.

4 Червоний капелюх ( символізує вогонь і тепло емоцій, почуття любові…)

«Павутинка» -побажання побачити в дітях те , що часом буває непомітним (сміливість – у скромних, комунікабельність- у мовчазних, рішучість – у невпевнених, а жагу знань у кожному з вас) побажання друзям, гостям .

5 Зелений капелюх (творчість)

Вправа «Розфарбуй слово»

Картина осіннього пейзажу

-Який колір додали б ви до картини?

Розмальовуємо словами – іменниками , щоб наша картина була соковита, кольорова, гармонійна.

Осінь-цариця, веселка, королева  ,врожайниця , листопадниця, чарівниця, дощовниця, веселинка, витівниця, збиральниця, люблинка, жовтолисниця, барвинка, хризантемниця, господарка…

6 Синій капелюх (символізує управляючого розумовими  процесами, контролює, висловлює коментарі, підбиває підсумки)

Іменник –велетенська, могутня ,незрівнянна за можливістю поповнення новими словами частина мови. Людина завжди щось пізнає, опредметнює, дає назви явищам природи, почуттям. У найбільшому 11томному словнику української мови нараховується 135000слів. Половина з них припадає на іменник. Ось яка велика за чисельністю ця частина мови!!!

Учні дають оцінку своєї роботи на уроці.

Чіпляють магніти  « ЗРОЗУМІЛО», « ПРОЦЕС», «КАША».

Домашнє завдання на вихідні не задається.

  • Дякую усім  за урок!

 

     

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку