Конспект відкритого заняття гуртка образотворчо-декоративного мистецтва "Колорит" Полтавського ОЦЕВУМу на тему "Сюжетна композиція. Пейзаж. "Зимова казка"

Про матеріал
Запропонований конспект заняття допоможе ознайомлювати вихованців з творчістю художників пейзажистів; закріплювати знання про поняття жанру пейзаж та його видів; поглиблювати у вихованців навички застосування перспективи та сюжетної композиції.
Перегляд файлу

 

Конспект відкритого заняття групи початкового рівня першого року навчання гуртка образотворчо-декоративного мистецтва «Колорит» ОЦЕВУМ (Керівник Дешко Н.А.)

 

Тема: Сюжетна композиція. Пейзаж. «Зимова казка»

 

Мета уроку:

навчальна ознайомлювати вихованців з творчістю художників пейзажистів; закріплювати знання про поняття жанру пейзаж та його видів; поглиблювати у вихованців навички застосування перспективи та сюжетної композиції;

розвивальна – розвивати творчу уяву та образне мислення;

виховна – виховувати вміння помічати природу рідного краю у різні пори року.

Тип заняття: комбіноване.

Форма заняття: групове.

Обладнання: репродукції пейзажів; ілюстрації із зображенням куточків природи; зразок педагога на папері та на дошці; роботи однолітків; папір формату А-3, фарби гуаш, пензлики (різні), палітра, ємність для води олівець, гумка.

Методи і прийоми: бесіда, організація сприймання, демонстрація наочності, спостереження, порівняльний аналіз, стимулювання творчої діяльності вихованців.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Привітання керівника.

«Заняття почалося. Посміхнись.

На малювання налаштуйсь.

Всю свою творчість ти збери й майстерність, волю не забудься».

Перевірка присутності вихованців та їхньої готовності до заняття.

ІІ. Вступна частина

Повідомлення теми та мети, завдань уроку.

Перш ніж оголосити дітям тему та мету заняття керівник загадує загадку, яка з нею повязана:

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі,

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця,

Рукавом махне –

Сріблом все вкриває. (Зима)

І справді за вікном уже ніби справжня зима. зимонька.

Назвіть характерні ознаки зими.

Якого кольору зима?

Які стоять взимку дерева?

Молодці! Сьогодні ми з вами поринемо у чарівну зимову казку та спробуємо відтворити її на папері. А для того, щоб до нас завітало натхнення для створення справжніх шедеврів, ми пригадаємо види пейзажів та переглянемо картини цього жанру.

Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування

  1. Що таке пейзаж?

Орієнтовна відповідь: пейзаж – це жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа.

  1. Які ви знаєте види пейзажів?

Орієнтовна відповідь: весняний, літній, осінній, зимовий, вечірній, денний, ранковий, лісовий, морський, гірський і т.д.

  1. Назвіть основні елементи пейзажу.

Орієнтовна відповідь: земля, лінія горизонту, небо, ліс, гори, море і т.д. (залежно від виду пейзажу).

Коментар: керівник демонструє картини художників-пейзажистів та акцентує увагу вихованців на зимовому пейзажі та його основних елементах.

Мотивація навчальної діяльності

Керівник читає дітям казку про ялинку та наголошує на тому, що вони матимуть можливість створити власні ілюстрації до сюжету цієї казки.

IІІ. Основна частина

Давайте спочатку розглянемо малюнки ваших однолітків і порівняємо їх з творами мистецтва. Чим вони відрізняються?

Коментар: керівник обговорює з вихованцями відмінності у виконанні пейзажів дітьми та художниками-пейзажистами, а також загальні особливості картин цього жанру.

Тепер ми знаємо достатньо для того, щоб створити власний казковий сюжет пейзажу за мотивами казки про ялинку. Давайте уважно розглянемо ілюстрацію, яку ви будете наслідувати у своєму малюнку.

Коментар: керівник обговорює з дітьми основні елементи сюжету малюнку пейзажу на дошці та демонструє на власному прикладі як його правильно виконувати. А діти паралельно малюють власні ескізи під контролем керівника.

Педагогічний малюнок

1. Трохи нижче середини формату аркуша проведемо лінію горизонту.

2. Визначаємо місце знаходження та габаритні розміри основних об’єктів зображення: ялинок (дерева, кущі).

3. Намічаємо контури ялинок (дерев, кущів).

4. Деталізуємо зображення на першому плані (дві головні ялинки).

5. Деталізуємо зображення на другому плані (ялинки, інші дерева, небо).

Самостійна робота

Виконання сюжетної композиції «Зимова казка».

Коментар: діти починають розфарбовувати основні елементи композиції, добираючи самостійно кольорову гамму та відповідні пензлики. Керівник контролює правильність виконання завдання та коректує їхню роботу.

ПЕРЕРВА

Коментар: після перерви вихованці продовжують виконання самостійної роботи під контролем керівника.

Фізкультхвилинка – щоб наші руки були вправними та майстерними, треба їх потренувати.

Щоб не втомлювались очі,

Працювали, щоб охоче,

Поверніться, потягніться,

Одне одному всміхніться,

Потренуйте свої руки

І візьмемся до науки.

IV. Заключна частина

Аналіз робіт вихованців з коментарем досягнень та характерних помилок у виконанні.

Діти діляться враженнями від заняття (чого навчилися, що було складно чи навпаки легко).

 

1

 

docx
Додано
19 травня 2020
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку