"ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ"
Мета: ознайомити учнів із традиціями святкування Дня Святого Миколая в Україні; розширити кругозір дітей про Святого Миколая; розвивати пам’ять, увагу, творче мислення, вміння робити висновок; залучати дітей до духовних надбань нашого народу; виховувати повагу до всіх хто творить добро.
Матеріал до заняття: зображення святого Миколая, ялинка, новорічні кульки, мультфільм «Св.Миколай: історія та магія свята», МАЛЮНКИ ЧЕРЕВИЧКІВ З НАДПИСАМИ (УСПІХІВ, РАДОСТІ, ЗДОРОВ’Я)
Хід заняття
Діти стають у коло та промовляють такі слова:
«Ми веселі і завзяті,
Будем гарно працювати!»
Виконання пісні «Ой, зима, зимонька, зима!»
-Яка зараз пора року?
2. Бесіда про свята
– Скажіть, а які зимові свята ви знаєте?
(Новий Рік, Різдво Христове, День збройних Сил України (6 грудня), День Святого Валентина, Стрітення, Варвари, Миколи, Андрія тощо).
-Яке свято святкують люди всього світу 19 грудня?
-А що ви знаєте про це свято? (відповіді дітей)
-Отже, сьогодні на виховній годині ми будемо говорити про Св.Миколая та про святкування цього дня.
-Хто такий Св. Миколай?(відповіді дітей)
-Давайте подивимось відео та більше про це дізнаємось.
-Коли будете дивитись відео, зверніть увагу на те, яка інформація вам вже відома, яка для вас нова, щоб ви хотіли ще запитати!
Перегляд відео дітьми: « Св.Миколай: історія та магія свята»
(На дошці вивішені малюнки дітей на тему: «Яким я уявляю Святого Миколая?»)
– Ви намалювали багато гарних малюнків зі святим Миколаєм, вони вивішені на дошці. А ви хочете дізнатися як він виглядає на іконах?
(показ ікони із образом святого Миколая)
-Цю ікону ще називають іконою Миколи Чудотворця.
Люди моляться цьому святому, просять здоров’я, щастя, добробуту в їхніх сім’ях. Вважають, якщо загадати бажання перед цією іконою, воно завжди збувається.
-А ще Святий Миколай є покровителем дітей, а також подорожуючих та моряків.
-Що з даної інформації вам було відомо?
-Що нове? Про що хотіли запитати?
– Чим вас порадує святий Миколай у цьому році?
– За народними повір’ями саме 19 грудня Микола Чудотворець спускався на землю з небес і обходив весь світ, допомагаючи знедоленим і відновлюючи справедливість.
-На Св. Миколая люди завжди веселяться, співають пісні та танцюють. Тож давайте і ми з вами затанцюємо!
Руханка-танець « Миколай»
3. Гра-конкурс «Деревце доброти та милосердя»
(Біля дошки ялинка, на столах дітей кольорові кульки ;діти називають добру справу ,яку вони робили протягом року
та вішають на ялинку )
-До Дня Св. Миколая існує традиція прикрашати ялинки.
Давайте і ми прикрасимо нашу красуню новорічними кульками.
-Яку форму має новорічна кулька?
-Які предмети нагадують кулю?
-А на яку геометричну фігуру схожа ялинка?
-Чому ялинку називають вічнозеленим деревом?
-Що дають людям дерева?
-Що трапиться, якщо вирубати всі дерева?
-Чому бажано прикрашати штучну ялинку, а не живу?
Цікавинка! Щоб виростити ялинку в 1м висотою треба приблизно 10 років.
-А зараз згадайте, яку добру справу ви зробили протягом року. Візьміть новорічну кульку, назвіть добру справу та повісьте кульку на ялинку.
-Ось яке гарне наше деревце! Ви ще зробите безліч хороших справ і наше деревце стане ще пишніше.
4. Ознайомлення з правилами добра
-Св.Миколай завжди допомагав бідним людям та дотримувався правил доброти.
Ці правила він передав і вам.
(Робота в групах)
- У вас на столі лежить папірець із правилом. Ваше завдання прочитати правило та пояснити, яким потрібно бути.
«Правила добра»
1.Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
2. А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
3. А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
4.Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.
-Які правила добра ти запам’ятав?
5. Віночки для Миколая(робота в групах)
-До Св. Миколая збереглася традиція вішати віночки на вхідні двері. Вони були прикрасою та оберегом оселі.
Діти, пропоную і вам виготовити віночки з рукавичок, черевичок, зірочок, печива. Зараз
у вас на парті лежать рукавички, черевички, зірочки, печиво не прикрашені. Ваше 1. завдання знайти пару рукавичок, черевичок, зірочок, печива.
2. За власним бажанням розмалюйте кожен свій предмет та разом з дітьми групи зробіть віночки.
(діти демонструють закінчення роботи зірочкою).
-Як ви думаєте чи сподобаються ваші віночки Св. Миколаю?
- Роботи вийшли дуже гарні, ми залишимо їх як прикрасу для нашого класу.
6. Рефлексія
-Чого ви навчилися сьогодні на виховній роботі?
-Що запам’ятали?
-Що найбільше сподобалось?
-Як ви оцінюєте свою роботу на виховній годині?(показ дітьми деталі відповідного кольору конструктора лего)
- Якщо ти знаєш, що треба бути чемним, вихованим встань.
- Якщо ти стараєшся бути щедрим сплесни в долоні.
- Якщо ти намагаєшся бути чесним тупни ногою.
- Якщо ти вважаєш, що кожен повинен піклуватися про інших, любити ближнього, простягни руки сусіду.
- Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.
7. Підбиття підсумків.
-Св. Миколай за вашу плідну роботу передав вам солодощі. А для наших гостей черевички – побажання.
(Діти отримують солодощі, а гості обирають побажання з черевичок)
Яке побажання вдасться вам дістати,
Увесь рік це й будете мати.
З наступаючим святом!