Вчимося правилам пожежної безпеки
(конспект заняття для першого класу)
Мета. Дати уявлення про предмети та засоби, джерела пожеж; формувати розуміння необхідності знати і виконувати правила пожежної безпеки; виховувати обережність, розсудливість.
Хід заняття
Створення ігрової проблемної ситуації.
«Валентино Іванівно! Якщо діти вашого класу не виконають завдання, які я їм написав, то я можу наробити лиха у вашій школі. А завдання мої такі:
Злий Вогонь».
(Діти розглядають зображення: сірники, запальничка, каністра з написом «Бензин», новорічні хлопавки, свічка, бенгальський вогонь, петарда, вогонь на газовій плиті, лялька, м'яч, кішка, ручка, книжка).
Роздуми та відповіді дітей.
А тепер найголовніше — здогадатися, як перемогти Злий Вогонь, тобто не дати йому вирватися на волю.
Чується стук у двері. Заходить Добрий Вогник.
(Діти відповідають).
А зараз розкажіть, як треба поводитись із запалювальними засобами.
Діти за бажанням виходять до дошки і розповідають правила пожежної безпеки. Учитель уточнює відповіді, закріплює знання дітей.
До кімнати стрімко забігає Злий Вогонь.
Злий Вогонь, нахиляючись до дітей, нашіптує неправильні поради:
Добрий Вогник разом з дітьми заперечує:
Злий Вогонь.
От які ви розумні. Бачу, ви мені зовсім не друзі, не хочете мене випускати на волю, піду заховаюсь та буду чекати слушної нагоди, коли ви будете робити помилки.
Вчитель. А ми завжди будемо обережні, тому що ми знаємо, як треба себе поводити з вогнем. А зараз, діти, давайте намалюємо Доброго Вогника — нашого друга та подаруємо йому на згадку свої роботи.
Самостійна робота дітей.
Аналіз робіт.
Підсумок заняття.