1.1 Організаційний момент
Доброго дня! Рада усіх вас бачити. Як ваші справи? Давайте перевіримо, хто відсутній…
1.2 Підготовка до сприйняття
а) слово вчителя
У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка й у збірці братів Грімм, називається вона «Пані Метелиця». Через що сумувала героїня, чому раділа, чому не залишилася жити в доброї господині, ми дізнаємося, ознайомившись із цим твором.
І кожен має зрозуміти, чому, читаючи цю казку, ми, сучасні люди, уболіваємо за героїню, засмучуємось або відчуваємо полегшення, коли історія завершується добре для доброї людини, а зла й вередлива — справедливо покарана.
б) оголошення теми й мети уроку
Сьогодні ви самостійно дізнаєтесь тему і мету нашого уроку. Отож, давайте візьмемо наші телефони і проскануємо QR-коди.
Учитель наперед готує коди , а потім роздає учням сторінки з QR-кодами. Учні їх відскановують і їм відкривається документ, де вказані тема і мета уроку.
в) вікторина
Сильна більшість класу відповідає на питання:
1.Що таке казка?
2.Які види казок ви знаєте?
3.З яких частин скаладається казка?
4.Які типи казок ви знаєте?
5.Чим народні казки відрізняються від літературних?
г) перегляд ілюстрацій до казки «Пані метелиця»
В той час, як сильніші учні відповідають на питання, слабші розглядають ілюстрації і потім описують їх.
2.Творче читання казки .
Учитель- А зараз давайте разом почитаємо нашу казку.
Вчитель роздає роздруковані сторінки казки учням і включає музичну композицію «Пори Року» Вівальді.
Сильні учні виразно вголос читають уривок з казки братів Грімм «Пані Метелиця» з коментарями вчителя . Під час читання вчитель слідкує за класом і коли потрібно зупиняє учнів і переконується в розумінні прочитаного.
Слабші 3 учнів уважно слухають, слідкують і підкреслюють або виділяють кольоровими маркерами незнайомі і малознайомі слова та вирази.
3.Аналіз казки
а) словникова робота
Учні, які виділяли невідомі слова перелічують їх і увесь клас шукає слова за допомогою Інтернет-словника.
Пасербиця — нерідна дочка для одного з подружжя;
попелюшка — та дівчинка, яка виконує найбруднішу роботу в домі;
починок — намотані на паличку нитки;
мачуха — нерідна мати, дружина батька;
лаяти на всі заставки — сварити дуже голосно й образливо;
відлягло від серця — заспокоїлася;
пряжене — тушковане, приготоване на слабкому вогні;
брама — ворота з надбудовою;
цямрина — частина колодязя, що виступає над землею;
терен — колючий чагарник;
загадувати роботу — давати завдання щось зробити;
Хто знаходить слово найшвидше- той піднімає руку і зачитує вголос.
б) обмін враженнями про прочитане
Що вам найбільше сподобалося в казці? Чому?
в) бесіда за текстом
-Скільки дійових осіб у казці?(Мачуха, рідна донька пасербиця,пані Метелиця,півень)
- Що ви можете сказати про стосунки між ними?
- Чи рівноправні доньки в сімї?
- Чи заслужила такого відношення до себе пасербиця?
- А яке б ви будучи автором написала продовження ?
г) складання порівняльної характеристику пасербиці і дочки.
Сильніша більшість порівнює пасербицю і дочку , слабші уважно слухають і записують на дошці відповіді.
Орієнтована характеристика
д) гра «Піймай помилку».
А зараз, давайте пограємо в гру. Вам потрібно буде сказати яке твердження правильне, а яке ні.
4. Підсумок уроку:
А) Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Б)Домашнє завдання:
Перед вами відповідальне завдання - ви повинні записати поради мачусі та її доньці, як поводити себе, щоб в їх родині панували рівноправність, мир і злагода.
Дуже дякую всім за активну працю. До побачення!