5 клас
Тема. Додавання зображень із файлу та їх форматування. Повторення елементів народно-сценічного танцю і 1-шої частини танцю «Шкільна полька».
Мета: ознайомити з різновидами елементів класичного і народного танців, навчити вільно оперувати набутим досвідом, закріпити уміння і навички виконання танцювальних рухів; формування вміння виконання операцій із графічними об`єктами;
розвивати, розпізнавати стилістичні особливості українського танцювального мистецтва; увагу, просторову уяву, критичне мисленн
виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу.
Цілі для вчителя.
Цілі для учня.
Обладнання.
.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І.Організаційна частина
1. Шикування
- Станьте на лінії у третю позицію ніг, руки у підготовчій позиції.
2. Поклін
-Добрий день «і».
ІІ. Основна частина уроку
1.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку
Сьогодні ми проведемо інтелектуальний квест «Хореографічний скрипт»,
де ми закріпимо наші знання про різновиди елементів класичного і народного танців, закріпимо уміння і навички виконання танцювальних рухів, навчимося вільно володіти набутим танцювальним досвідом;
повторимо особливості виконання операцій з текстом та навчимося додавати графічні об`єкти, виконуючи операції з ними.
Ми з вами уже вивчили деякі елементи класичного і народного танців на уроках хореографії для того, щоб застосувати навички у виконанні танцю “Шкільна Полька”;
розглянули об`єкти текстового редактора та основні прийоми роботи з текстовими даними для створення офіційних документів та графічних композицій.
Для проведення квесту нам потрібно об`єднатися в 3 команди. Тому кожен із вас вибере стікер, на зворотній стороні якого, розміщений номерок. Кожному номеру відповідає один із кольорів «світлофора»: жовтий, червоний, зелений. Після цього ми співставимо кожен номер стікера із кольором світлофора. Об`єднуємось у групи за кольором світлофора.
Ви вже об’єднались в команди для участі в інтелектуальних змаганнях. Для того, щоб перемогти у квесті, Вам потрібно скласти пазл. За кожне, правильно виконане завдання, Ви отримаєте частинку пазлу, а в кінці заняття зможете дізнатися, яке зображення в ньому зашифроване.
То ж успіхів усім!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Актуалізація опорних знань.
1)Для того, щоб пригадати вивчений матеріал, ми виконаємо перше завдання. На екрані ви бачите qr-код, зчитавши який за допомогою телефону, перед вами з`явиться список слів та словосполучень, з яких потрібно обрати елементи для 2 категорій «Елементи класичного і народного танцю» та «Об`єкти текстового редактора». У списку є зайві слова.
Елементи класичного і народного танцю |
Об`єкти текстового редактора |
releve, battement tandu, полька, галоп, demi plie колупалочка |
смуги прокручування, масштаб сторінки, режим перегляду, лінійка, SmartArt |
Перелік слів: releve, SmartArt, режим перегляду, елемент, battement tandu, movie, полька, галоп, demi plie, смуги прокручування, лінійка, рух, мишка.
1.Та́нець— вид мистецтва, де художні образи створюються засобами пластичних рухів людського тіла. В танці відображається емоційно-образний зміст музичних творів. (2)
2.Класичний танець - фундамент, на якому базуються всі жанри танцювального мистецтва. (1)
3.Класичний танець — система виразних засобів хореографічного мистецтва, що базується на ретельній розробці різних груп рухів та позицій ніг,рук,корпусу й голови, (3)
4.Народний танець—фольклорний танець, який з`являється на певній території і має традиційні для даної місцевості та нації рухи, ритми, костюми, малюнки танцю,(5)
5. Україна поділена на 5 локальних регіонів. 1 - ий локальний регіон знаходиться в центрі України.(4)
6.В першому локальному регіоні
танцюють танці “ Козачок ” ” Метелиця”
” Гопак ” .(6)
2) В кожній команді є смужки голубого кольору, на яких записані основні правила введення тексту, а також смужки жовтого, де розміщена інформація про класичний і народний танець. Подана інформація введена без дотримання правил введення. Вам потрібно установити відповідність між інформацією про танці і порушеним правилом.
Та́нець— вид мистецтва, де художні образи створюються засобами пластичних рухів людського тіла. В танці відображається емоційно-образний зміст музичних творів. |
Класичний танець — система виразних засобів хореографічного мистецтва, що базується на ретельній розробці різних груп рухів та позицій ніг,рук,корпусу й голови |
Класичний танець - фундамент, на якому базуються всі жанри танцювального мистецтва |
Народний танець—фольклорний танець, який з`являється на певній території і має традиційні для даної місцевості та нації рухи, ритми, костюми, малюнки танцю |
Україна поділена на 5 локальних регіонів. 1 - ий локальний регіон знаходиться в центрі України. |
В першому локальному регіоні танцюють танці “ Козачок ” ” Метелиця” ” Гопак ” |
Одне слово від іншого відокремлюється одним пробілом. |
Для створення нового абзацу натискається клавіша Enter. |
Після слова перед розділовим знаком пробіл не ставиться, а після розділового знака – ставиться. |
Дефіс пробілами не відокремлюється. |
Тире відокремлюється пробілами з двох сторін. |
Між словами у дужках (лапках) і дужками (лапками) пробіли не ставляться. |
3.Вивчення нового матеріалу.
Додати потрібні графічні об’єкти до тексту можна за допомогою
інструментів групи Зображення, що розміщуються на вкладці
Вставлення.
При вставленні графічного об’єкта з файла необхідно вказати його
розташування відносно тексту: У тексті або Обтікання текстом.
Інструменти для розташування зображення на сторінці можна обрати
у групі Упорядкування вкладки Формат. Ця вкладка з’являється на
стрічці інструментів при виділенні графічного об’єкта.
Окрім інструментів групи Упорядкування, на вкладці Формат
розташовані інші інструменти форматування графічних об’єктів. У групі
Настроювання можна обрати інструменти для зміни яскравості й
контрастності зображення або взагалі перефарбувати його. А в групі Стилі рисунків – задати тінь, нахил, розмивання, вигляд
контурів та інші ефекти. Група Розмір містить інструменти для вирізання фрагментів малюнка і встановлення їх висоти і ширини.
4. Практична робота.
В папці «5В» знаходиться текстовий документ із назвою «Класичний танець», в якому набрані запитання. Вам потрібно швидко відповісти на поставлені питання, набравши правильні відповіді.
Ігрупа
ІІ група
ІІІ група
Що таке battement tandu ? ( виведення ноги вперед в сторону, назад на носок)
- По якій позиції ніг виконується? (ІІІ п.н)
- По скільки разів? (хрестом по 4)
А тепер давайте звіримо. Один учень з групи зачитує відповіді. Римують пазл.
5. Повторення елементів класичного танцю
А зараз всі разом повторимо вивчені елементи, а після цього кожна команда виконає один із елементів а інші команди будуть оцінювати.
Demi plie
- Виконуємо demi plie по 4 рази по І ІІ ІІІ п.н.
- Станьте в І п.н.”і”
Виконання
1т (1і2і3і4і) – присідаємо;
2т (1і2і3і4і) – піднімаємось.
Releve
-Виконуємо releve по 4 рази по І ІІ ІІІ п.н.
- Станьте в І п.н.”і”
Виконання
1т (1і2і3і4і) – піднімаємося на носочки ;
2т (1і2і3і4і) – опуускаємося
Battement tandu
-Виконуємо battement tandu хрестоп по 4
- Станьте в І п.н.”і”
Виконання
Вихідне положення ІІІ позиція в ногах.
1т. 1-2ч. Робоча нога ковзним рухом відкривається в бік (п’ятка піднімається від підлоги та переходить на носок), ноги знаходяться на одній лінії, центр ваги на опорній.
3-4 ч. пауза.
2т. 1-2ч. Робоча нога повертається у І позицію (п’ятка поступово опускається).
3-4 ч. пауза.
Battement tendu вперед з ІІІ позиції – 2т. 4/4
1т. 1-2 ч. Робоча нога ковзним рухом, зберігаючи виворотність та натягнутість коліна, всією ступнею по підлозі відкривається вперед на носок (п’ятка поступово піднімається). П’ятка робочої ноги знаходиться навпроти п’ятки опорної.
3-4 ч. пауза
2т. 1-2 ч. Повернення робочої ноги у І позицію відбувається за такими правилами. Носок починає підтягуватися до себе, при цьому п’ятка залишається виворітною, поступово переходимо на всю стопу і ковзним рухом підтягуємо стопу у І позицію.
3-4 ч. пауза.
Battement tendu назад з ІІІ позиції – 1т. 4/4
1т. 1-2 ч. Робоча нога ковзним рухом всієї ступні відкривається назад на носок (п’ятка спочатку утримується, а потім поступово відривається від підлоги). Носок відводиться на великий палець. П’ятка опорної ноги – навпроти п’ятки робочої.
3-4 ч. Повертається нога в І позицію з поступовим опусканням п’ятки на підлогу. Носок при цьому приходить останнім.
Команди вибирають смужку з вправою, яку потрібно виконати а інші команди дивляться і після виконання оцінюють інших.
За правильність отримують пазл.
7. Повторення елементів народного танцю.
Що визнаєте про українські народні. (Україна поділена на 5 локальних регіонів, і кожен регіон має сої особливості.
Зараз ви виконаєте завдання про особливості танцювального мистецтва в Україні.
Зайдіть куди я не можу зрозуміти
--Які рухи ми вивчили з першого локального регіону? ( колупалочка)
Колупалочка
-По якій позиції ніг виконується колупалочка? (VІ п.н)
-По скільки разів виконували? ( 8 разів)
-Станьте в VІ п.н виконуємо 8 колупалочок.
Вихідне положення —шоста позиція ніг.
На «раз» — легенький підскік на лівій нозі, одночасно праву ногу, трохи зігнуту в коліні, вивернути п'яткою догори і поставити на носок праворуч від себе. Корпус трохи повернути вперед правим плечем. Можна також нахилитися вперед;
на «два» — знову легенький підскік на лівій нозі, а праву ногу поставити на каблук носком догори на те місце, де стояв носок.
Виходимо на діагональ.
-Який рух вивчили з 2 локального регіону?
Галоп
-По якій позиції ніг виконується галоп?( VІ п.н)
-Станьте в VІ п.н виконуємо”і”.
Вихідне положення —шоста позиція ніг.
Затакт – невелике присідання на двох ногах.
«1» – ковзний крок правою ногою праворуч
«і» – ліву ногу підтягнути до правої, зробивши невисокий підскок на
обох ногах.
-Який рух вивчили з 3 локального регіону?
Полька
-По якій позиції ніг виконується полька?(ІІІ п.н)
-Станьте в ІІІ п.н виконуємо”і”.
Вихідне положення -ноги в третій позиції, права попереду.
Затакт – маленький підскок на лівій, праву не торкаючись підлоги,
витягнути вперед у четверту позицію.
«1» – поставити праву на підлогу на пів-пальці;
«і» – ліву підтягнути до правої;
«2» – крок правою вперед, ліву ногу, злегка зігнувши в коліні,
підтягнути до кісточки правої ноги позаду неї;
«і» – маленький стрибок на правій нозі, ліву ногу, не торкаючись
підлоги, витягнути вперед у четверту позицію.
Далі рух продовжується з лівої ноги.
ІІІ. Заключна частина.
1.Підсумок уроку
Ось і закінчився наш квест «Хореографічний скрипт»,.
Якщо ви виконували правильно завдання вас з пазлів має вийти картина.
Ми дуже плідно попрацювали сьогодні, тому для того, щоб оцінити власний вклад у роботу вашої команди, ми використаємо смайлики, де ви відобразите емоцію, що відображатиме ваше ставлення до виконаної вами роботи. У вас в документі є заготовки для кожного учасника.
На уроці:
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Я придбав ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...
Виставлення оцінок.
Я створив..
Я старатимусь
2.Домашнє завдання.
3.Оцінювання
4. Поклін
-До побачення «і».