Конспект з математики 1 клас.
Тема. Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа.
Мета: ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння й навички віднімання рівних частин,
розвивати обчислювальні навички; виховувати уважність,охайність записів.
Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: таблиці, ведмедик, голос ведмедика, підручник, зошит, картки з цифрами, лего.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Сьогодні до нас на урок прийшов гість, який хоче подивитися, як за цей час ви подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте. І ми із задоволенням продемонструємо гостю, як учні 1 класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути старанними, уважними, організованими й кмітливими. Отже, за роботу!
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку ми зробимо ще один крок .
А з казкою ми вже стрічались не раз.
І знов вона завітала у 1 клас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю,
Що їх для кмітливих дітей їх не буває.
II. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
- Дітки , сталася неприємність до нас на урок не може потрапити гість бо прилетів Чарівник - лиходій і заворожив його. Тепер він просить вашої допомоги, а саме: знань з математики, уваги і кмітливості.
- Допоможемо нашому гостю? ( відповіді дітей)
- Ось завдання перше вам,
Нашим славним школярам.
1.Робота з числовим рядом. Пряма і зворотна лічба.
- Лиходій не хоче відпускати нашого героя , тому дає вам наступне завдання. Математика постійно супроводжує нас у житті, тому він хоче перевірити, які ви уважні й кмітливі.
2.Робота з числовим віялом.
Покажіть число, яке відповідає числовому віялу.
- Скільки кольорів має світлофор?
- Скільки сторін у чотирикутника?
- Скільки існує пір року?
- Покажіть скільки днів має тиждень.
- Скільки лапок у котів? (Чотири.)
- Скільки в песика хвостів? (Один.)
- Скільки вушок у зайців? (Два.)?
- Чарівник задоволений вашою роботою, але все ж хоче, щоб ви ще відгадали ці задачі, які він приніс.
-Відгадаєте?
3.Робота з лего.Усний рахунок
1.По дорозі зайчик біг
Ніс 7 яблук на пиріг. Одне впало,покотилось. Скільки яблук залишилось? (6)
2.Біля річки,на галявці,
Знайшли моркву сірі зайці.
8 морквин - це не мало.
Одну з’їли .Скільки стало?(7)
3.10 хлопчиків завзято
Про щось сперечались.
Двох покликала з них мати.
Скільки їх зосталось?(8)
-Ви добре потрудились. А зараз скажіть будь ласка:
- Які арифметичні дії ви знаєте? Що означає додати? Відняти?
- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб стало більше? Стало менше?
- Як називаються числа, які додають?
- Як називається число, яке одержують у результаті додавання?
4. Робота з геометричним матеріалом.
- Яку геометричну фігуру ми називаємо трикутником? Чотирикутником?
Розгляньте, якого вовчика виготовила я.
- З яких геометричних фігур складається фігура Вовчика?
(Один учень біля дошки)
- Скільки всього геометричних фігур задіяно?
- На скільки многокутників більше, ніж кругів?
- Лиходій хоче перевірити, які ви уважні й старанні. Отже, він задає вам таке завдання.
III.Повідомлення теми та мети уроку.
- Яке найменше число ми вивчили? (1)
- А яке найбільше? (Його не існує)
- А як ви гадаєте дійсно 1 – це найменше число? (Ні. Є ще 0)
- Правильно, але з ним ми ще не знайомі. Тому дозвольте запропонувати познайомитись з числом на практичних вправах. Ми познайомимось з числом 0 і навчимось писати цифру 0.
1. Підготовча робота
- Діти, подивіться на дошку це цифра нуль.
- Де ви вже з нею зустрічалися?
Нуль дуже схожий
На буквочку «О»,
Він означає —
«Ніскільки», «ніщо».
2.Гра «Де заховався 0»?
- Знайдіть нулик серед поданих цифр. Напишіть її носиком в повітрі.
3.Ознайомлення з цифрою нуль
- Де ви зустрічалися із цією цифрою? (Під час запису числа 10, на початку числового відрізка.)
- Сьогодні ми вивчатимемо число, необхідність якого колись викликала сумніви, адже за цим числом не було жодної реальної величини. Це — «порожнеча», «ніщо»! Разом з тим на цьому «порожньому місці» заснована вся «будівля» сучасної математики. Ідеться про число «нуль»! Нуль став початком відліку, вихідною точкою числових променів, основою всієї системи математичного числення. Прадавні греки й римляни ставилися до нуля з побоюванням, адже він означав «зникнення», «небуття». Але математики довели необхідність цього числа в математичних розрахунках. «Нічого» — це означає пусту множину предметів, тобто множину, у якій немає жодного елемента; у математиці численність такої множини відповідає числу «нуль». Тому запишемо: 1 - 1 = 0.
Отже, число «нуль» позначається цифрою, яка називається так само — «нуль». Коли ми використовували цю цифру? [При написанні числа 10.]
- На столі 0 тарілок — це означає, що тарілок немає зовсім. Принесли 0 квіток — це означає, що квіток не принесли зовсім. Отже, нуль предметів — це якщо предметів немає зовсім. Але ж ми не говоримо «нуль тарілок», «нуль квітів». Ми просто говоримо, що ані тарілок, ані квітів немає зовсім.
4.Практична робота (відео написання цифри 0)
- Наступне завдання від Чарівника. Він потребує вашої допомоги, а саме уваги та старанності під час написання цифри, на яку й сам дуже схожий.
А тепер вам вже пора
Взятися і до пера.
Цифри каліграфічно записати,
Знання свої показати.
- Давайте спробуємо прописати її у наших зошитах.
(Ознайомлення з письмом цифри 0, самостійне письмо цифри у зошитах)
Цифра 0 – великий лівий овал.
- Давайте напишемо цю цифру у повітрі пальчиком, носиком, а тепер ручкою у повітрі, а зараз відкриваємо зошити і запишемо цю цифру.
- Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки,заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.
Фізкультхвилинка
Ви прекрасно потрудились,
Та, напевне, вже втомились.
А щоб сили відновити –
Треба вправи нам зробити.
- Тому встаємо біля ваших парт і повторюємо за дівчатками.
- Молодці, сідайте на свої місця.
5.Робота за підручником С. 49( № 3, 4, 5).
Номер сторінки в книзі ви знайдіть,
Приклади ці розв’яжіть.
Прийшов час вже показати,
Чи вмієте ви рахувати.
- Оскільки ви виконали всі завдання від Чарівника, і він відпустив нашого Ведмедика. Ведмедик дуже дякує вам за допомогу і просить сказати вам, що ви всі активні, розумні, старанні, уважні, організовані й кмітливі.
IV.Підсумок уроку.
Швидко наш урок злетів,
Підсумок зробить звелів.
- Чи сподобався вам урок?
- Що було для вас найцікавішим?
- Яке нове число ми сьогодні вивчили?
- Як ці знання застосувати у житті?
Всі ми добре потрудились
І хорошому навчились.
Тож давайте скажем всі:
“ Ой , які ми молодці !
Уроку нашому кінець,
Хто трудився – молодець.
Може, щось і не вдалося.
Ми ж усі іще вчимося!
- Діти, я дякую вам за урок, а зараз можете йти на перерву.