Конспект з математики 1 клас. Тема. Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа.

Про матеріал
Тема. Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа. Мета: ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння й навички віднімання рівних частин, розвивати обчислювальні навички; виховувати уважність,охайність записів.
Перегляд файлу

Конспект з математики 1 клас.

Тема. Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа.

Мета: ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді;  формувати вміння й навички  віднімання рівних частин,

розвивати обчислювальні навички; виховувати уважність,охайність записів.

Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: таблиці, ведмедик, голос ведмедика, підручник, зошит, картки з цифрами, лего.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Сьогодні до нас на урок прийшов гість, який хоче подивитися, як за цей час ви подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте. І ми із задоволенням продемонструємо гостю, як учні 1 класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути старанними, уважними, організованими й кмітливими. Отже, за роботу! 

 Сьогодні у нас незвичайний урок.

   У казку ми зробимо ще один крок .

   А з казкою ми вже стрічались не раз.

   І знов вона завітала у 1 клас.

   В казках є завжди перешкоди, та знаю,

   Що їх для кмітливих дітей їх не буває.

II. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.  

  - Дітки , сталася неприємність до нас на урок не може  потрапити гість бо прилетів Чарівник - лиходій і заворожив його. Тепер він просить вашої допомоги, а саме: знань з математики, уваги і кмітливості.

- Допоможемо нашому гостю? ( відповіді дітей)

- Ось завдання перше вам,

 Нашим славним школярам.

 1.Робота з числовим рядом. Пряма і зворотна лічба.

  • Давайте порахуємо у прямому й зворотньому порядку від 1 до 10.
  • Назвіть попереднє чило до числа 2.
  • Як знайти попереднє число?
  • Назвіть наступне число до числа 9.
  • Як утворити наступне число ?

- Лиходій не хоче відпускати нашого героя , тому дає вам наступне завдання. Математика постійно супроводжує нас у житті, тому він хоче перевірити, які ви уважні й кмітливі.

2.Робота з числовим віялом.

Покажіть число, яке відповідає числовому віялу.

- Скільки кольорів має світлофор?

- Скільки сторін у чотирикутника?

- Скільки існує пір року?

- Покажіть скільки днів має тиждень.

- Скільки лапок у котів? (Чотири.)
-  Скільки в песика хвостів? (Один.)
- Скільки вушок у зайців? (Два.)?

 

- Чарівник задоволений вашою роботою, але все ж хоче, щоб ви ще відгадали ці задачі, які він приніс.

-Відгадаєте?

3.Робота з лего.Усний рахунок                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

1.По дорозі зайчик біг                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Ніс 7 яблук на пиріг.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Одне впало,покотилось.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Скільки яблук залишилось? (6)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

2.Біля річки,на галявці,

Знайшли моркву сірі зайці.

8 морквин - це не мало.

Одну з’їли .Скільки стало?(7)

 

 3.10 хлопчиків завзято

Про щось сперечались.

Двох покликала з них мати.

Скільки їх зосталось?(8)

 

-Ви  добре потрудились. А зараз скажіть будь ласка:

 

- Які арифметичні дії ви знаєте? Що означає додати? Відняти?

- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб стало більше? Стало менше?

- Як називаються числа, які додають?

- Як називається число, яке одержують у результаті додавання?

 4. Робота з геометричним матеріалом.

- Яку геометричну фігуру ми називаємо трикутником? Чотирикутником?

                  

         

 

    Розгляньте, якого вовчика  виготовила я.

 - З яких геометричних фігур складається фігура Вовчика?

    (Один учень біля дошки)

 - Скільки всього геометричних фігур задіяно?

 - На скільки многокутників більше, ніж кругів?

- Лиходій хоче перевірити, які ви уважні й старанні. Отже, він задає вам таке завдання.

 III.Повідомлення теми та мети уроку.

- Яке найменше число ми вивчили? (1)

- А яке найбільше? (Його не існує)

- А як ви гадаєте дійсно 1 – це найменше число? (Ні. Є ще 0)

- Правильно, але з ним ми ще не знайомі. Тому дозвольте запропонувати познайомитись з числом   на практичних вправах.  Ми познайомимось з числом 0 і навчимось писати цифру 0.

1. Підготовча робота  

- Діти, подивіться на дошку це цифра нуль.

- Де ви вже з нею зустрічалися?

Нуль дуже схожий
На буквочку «О»,
Він означає —
«Ніскільки», «ніщо».

2.Гра «Де заховався 0»?

- Знайдіть нулик серед поданих цифр. Напишіть її носиком в повітрі.

 3.Ознайомлення з цифрою нуль

- Де ви зустрічалися із цією цифрою? (Під час запису числа 10, на по­чатку числового відрізка.)

- Сьогодні ми вивчатимемо число, необхідність якого колись викликала сумніви, адже за цим числом не було жодної реальної величини. Це — «порожнеча», «ніщо»! Разом з тим на цьому «порожньому місці» заснована вся «будівля» сучасної математики. Ідеться про число «нуль»! Нуль став початком відліку, вихідною точкою числових променів, основою всієї системи математичного числення. Прадавні греки й римляни ставилися до нуля з побоюванням, адже він означав «зникнення», «небуття». Але математики довели необхідність цього числа в математичних розрахунках. «Нічого» — це означає пусту множину предметів, тобто множину, у якій немає жодного елемента; у математиці численність такої множини відповідає числу «нуль». Тому запишемо: 1 - 1 = 0.

Отже, число «нуль» позначається цифрою, яка називається так само — «нуль». Коли ми використовували цю цифру? [При написанні числа 10.]

- На столі 0 тарілок — це означає, що тарілок немає зовсім. Принесли 0 квіток — це означає, що квіток не принесли зовсім. Отже, нуль предметів — це якщо предметів немає зовсім. Але ж ми не говоримо «нуль тарілок», «нуль квітів». Ми просто говоримо, що ані тарілок, ані квітів немає зовсім.

 

4.Практична робота (відео написання цифри 0)                                                                          

 

- Наступне завдання  від Чарівника. Він потребує вашої допомоги, а саме уваги та старанності  під час написання цифри, на яку й сам дуже схожий.

                    А тепер вам вже пора

                   Взятися і до пера.

                   Цифри каліграфічно записати,

                   Знання свої показати.

- Давайте спробуємо прописати її у наших зошитах.

(Ознайомлення з письмом цифри 0, самостійне письмо цифри у зошитах)

Цифра 0 – великий лівий овал.

- Давайте напишемо цю цифру у повітрі пальчиком, носиком, а тепер ручкою у повітрі, а зараз відкриваємо зошити і запишемо цю цифру.

- Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки,заокруглюємо ліворуч, пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.

Фізкультхвилинка

                Ви прекрасно потрудились,

                 Та, напевне, вже втомились.

                 А щоб сили відновити –

                 Треба вправи нам зробити.

 - Тому встаємо біля ваших парт і повторюємо за дівчатками.

- Молодці, сідайте на свої місця.

5.Робота за підручником С. 49( № 3, 4, 5).

           Номер сторінки в книзі ви знайдіть,

            Приклади ці розв’яжіть.

            Прийшов час вже показати,

            Чи вмієте ви рахувати.

- Оскільки ви виконали всі завдання від Чарівника, і він відпустив нашого Ведмедика. Ведмедик дуже дякує вам за допомогу і просить сказати вам, що ви всі активні, розумні, старанні, уважні, організовані й кмітливі.

IV.Підсумок уроку.

              Швидко наш урок злетів,

              Підсумок зробить звелів.

          -   Чи сподобався вам урок?

          -   Що було для вас найцікавішим?

          -   Яке нове число ми сьогодні вивчили?

          -   Як ці знання застосувати у житті?

              Всі ми добре потрудились

              І хорошому навчились.

              Тож давайте скажем всі:

              “ Ой , які ми молодці !  

              Уроку нашому кінець,

              Хто трудився – молодець.

              Може, щось і не вдалося.

              Ми ж усі іще вчимося!

- Діти, я дякую вам за урок, а зараз можете йти на перерву.


 

doc
Додав(-ла)
Ромашук Леся
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку