конспект з теми "Сила Ампера".

Про матеріал
Сила Ампера. конспект до уроку у 9 класі з фізики - детальний. конспект з теми "сила Ампера"
Перегляд файлу

 

  12.09.19                                                                                         9 клас Фізика

Тема Сила Ампера.

Мета уроку:

Навчальна : сформувати уяву про силу Ампера; удосконалювати знання учнів про електромагнітні явища, закріпити вміння визначати напрям магнітного поля; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; формувати практичні навички по визначенню напрямку дії сили Ампера, вектору магнітної індукції.;

Розвивальна: Розвивати логічне мислення, розширити кругозір учнів;

Виховна: виховувати уважність, кмітливість, допитливість.;

Тип уроку: урок формування нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми і мети уроку (запис у зошитах)
  2. Перевірка сформованості знань з попередньої теми.
    1.           Групова робота з класом.
  • індивідуальні запитання (3 учні працюють з питаннями на картках, 2 учнів відповідають письмово на теоретичні питання, з подальшим поясненням в класі);

Завдання для учнів, що працюють за партою:

В-1

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Як можна виявити магнітне поле?
  3. Що є силовою характеристикою магнітного поля?
  4. Сполучи назви величин з одиницями їх вимірювання

А) магнітна індукція   1) Ньютон

Б) електричний заряд  2) Тесла

В) сила    3) Кулон    

     4) Ампер                        

5. Вкажи напрям магнітного поля в точці М                           М

В-2

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Як можна створити магнітне поле?
  3. Що називають магнітною індукцією поля?
  4. Сполучи назви величин з їхніми позначеннями.

А) магнітна індукція  1) F

Б) сила    2) В

В) електричний заряд  3) q  

4) І                                          

5. Вкажи напрям магнітного поля в точці М                 М 

В-3

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Який напрям має магнітне поле?
  3. Як взаємодіють провідники зі струмом, що протікає в одному напрямі?
  4. Як визначається напрям магнітного поля.    І
  5. Вкажи напрям магнітного поля навколо провідника.

Теоретичні питання:

В-1 Перерахувати основні властивості магнітного поля. (3 хв.)

В-2 Вкажіть способи визначення напряму магнітного поля. (3 хв.)

  • учні І і ІІ ряду працюють над завданнями з дошки (за рівнями складності), по одному учневі біля дошки;

(розв’язання якісних задач на визначення напряму вектора магнітної індукції).

  • учні ІІІ ряду працюють з вчителем

Фронтальна бесіда по запитанням:

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Як можна виявити магнітне поле?
  3. Як можна створити магнітне поле?
  4. Правило свердлика.
  5. Яке поле називають вихровим?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Пригадайте з математики, що називають модулем числа?
  2. Пригадайте, що називають синусом ?
  3. Якщо тіло рухається, то що є причиною руху тіла? (сила)
  4. Демонстрація досліду Ампера.
  5. Демонстрація досліду з провідником в магнітному полі.
  6. Демонстрація досліду взаємодії магніту і котушки зі струмом.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Постановка проблемного питання класу:

  • Чому провідник рухається в магнітному полі? (діє сила)
  • Чому виникає сила? Чи причетний електричний струм до цього явища?
  • Якщо збільшити силу струму в колі, як відреагує провідник? (демонстрація досліду)

Учні замальовують досліди в зошити.

Вчитель робить перші підсумки досліду.

  1. На провідник, що знаходиться в магнітному полі, діє сила з боку цього поля, вона залежить від силу струму в провіднику (учні записують висновок в зошити).
  2. А чи зміниться реакція провідника при зміні магнітного поля? (демонстрація досліду)

Висновок: сила, що діє на провідник, залежить від магнітного поля.

  1. Розповідь вчителя: залежність сили, що діє на провідник зі струмом, встановив Ампер Андре.

Формула:  F = I B l sin - закон Ампера:

Сила Ампера дорівнює добуту вектора магнітної індукції, силі струму, довжині провіднику та синусу кута між вектора магнітної індукції та провідником.

  1. Розповідь про А.Ампера (завдання було дано учню додому: підготувати коротку доповідь про Ампера).
  2. Напрям дії сили Ампера. (Пояснення вчителя  на прикладах на дошці правила Лівої руки)

Учні замальовують приклади та записують правило Лівої руки в зошит.

Додаткова інформації.

Сила взаємодії провідників зі струмом. Коротка доповідь учня на цю тему (завдання було дано на першому уроці з теми)

   0I1I2L

F =    ,   0  = 4 10 -7 H/A2

   2 R

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Розв’язування задач (два приклада на дошці)     а)

 

б)

 

 

Для більш стійкого закріплення пропонується ще 3-5 малюнків на визначення сили Ампера.

Кількісна задача:

Визначити силу, яка діє на провідник довжиною 80см, що розміщений під кутом 30⁰ до ліній магнітного поля з індукцією 60мТл. Якщо по ньому протікає струм в 2 А.

(За бажанням учні розв’язують задачі з карток самостійно, всі інші колективно з дошки)

Приблизні завдання для карток по рівням:

В-1    Д рівень

Визначити:

А) напрям сили Ампера  Б) напрям струму в провіднику

        F 

 

В) визначити величину сили Ампера, що діє на провідник довжиною 50см, розташований перпендикулярно до магнітного поля з індукцією 600мТл, якщо по ньому протікає струм 4А.

 

В-1В    В рівень

1.По горизонтально розташованому провіднику довжиною20см і масою 4 г протікає струм 10А. Визначити індукцію магнітного поля, в яке потрібно помістити цей провідник, щоб сила тяжіння була урівноважена силою Ампера V. Закріплення знань.  

1. Робота над визначенням опорних понять.

Завдання: "Доповни розповідь словами" (В цей час учні записують опорні слова, які вчитель не читає, а зупиняється на певний час. Учні повинні самостійно здогадатися, що це за слова і записати собі в зошит.  Ці слова виділені в тексті темним кольором)

Сьогодні на уроці ми вивчили тему: сила Ампера. Експериментально довели, що сила Ампера залежить від сили струму, вектора магнітної індукції, довжини провідника. Сила ампера визначається формулою

F = BIL sin. Цей вираз називається законом Ампера. Напрям сили Ампера визначається правилом лівої руки.

VІ. Домашнє завдання

параграф 4, повтор. 3. Вправа 4. №1-4

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку