Конспект з уроку літературного читання для 4 класу на тему "Життя і творчість Івана Франка. І.Франко « У долині село лежить»"

Про матеріал
Конспект з уроку для учнів четвертого класу з уроку літературного навчання про життя і творчість Івана Франка. У цьому конспекті ми поглиблюємо знання учнів про життя і творчість Івана Яковича Франка; розвивати вміння виразно читати, знаходити та пояснювати образні вислови, рими; виховувати у дітей почуття любові до свого народу, до України, рідної мови через образне мислення.
Перегляд файлу

Тема. Життя і творчість Івана Франка. І.Франко « У долині село

            лежить»

Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Івана  Яко-

            вича Франка; розвивати вміння виразно читати, знахо –

            дити та пояснювати образні вислови, рими; виховувати

            у дітей почуття любові до свого народу, до України, рід-

            ної мови через образне мислення.

Обладнання: портрет І.Я.Франка, усний журнал, малюнки до

                      творів, завдання на урок, сигнальні карточки, кар-

                      точки для римування вірша, виставка книг.

                                                   Хід уроку

I.Організаційний момент

1. Привітання

 - Дорогі діти! В наш клас завітали гості щирі. Давайте їх привітаємо.

                                          Ми вам раді, люди добрі,

                                          І вітаєм щиро вас,

                                          І запрошуєм ласкаво

                                          На урок в четвертий клас

2. Емоційний настрій на урок

- Я рада вас бачити на уроці читання.

Подивіться один на одного, посміхніться, побажайте успіхів.

А щоб урок читання

додав нам знань

повідомляю п'ять завдань:

  • уважно слухати
  • чітко відповідати
  • виразно й правильно читати
  • друзям допомагати
  • знання здобувати

 

II. Актуалізація опорних знань та умінь

  1. Розвиток артикуляційного апарату
  • А щоб правильно читати, потрібно зробити зарядку для губ, язика, очей.
  • Візьміть усі свої дзеркальця.

Де пустун наш язичок?

Ось він ліг на бочок.

На один, на другий повернувся.

Верху, низу торкнувся,

і став на місце наш язик,

бо він лежати звик.

Поклацали наші зубки,

поплямкали наші губки,

очі вправо, очі вліво,

вгору підняли, донизу опустили

й до роботи приступили.

2.Усний календар

-Про що говорять: білосніжна, холодна, срібляста? (Про зиму)

- Які зміни відбулися в неживій природі?

- Як впливають ці зміни на живу природу?

- Який твір про зиму ми читали на минулому уроці?

    ( Дивувалася зима)

  • Хто його написав? ( І.Я.Франко)

III. Перевірка домашнього завдання

    Групова робота

  • А зараз, з кожного ряду виберіть учасника, який прийме участь в конкурсі « Кращий декламувач вірша» (Діти виходять з кожного ряду по двоє. Один читає вірш, а другий продовжує)

( Ставлю оцінки за вірш, визначаю ряд переможець)

  • А решту дітей я цей вірш перевірю на наступному уроці.
  • IV. Фізкультхвилинка 
  • Діти, словами з вірша скажіть, з чого дивувалася зима?
  • Що вона зробила?
  • Отже, дунула на нас зима, а ми з вами трішки замерзли і починаємо ( під музику)
  • Грітися
  • Потремо ручки
  • Потремо щічки, але не снігом, а м’якою тканиною
  • Ми зими не боїмося і ліпимо сніжки, тільки кидаємо не в голову, щоб нікого не поранити, а в ноги.

v. Оголошення теми і мети уроку

-  Погрались, відпочили і до роботи приступили.

- Сьогодні ми з вами продовжимо вивчати творчість І.Я.Франка. Проведемо урок у вигляді усного журналу.

І першою сторінкою буде дата 27 серпня 1856 року

( відповідь учня )

Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856 року в селі Нагуєвичах, що поблизу Дрогобича на Галичині, в родині сільського коваля.

Друга сторінка – дитячі роки

Батько змалечку виховував у хлопчика почуття любові до рідного  народу. Саме від нього Івась почув перші казки, притчі, бувальщини. Від матері хлопчик перейняв любов до рідної пісні.

Третя сторінка – освіта

Початкову освіту майбутній письменник здобув у сільській школі. Згодом, навчаючись у Дрогобицькій гімназії, Франко почав збирати народні пісні, казки, легенди і писати власні твори. Потім він навчався у Львівському університеті.

Четверта сторінка – твори для дітей

Чимало творів написав Франко для дітей «Коли ще звірі говорили», «Лис Микита», « Грицева шкільна наука», «Малий Мирон»

Пята сторінка – борець за краще життя

( Говорить вчитель)

Іван Якович Франко був не лише видатним поетом, а й вченим, перекладачем, громадським діячем. Він гаряче й невтомно боровся за кращу долю свого народу.

VI.Вивчення нового матеріалу

1.Вступна бесіда вчителя

  • Інший світ відкрився Іванові у батьківській кузні, що стояла на околиці села над шляхом. Тут він слухав розповіді селян про тяжку працю, злидні та неврожай. Тут він слухав розповіді селян про тяжку працю, злидні та неврожай. Ще малим хлопцем він зрозумів, як тяжко жилося людям. Вперше усвідомив, що за кращу долю потрібно боротися.

Шоста сторінка – У долині село лежить

  • Зараз ми з вами познайомимся ще з одним твором І.Я.Франка «У долині село лежить»

2.Виразне читання вірша вчителем

3. Перевірка первинного сприйняття змісту твору.

    Гра « Так чи ні»

  • Цей вірш про місто?
  • Подія відбувалася в селі?
  • Кузня стояла за містом?
  • Кузня стояла на горбі за селом?
  • Батько Івана Франка працював ковалем?
  • Малий Іванко допомагав йому?
  • Молодці, всі уважно слухали, тому й гра пройшла вдало.

4. Словникова робота

- Кузня батька стояла на горбі, а вдалині виднілися вершини гір.

- Яких?

- Мова людей на Прикарпатті була українська, але в ній зустрічаються такі слова, які в нас не використовують. Ось деякі з них:

                                                  Село

ку      зня

                                             ко          валь

                                           кле             пле

                                         по                    рану

                                      збро                     я

                                   зать                           мити

  • Дивлячись на крапочку, прочитайте слова.
  • Яке з цих слів незнайоме?
  • До слова порану підберіть синоніми, антоніми.
  • До слова затьмити підібрати синоніми, антоніми.
  • До слова клепле підберіть синоніми.

5.Мовчазне читання

- Завдання: прочитайте і подивіться, може комусь ще якесь слово  незнайоме.

6. Читання ланцюжком

- Продивіться текст очима і знайдіть скільки тут є знаків оклику !? (2)

- Як потрібно читати окличні речення?

- Молодці, з цим завданням ви також справилися.

7. Вибіркове читання

Для того, щоб написати вірш, треба вчитися римувати слова.

  • Діти, я читаю слова, а ви з вірша підберіть до нього риму.
  • Молодці!

Робота в парах

Дидактична гра « Ми майбутні поети»

  • А тепер складемо вірші, допомагаючи один одному.
  • Рядки із вірша розкидані, їх потрібно поставити у відповідному порядку.
  • Зачитайте, що у вас вийшло.
  • Молодці, справилися із цим завданням.
  • А тепер давайте ми з вами пригадаємо, як називаються речення в яких щось повідомляється, або розповідається і в кінці ставиться крапка? ( Розповідними)
  • А як  називається речення в яких спонукається до дії? ( Спонукальними)
  •  Знайдіть два спонукальних речення.
  • Прочитайте їх.
  • Яку думку висловлює поет в цих віршах?
  • До чого закликає вірш?

Гра « Гора й долина»

  • Діти, де лежить село? ( У долині)
  • А кузня де? ( На горбі)
  • Коли кажу долина, читаєте, коли кузня, дивитесь на гору.
  • Молодці.

VII. Підсумок уроку

  • Твори якого поета ми вивчили на уроці?
  • Ось і остання сторінка нашого журналу – вічно живий.
  • Помер Іван Франко 28 травня 1916 року. Його поховано у  Львові. В його честь названо місто Івано – Франківськ, вулиці, школи. Твори Франка актуальні і в наш час. Їх люблять читати діти і дорослі.
  • А тепер давайте подивимося на дошку і подумаємо чи всі завдання ми виконали?
  • Який вид роботи вам сподобався?
  • Хто з ваших однокласників працював найкраще?

VIII. Домашнє завдання.

Виразно читати і відповідати на запитання.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
2076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку