22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект Закріплення знань про букви Я, я. Робота з дитячою книжкою. «Я і моя сім’я», уроки навчання грамоти 1 клас

Про матеріал
Тема: Закріплення знань про букви Я, я. Робота з дитячою книжкою. «Я і моя сім’я», уроки навчання грамоти 1 клас Мета: закріплювати знання про звукове значення букви я, удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, стимулювати учнів до читання різними способами; розвивати літературно-творчі здібності, бажання і вміння спілкуватися з книгою, навички виразного читання, інтерес до самостійного читання; виховувати любов до читання книжок, естетичні смаки, любов та повагу до рідних. Обладнання: «Я і моя сім’я» (дитяча книжка з комплекту «Читаю сам»), складова таблиця.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення знань про букви Я, я. Робота з дитячою книжкою. «Я і моя сім’я», уроки навчання грамоти 1 клас

Мета: закріплювати знання про звукове значення букви я, удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, стимулювати учнів до читання різними способами; розвивати літературно-творчі здібності, бажання і вміння спілкуватися з книгою, навички виразного читання, інтерес до самостійного читання; виховувати любов до читання книжок, естетичні смаки, любов та повагу до рідних.

Обладнання: «Я і моя сім’я» (дитяча книжка з комплекту «Читаю сам»), складова таблиця.

План уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1. Повторення раніше вивчених букв

2. Робота зі складовою таблицею

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми уроку.

1. Вправа «Асоціативний кущ»

2. Звуко-буквений аналіз слова мама

3. Робота над прислів’ям

4. Бесіда

5. Повідомлення теми уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота в зошитах для друкування
     Фізкультхвилинка

2. Робота над віршем «Справжній мамонт»

3. Бесіда про сім’ю

4. Прослуховування пісні «Чорнобривці»

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Опрацювання вірша «Два сонечка»

1) Словникова робота.

2) Читання вчителем вірша напам’ять.
3) Бесіда за прочитаним.
4) Читання вірша дітьми.
5) Вивчення вірша напам’ять.

2. Ознайомлення з книжкою (обкладинка, зміст, ілюстрації)

1) Розглядування ілюстрацій.
2) Розглядування написів на першій сторінці обкладинки.
3) Ознайомлення з книжкою посторінково.

Фізкультхвилинка

3. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Народився братик»

1) Розповідь учителя про В. Сухомлинського.
2) Читання оповідання вчителем.
3) Бесіда.
4) Читання оповідання дітьми самостійно.
5) Вибіркове читання.

4. Робота над прислів’ям

VI. Підсумок уроку

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1. Повторення раніше вивчених букв
— Які голосні ми вже вивчили?
— Скільки їх? Назвіть.
— Який голосний позначає м’якість попереднього приголосного?
— Які приголосні звуки вивчили?

2. Робота зі складовою таблицею

621

— Прочитайте надруковані склади.
— Які склади пропущені?
Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми уроку.
— Послухайте уривок з вірша і визначте, про кого в ньому розповідається.

За все, що маю, дякую тобі,
За все, що маю і що буду мати.
Ночами сняться зорі голубі
І вишні білі на причілку хати.

— Тож про кого, на вашу думку, розповідається у вірші? (Про матір)

1. Вправа «Асоціативний кущ»
— А які думки у вас виникають, коли ви чуєте слово мамаї (Варіанти відповідей учнів.)

622

2. Звуко-буквений аналіз слова мама

3. Робота над прислів’ям
Птах радіє весні, а дитя — матері.
— Як ви розумієте це прислів’я? (Варіанти відповідей учнів.)

4. Бесіда
— Ви згадували таке слово, як сім’я. А хто входить до складу сім’ї? (Варіанти відповідей учнів.)

5. Повідомлення теми уроку
— Отже, сьогодні на уроці ми будемо читати вірші, розповідати про найрідніших нам людей та вивчимо один з цих віршів.
— Але для початку давайте запишемо тих, хто входить до складу сім’ї.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота в зошитах для друкування
• Друкування слів: мама, тато, братик, сестричка, бабуся, дідусь.

Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі
Гне дерева молоді.
А вони ростуть, міцніють,
Вгору тягнуться, радіють.
Вітер віє нам в лице;
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше,
Деревце все вище, вище!

2. Робота над віршем «Справжній мамонт»
Читання вірша вчителем.
— Прослухайте вірш і скажіть, чому мамонтенятко зустріло тільки одного мамонта?

3. Бесіда про сім’ю
Розповіді дітей про свою сім’ю.

4. Прослуховування пісні «Чорнобривці»

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Опрацювання вірша «Два сонечка»
1) Словникова робота.

Сіріє — так кажуть, коли починає сходити сонце.

Світанок — початок ранку.

Красні — красиві, гарні, любі.

2) Читання вчителем вірша напам’ять.
3) Бесіда за прочитаним.
— Про що розповідається у вірші?
— З чим автор порівнює очі мами?
— Які почуття виникли у вас під час прослуховування цього вірша?
4) Читання вірша дітьми.
5) Вивчення вірша напам’ять.

2. Ознайомлення з книжкою (обкладинка, зміст, ілюстрації)
1) Розглядування ілюстрацій.
— Хто (що) зображений(-но) на малюнку?
— На які думки наводить цей малюнок?
2) Розглядування написів на першій сторінці обкладинки.
— Де тут написи? Покажіть! Прочитайте!
— Отже, який заголовок має книжка?
3) Ознайомлення з книжкою посторінково.
— Що ви бачите на першій сторінці обкладинки книжки?
— Хто (що) зображений(-но) на малюнку?
— Розглянемо написи.
— Розгорнемо першу сторінку і т. ін.

Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали.
Треба нам би відпочити —
Свої сили відновити.
Руки вгору, руки в боки,
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз —
До навчання знов берись.

3. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Народився братик»
1) Розповідь учителя про В. Сухомлинського.
2) Читання оповідання вчителем.
— Про кого розповідається в оповіданні?
3) Бесіда.
— Так про кого йдеться в оповіданні?
— Чому дівчинка засумнівалася у любові матері до себе?
— Що мама сказала на слова дівчинки?
4) Читання оповідання дітьми самостійно.
5) Вибіркове читання.
— Знайдіть у тексті й зачитайте те місце, де розповідається про радість дівчинки.
— Де у тексті розповідається про хвилювання дівчинки.
— Знайти й зачитати відповідь матері.
— Що відповіло Сонечко?
— Який висновок можна зробити з оповідання?

4. Робота над прислів’ям

623(Дитина плаче, а матері боляче.)
— Поясніть, як ви розумієте дане прислів’я?

VI. Підсумок уроку
— Які завдання виконували на уроці?
— З якою книжкою ви сьогодні познайомилися? Як вона називається?
— Хочу завершити наш урок такими словами:

Найдорожче мамі — діти.
Дітям мама їх — так само.
Треба вчитись нам і жити
Так, щоб радувати маму.

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку