Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами“. Метою уроку є: закріпити знання учнів про вивчені звуки та відповідні букви (після вивчення букви е); закріпити артикуляцію вивчених звуків; удосконалювати навички читання складів, слів і речень із вивченими буквами; удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; вчити розгадувати ребуси, добирати антоніми до слів; відпрацьовувати виразність читання.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами

Мета: закріпити знання учнів про вивчені звуки та відповідні букви; закріпити артикуляцію вивчених звуків; удосконалювати навички читання складів, слів і речень із вивченими буквами; удо­сконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; вчити розгадувати ребуси, добирати анто­німи до слів; відпрацьовувати виразність читання, вдосконалювати вміння дотримуватися відповідної інтонації; розвивати мислення, фонетичний слух, зв’язне мовлення; виховувати щире ставлення до друзів.

Обладнання: предметні малюнки, таблиця для читання складів.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Буква заблукала»

На дошці — запис:

Голосні а, о, м, к, и.

Приголосні р, е, т, і, с.

Учні повинні визначити, які букви слід поміняти місцями.

2. Гра «Знайди букву»

— Наступне завдання — це малюнок, на якому заховались букви. Спробуйте їх знайти!

(Е, И, К, А, Т, О, В, С, Н, Л)

— Назвіть голосні. (е, а, и, о)

— Назвіть приголосні. (в, к, л, с, н, т)

3. Складання слів

— Які слова можна скласти, використовуючи ці букви? (Літо, сито, сон, село, кит, слон, весло, лис, лист)

4. Робота над скоромовкою

Вередували вереднички,

Що не зварили варенички,

Не вередуйте вередниченьки,

Ось і зваряться варениченьки.

Повторюйте скоромовку, поступово нарощуючи темп.

5. Робота з складовою таблицею

 

а

о

у

и

і

е

сн

сна

 

 

 

сні

 

пр

 

про

 

 

 

 

вм

 

 

вму

 

 

вме

мл

мла

 

 

мли

 

 

кл

 

кло

 

 

 

кле

ст

 

 

 

сти

сті

 

— Прочитайте надруковані склади.

— Які склади пропущені?

— Читання складів рядочками, стовпчиками з нарощуванням темпу. 

6. Робота над віршем

— Послухайте вірш. Спробуйте запам’ятати назву квітки, про яку в ньому говориться.

Едельвейса цвіт красивий

Ніжить сонце золоте.

Той, хто сильний і сміливий,

Серед скель його знайде.

— Хто запам’ятав назву квітки? Де її можна знайти? (Едельвейс можна знайти серед скель.)

— Едельвейс — казково гарна квітка. Вона зростає тільки високо в горах, на схилах, там де лежить сніг.

Складіть звукову модель цього слова. Назвіть голосні звуки. Скільки у слові складів?

Я прочитаю вірш ще раз, а ви постарайтесь його запам’ятати.

Фізкультхвилинка

Скаче дощик по долині —

Зупинився на стежині...

Із сонечком подружився —

У веселку перелився

Літній дощик молоденький —

Веселочка веселенька.

Ходять разом по діброві —

Мостять мости чорноброві.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, сьогодні ми будемо виконувати завдання, щоб перевірити, як ви навчаєтесь у школі та чи добре ви знаєте букви.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Хто уважний»

— Знайдіть однаковий звук у словах: екран, екскаватор, ескімо, дует, по­ет, елеватор, метро, поле, день, лелека, ремінь.

2. Гра «Впіймай слова зі звуком [е]»

Ему мчить — не наздогнати,

Ему — страус — птах, малята,

Ефа в пустелі живе, де піски,

Ефа отруйна змія, малюки.

3. Гра «Яка буква пропущена?»

На дошці — записані слова з пропущеними буквами. Учні мають вставити пропущені букви.

(П_рсик, кл_н, метел_к, к_тер)

4. Гра «З’єднай слова» (робота у парах)

— На кожній парті — картки зі складами. Утворіть з них слова.

(Село, літо, поле, море, роса)

— Який звук спільний для всіх цих слів? ([о])

— Прочитайте слова у яких є буква е.

5. Звуковий аналіз слів зі звуком [е]

Учитель читає загадки. Учні відгадують їх і складають звукові моделі слів-відгадок.

Хвилі котить на просторі

До берегів піщаних … (море)

Білосніжні, гарні птиці

Дім будують на водиці,

Дуже схожі на гусей,

Обережні до людей! (Лебеді)

 Влітку медом ласував,

досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

а проспав аж до весни. (Ведмідь)

6. Читання стовпчиків слів

— Назвіть злиття з буквою е у словах першого стовпчика.

— Скільки злиттів з буквою е у словах другого стовпчика? Прочитайте їх.

— Яке слово в другому стовпчику зайве? (Метелик — комаха, лелека і пе­репілка — птахи.)

— Яке злиття спільне у словах море, перепілка, смерека? (ре)

— Яке злиття спільне у словах лелека, клен? (ле); персик, перепілка? (пе)

7. Розгадування ребуса

   (Екран)

8. Формування уявлення про антоніми (без уживання терміна).

— Чому всі слова першого стовпчика написані з великої букви? (Це імена)

— Скільки різних імен ви прочитали? (Два, бо Семен і Семенко — це одне ім’я.)

— Продовжте за зразком.

Оксана — Оксанка

Поліна — ... (Полінка)

Петро — ... (Петрик) тощо

— Прочитайте пари слів. Що ви помітили? (Це слова, протилежні за зна­ченням.)

— Яке слово, протилежне за значенням, доберете до слова теплі? (Холодні)

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

9. Робота над текстом «Веселі іменини»

а) Читання тексту вчителем 

— Куди прийшли діти?

б) Читання тексту окремими учнями вголос

в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями

г) Вибіркове читання

— Коли у Лесика були іменини? Скільки років йому виповнилося?

— Хто і як привітав Лесика?

Хто подарував іменинникові ракету?

Що при­несла Оленка?

Який подарунок приготував Павлик?

— Чим пригощали дітей Лесикові батьки?

— Розгляньте малюнок.

— Чи впізнали ви іменинника, гостей? Розкажіть, хто де.

10. Розвиток монологічного мовлення

Розкажіть, як ви святкуєте дні народження власні і друзів, як готуєтесь до них, що даруєте тощо.

V. Підведення підсумків уроку

— Чого навчалися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше запам’яталося?  

— Молодці, я дуже задоволена вами, ви добре виконали всі завдання: ви довели, що добре мислите, гарно читаєте.

 

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку