22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Конспект заняття «Декоративно-ужиткове мистецтво. Малюємо тополиним пухом»

Про матеріал
Конспект заняття на тему: «Декоративно-ужиткове мистецтво. Малюємо тополиним пухом»
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області

Центр естетичного виховання Шосткинської міської ради

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття на тему:

 

«Декоративно-ужиткове мистецтво.

Малюємо тополиним пухом»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

керівник «Зразкового художнього колективу» студії образотворчого мистецтва «Мальва» Комунальної організації (установи, закладу) «Шосткинський центр естетичного виховання Шосткинської міської ради Сумської області»

Михайличенко Тетяна Василівна

 

 

 

 

 

Конспект заняття студії образотворчого мистецтва «Мальва»

Основний рівень, третій рік.

 

Декоративно-ужиткове мистецтво.

 

Тема заняття: Малюємо тополиним пухом.

Мета:

навчальна:  ознайомити учнів з природними матеріалами (тополиним пухом, бавовною) та способами їх використання для виготовлення виробів (картин), способами підготовки природних матеріалів до роботи; знайомство з технікою «сухої аплікації» з тополиного пуху, навчати послідовності дій під час виготовлення аплікації з природного матеріалу; вдосконалювати навички роботи з тополиним пухом;

розвивальна: розвивати творчу та просторову уяву, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховна: виховувати любов до природи, рідного краю, виховувати працьовитість, охайність у роботі.

Тип заняття: комбінований.

Форма заняття: індивідуальна, групова, фронтальна.

Обладнання та матеріали: папір, олівець, оксамитова тканина чорного кольору, ножиці, ніж, пінцет, скріпки, коробочка з тополиним пухом, зразок виробу,  аркуші ватману ( А5), зразки трафаретів, ілюстрації з зображенням об'єкту, готова робота в рамі «Котики», картини з тополиного пуху.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності дітей до заняття.

Техніка безпеки: ножиці і ніж – це небезпечні інструменти.  Поводитись з ними потрібно обережно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності вихованців.

  1. Хвилинка ерудита

 – Діти, подивіться, що це в коробочці?

 – Хто скаже, як називається цей пух? ( Так.  Це пух тополі)

Тополя – символ дівочої краси, а також жіночого й дівочого суму. Тополя край дороги – це образ жінки чи дівчини, котрі чекають своєї долі чи свого судженого.

 – А хто знає легенду про тополю? (вивчається в 4 класі)

  1. Переказ легенди (по черзі)

 «Легенда про тополю» (українська легенда)

      Жила колись в одному селі дівчина-красуня. Та налетіли на село вороги  турки. Старих порубали, молодих у полон забрали. Іде в невільничому гурті дівчина, і кожен крок їй дедалі важче дається, бо веде він далі від рідного дому. Вночі стомлені бранці поснули, заснула і варта. Тільки дівчина не спала. Тихо звільнившись від пут, втекла. А на світанку, коли зовсім мало залишилось до села, де могла сховатись від ворога, побачила за собою кінну погоню. «Батьку-степ, поля рідні, порятуйте мене!» біжить і благає.

    Ще трохи і вхопить її за коси вершник. Ось і схопив уже. Та рука сковзнула з гілки. За одну мить обернулась дівчина тополею. Так і стоїть тепер край села.

ІІІ. Оголошення теми заняття.

  • Сьогодні ми з вами будемо працювати з тополиним пухом в техніці сюжетної аплікації. Ми вже не раз робили аплікацію, використовуючи кольоровий папір, тканину, засушені пелюстки квітів та листочки. А сьогодні робота буде зовсім незвичайна – ми дізнаємось, як зробити картину з тополиного пуху. Спробуємо малювати тополиним пухом.
  • Давайте розглянемо ці картини. Вони схожі на чорно-білі фотографії.

IV. Пояснення нового матеріалу.

    Старші вихованці пух тополі зібрали влітку. Пух може бути цілісним або нарізаним залежно від вибраного вами сюжету.

     Для того, щоб перенести зображення на оксамит, використовуються різні прийоми. Як правило, наявний малюнок або фотографію перетворюють за допомогою ксерокса або принтера в чорно-біле зображення потрібного розміру. Потім можна обережно перевести основні контури малюнка за допомогою світлого копіювального паперу на оксамит, або намалювати ескіз по оксамиту  олівцем білого кольору. Ми скористаємось ще одним способом: виготуємо трафарет.

V. Практична робота.

1. Малюємо тополиним пухом.

Сьогодні ми намалюємо силуетну композицію «Котики» тополиним пухом.

Згадаємо, що таке «силует» (узагальнене площинне однотонне зображення постаті або предмета, форма яких окреслюється тільки контуром).

2. Етапи роботи, правила виконання аплікації:

1. Для аплікації використовується оксамитовий папір або оксамитова тканина. Краще всього, якщо вона буде чорного кольору, тоді робота вийде такою ж контрастною, як графіка. Цю тканину можна приклеїти до твердої основи.

2.Спочатку потрібно підготувати пух. (Нарізується пух ножицями і складається в банку).

3. Вирізаємо трафарет.

Згадаємо, що таке трафарет (платівка з картону, целулоїду або металу, що в ній прорізано малюнок, літери чи цифри), шаблон (лекало, по контуру якого виготовляються малюнки).

Трафарет треба прикласти на оксамитову тканину, закріпити скріпками.

4. Тополиний пух акуратно пінцетом прикладаємо до потрібного місця і розгладжуємо пальцями так, щоб він прилипнув до оксамиту.

Пушинки накладаються спочатку тонким шаром, а потім густим в тих місцях, де треба посилити білий колір. Перший тонкий шар тополиного пуху прилипає гарно, сам закріпляється на оксамитовій тканині. Наступне накладання пуху закріплюється гірше, його треба злегка прибивати подушечками пальців.

5. Треба намагатися волокна пуху зразу класти в потрібному напрямку, наче штрих. Щоб надати тополиному пуху потрібний напрямок, можна продряпувати голкою або ножем в потрібному напрямку, потім знову прибити пальцями.

Ножем рівняємо зображення, підсовуючи пух до потрібної лінії.

6. В залежності від змісту аплікації пуху можна придавати різноманітну форму, закручуючи пух пальчиками в джгутики (для ліній та вусиків) або в кульки (зіниці очей).

7. Після того, як робота вже готова, зайвий пух можна зняти скотчем,  а картину помістити в рамку під скло.

VІ. Закріплення знань та вмінь

1.Опитування:

- З яким природним матеріалом ви сьогодні ознайомилися?

- Чому роботу з тополиним пухом називають «сухою аплікацією»?

VІІ. Підсумок заняття.

– Вам сподобались ваші котики?

– Чи сподобалось вам малювати тополиним пухом?

– Давайте сфотографуємось разом з котиками.

Прибирання робочих місць.

 

doc
Додано
12 квітня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку