«Цибулинки посадили
сонце в гості запросили»
(заняття з природи)
вихователь С.С.Бовконюк
Мета: Формувати знання про умови, які необхідні рослині для нормального розвитку і росту, уточнити знання дітей про цибулю. Вчити висаджувати цибулю (зробити яму,садити корінчиком униз у ямку, натиснути та присипати землею, полити). Викликати інтерес до вирощування рослин, малювання долоньками. Розвивати пізнавальний інтерес, виховувати любов до праці.
Хід заняття
Здогадались,хто це? Так, це Колобок. (виставляю іграшку)
Проте нашого Колобка лисичка не з’їла. Він коли в лісі побачив лисичку, то не розмовляв, а повернувся додому. Відтоді він більше до лісу не втікає, на подвір’ї грається, на подвір’ї працює. Зараз у Колобочка менше роботи, тому що на вулиці зима і рослини не ростуть. У природі рослини взимку перебувають у стані глибокого спокою. Припиняється їх ріст і розвиток. Подумайте і скажіть, які умови потрібні для росту рослин?( тепло, світло, вода) А ще поживні речовини, тому взимку вирощувати рослини можна у спеціальних приміщеннях – теплицях або в кімнатах. Сьогодні у нас є така нагода і ми спробуємо посадити цибулю. Цибуля – це рослина. Як ви гадаєте, чому? ( вона росте , має зелені пагони, вона рухається)
Цією особливою рідиною цибулина захищається від шкідників і може захищати й людину. Вона може вбивати шкідливі мікроби. Навіть вірус грипу її боїться. Особливо корисна вона взимку.( немає свіжих овочів, фруктів). В народі кажуть: « Цибуля – комора вітамінів» і саме взимку люди починають хворіти, а цибуля допомагає боротися з хворобами.
пиріг). Лушпиння цибулі – це фарба ( розглядають) Що можна фарбувати? (яйця, тканину). Це добриво для землі – перегній. Земля, де багато перегною, забезпечує рослини поживними речовинами. А ще Колобок знає казку про цибулинку. ( Запис….)
Жила – була маленька цибулинка. Ось така (витягую з кошика ) А ще у цибулинки були верхівка і корінець (показую )
Одного разу прийшли діти до цибулинки в гості і посадили її в ящик із землею. І почала вона рости. Росла, росла цибулинка і виросло в цибулинки пір’я . Ось таке. Діти приходили до цибулинки, поливали її, доглядали. Наче добре жилося їй, але вона сумувала, бо була зовсім одна. Адже всі її подруги залишились в кошику. Ось тут ( виставляю кошик з цибулею). Цибулинки дивились на свою гарну подружку і раділи, що у неї таке гарне пір’ячко. Їм теж хотілося, щоб ів них було таке ж пір’ячко . А наша цибулинка мріяла мати подружок.
Перед тим ,як працювати
Треба пальці розім’яти
А для ваших пальчиків
В мене є каштанчики
Вправа з каштанами
Ти котись, котись, каштанчику,
Привітайся з кожним пальчиком.
Нехай будуть вони всі
Сильні, спритні та міцні
Перш за все:
1. Визначаємо місце висаджування цибулинок
2. Робимо ямки паличкою – глибиноміром
3. Узяли цибулинку
4. Посади ли у ямку і загорнули землю
5. Полили
6. Поставили на підвіконні
7. Прибрали місце
Посадили . Гра « Відгадай за смаком» (Цибуля і яблуко)
Ми сьогодні добре потрудилися , зробили корисну справу, посадили цибулю. Незабаром вона виросте, а ми матимемо хороший урожай для салату – зелене пір’я цибулі. А щоб цибуля росла, потрібно тепло. А що нам дає тепло? (сонечко)
Закличка «Сонечко»
Вийди, вийди сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко ,
Там діти граються
Тебе дожидаються.