Конспект заняття для дітей з інтелектуальними порушеннями
« Казкова подорож»
Завдання: навчити дитину з інтелектуальними порушеннями сприймати себе як особистість, усвідомлювати власні можливості. Сформувати у дітей уміння співчувати іншим, конструктивно реагувати на розчарування та невдачі, самостійно приймати рішення, орієнтуватися в суспільному житті і вміти спілкуватися з іншими дітьми.
Обладнання: картки із зображенням облич, які виражають різні емоційні стани; папір; олівці; пухнасті іграшки( пташка, вовк, кіт); дитячий посуд; «чарівна» коробка; малюнки із зображенням машини, метеликів.
Хід заняття
- Діти, де можуть траплятися дива? Правильно, у казці. Ми сьогодні з вами теж будемо мандрувати. Далеко нам доведеться добиратися, тому поїдемо на машині. Хто вміє керувати машиною? Адже ми їдемо в казку, де відбуваються різні дива… Ось вони почалися: зараз ми всі перетворюємося на водіїв.
Логоритмічна вправа « Ми – водії».
- Їдем, їдем на машині. Натискаєм на педаль. Газ включаєм, виключаєм. Пильно дивимося вдаль. Двірники зчищають краплі. Вправо – вліво. Без води! У кабіну дмуха вітер. Водії ми – хоч куди!
- Ось і казкова країна, де живе багато казкових героїв. Нас зустрічає казковий кіт Ананас.
Гра «Піжмурки»
Усі діти йдуть, танцюють, співають якусь пісеньку і ведуть «кота» із зав’язаними очима. Підводять його до дверей та пропонують узятися за ручку, а потім усі разом кажуть:
Після того, як діти проспівають останні слова, вони розбігаються в різні боки. «Кіт» має ловити дітей. Усі діти бігають поряд із «котом» та дражнять його.
Гра « Слухай уважно»
- Подорожуємо далі по казковій країні.
Діти крокують під музику. Потім музика раптом припиняється, а учитель тихо вимовляє команду( сісти на стільці, піднести праву руку, присісти тощо). Гра виконується доти, доки діти уважно слухають і контролюють себе.
Гра «Емоційний словник»
- Діти, у казковій країні багато різних героїв. Давайте познайомимося з ними.
Перед дітьми розкладаються картки із зображеннями облич, які виражають різні емоційні стани. Дитині пропонується відповісти на запитання: «Які емоційні стани зображені на картках?» Після цього дитині пропонується згадати, коли вона сама була в такому стані. Як вона почувалася у цьому стані? Чи хотіла б вона повернутися в цей стан? Чи може цей вираз обличчя відображати стані іншої людини? Які стани в тебе ще бувають? Давай їх намалюємо.
Гра «Маленька пташка»
- Діти, ми на своєму шляху зустріли пташку. Вона потребує нашої допомоги
Дітям по черзі дають у руки пухнасту пташку або іншу іграшку. Вчитель каже: «До тебе прилетіла маленька пташка. Вона така тендітна й беззахисна. Вона дуже боїться ворона! Підтримай її, поговори з нею, заспокой її».
Дитина бере до рук пташку, тримає її, говорить заспокійливі слова і заспокоюється сама.
Гра «Магазин посуду»
- Наш шлях привів нас до казкової крамниці.
Вчитель розставляє посуд на вітрині, а діти стають у чергу. Дитина просить продавця ( вчителя) продати, наприклад, тарілку. Продавець «продає» лише тоді, коли покупець назве її колір і вкаже її місце на вітрині. Наприклад: «Продайте мені, будь ласка, зелену тарілку, яка стоїть на верхній полиці ліворуч». Гра закінчується, коли весь посуд буде куплений.
Гра « За що мене можна любити?»
Гра « Вигадай собі ім’я»
- Діти, для того, щоб ми могли подорожувати далі, необхідно кожному вигадати собі ім’я, яке б він хотів мати.
Вчитель запитує в дітей, чому саме ці імена вони обирають, чому їм не подобаються їхні справжні імена.
Примітка: як правило , відмова від власного справжнього імені означає, що дитина незадоволена собою або намагається стати кращою ( у своїй уяві), ніж вона є насправді.
Гра « Найдорожче у світі»
Гра « Створи свій танець»
Вчитель стає в коло. Під музику швидко виконує кілька танцювальних рухів, усі інші копіюють танець. Потім він торкається будь – якого учасника. Той виходить у центр і створює свій танець, а далі інші учасники.
Гра «Усмішка»
4. Підсумок заняття
Вправа на дихання « Повітряна кулька»
Звучить спокійна музика. Діти сидять на стільчиках.:
Рефлексія