Конспект заняття для старшої групи
Логіко-математичний розвиток
Підготувала:
Вихователь
Петренко Ю.П.
Заняття з логіко - математичного розвитку
Група: старша
Тема : «Вовк і семеро козенят»
Програмовий зміст : - продовжувати лічити в межах 7, в прямому і зворотному напрямку, називати сусідів числа закріпити знання дітей про дні тижня та вміння співвідносити кількість предметів із цифрою; вчити складати ціле з частин. розрізняти й називати геометричні фігури, орієнтування в просторі; спонукати дітей до самостійності; розвивати зорову пам’ять, вміння працювати самостійно; виховувати прагнення допомагати одне одному, цікавість до занять з математики.
Матеріали та обладнання: демонстраційний : картки з цифрами від 1-7; набір геометричних фігур (площинних та об’ємних);книжки з казками; роздавальний: набір карток з цифрами 1-7, індивідуальні картки.
Методи та прийоми: словесний (пояснення, бесіда); наочний (ілюстрації, картки);практичний (вправи з картками).
Попередня робота: вивчення цифр від 1 до 7, читання казок в яких зустрічається цифра, закріплення знань про площинні геометричні фігури.
Хід заняття:
Організаційний момент.
Гра: «Передай лист»
Читання листа вихователем.
Зараз ми разом із вами, вирушимо у далеку путь.
Поспішаймо в ту країну. Що всі казкою зовуть.
Основна частина
Вихователь: - Діти ви любити казки? А які казки ви знаєте? Назвіть казки в яких зустрічається цифра. «Три ведмедя», «Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят », «Троє поросят».
Погляньте в мене на столі є пазли, давайте разом складемо їх, щоб зрозуміти яка казка до нас завітала в гості. (діти складають пазли).
- Яка казочка до нас завітала? («Вовк і семеро козенят»)
Розгляд ілюстрації.
- Давайте порахуємо козенят (1,2,3,4,5,6,7)
- Тепер давайте спробуємо порахувати навпаки ( 7,6,5,4,3,2,1)
- Скільки на картині зображено козенят?
- Якою цифрою м можемо їх позначити? (7)
Давайте пригадаємо віршик про цифру 7.
Цифра сім, як кочерга.
В неї бач одна нога.
Ми не будем зволікати
І почнем її писати
Малювання цифри в повітрі.
- Погляньте уважно на картину, чого тут ще сім? (квітів. глечиків, тарілок)
Діти, а ви знаєте скільки днів у тижні? (7) Молодці, а тепер давайте уявимо, що наші козенята це дні тижня. Ім’я першого це понеділок, отже ім’я другого буде? (вівторок), а третього? (середа), четвертого? і. т. д….
- Давайте пограємо у гру, я буду читати вірш, а ви доповните його рядки.
Вранці ми із добрим ділом день вітали……(понеділок)
Ніченька минула скоро-трудовий іде……(вівторок)
За ним спритна, молода поспішає……(середа)
А четвертий день тепер називається…..(четвер)
Діло добре ладиться. як настане…….(п’ятниця)
Дома скрізь кипить робота, як почнеться день……(субота)
А субота – хлібом – сіллю привела сестру…..(неділя)
Ось такий тобі кінець, хто трудився…….(молодець)!
Дидактична гра: «Дім для козенят»
Робота за столами з площинними геометричними фігурами (упродовж виконання завдання вихователь, ставить запитання до дітей)
- Яка це фігура?
- Чи є у неї кути?
- Скільки кутів у геометричної фігури?
Фізкультхвилинка
Раз, два – всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять, шість – всі веселі крутимось на каруселі.
Сім – в поїзд сіли,
Ніжками потупотіли.
Гра: «Будь уважним»
(вихователь розміщує на дошці ілюстрації з казковими героями. Діти по черзі підходять до дошки, рахують та прикріплюють відповідну цифру)
Гра: « Цифри - сусіди»
(вихователь називає цифру, а діти називають цифри - сусіди
Перегляд відео: «В математиці родині»
Робота з цифрами:
Викладіть цифровий ряд від 1до7; ( індивідуально вихователь просить дітей порахувати в прямому та зворотному порядку)
Підсумок: Давайте пригадаємо чим ми сьогодні займалися на занятті?