19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект заняття гуртка

Про матеріал
Конспект заняття театрального мистецтва на тему: "Розвиток уяви. Заняття-подорож до країни фатазії"
Перегляд файлу

 

 

                                    Заняття №1

 

 

 

 

Тема: Розвиток уяви. Заняття-подорож до країни фантазії

Мета:

  • ознайомити з поняттям розвитку уяви актора, знайомити  із засобами мистецтва;
  • вчити працювати у групах;
  • розвивати творчість, уяву, фантазію, естетичні смаки, інтерес до світового мистецтва;
  • виховувати інтерес до занять з акторської майстерності, дружні стосунки у колективі.

 Методи: словесні, практичні.

Тип заняття: комбіноване

Форма заняття: групове

Обладнання: магнітофон, роздатковий друкований матеріал для виконання завдань,  реквізити (елементи костюмів), ватман із зображенням потягу.

Хід заняття

І Вступна частина

Перед початком заняття дітям роздаються цукерки, фантики яких трьох різних кольорів.

  • Сьогодні я йшла з гарним настроєм на заняття і вирішила пригостити вас солодощами. Але прохання – не викидайте фантики. Вони нам іще знадобляться. На нашому занятті ми сьогодні познайомимося з уявою. І спробуємо самі створити свою країну фантазії. А наприкінці заняття, ви мені дасте відповідь як за домопогою мистецтва можна розвивати увагу? 

Голосо-мовний тренінг

Підготовчий етап ( активізація психофізичного апарату, вправи на поставу, вібраційний або гігієнічний масаж з урахуванням певних обставин).

         Вправи «До сонечка»  ( стати на носочки, підняти руки вгору, потягнутися до сонечка);

 «На кілок» ( зігнутися у поясі, руки опущені, поступово підніматися випрямляючи спочатку руки, плачі, спину);

 «Кошик» ( руки вкільце, ніби утримуємо великий кошик із яблуками, прогнутися у поясі вперед, так. Щоб спина залишалася рівною) ;

 «З книгою» ( пройти певний відрізок відстані з книгою на голові, так, щоб вона не впала)

Основний етап  ( артикуляційна гімнастика)

«Лопаточка»       Широко відкрити рот, висунути язик, розслабити, покласти на нижню губу. Стежити, щоб язик не тремтів. Тримати впродовж 10-15 секунд.

«Чашечка»     Рот широко розкрити. Язик підняти догори. Потягнутися язиком до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати язик у такому положенні протягом 10-15 секунд.

«Голочка»     Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед, напружити його, зробити вузьким. Утримувати в такому положенні впродовж 15 секунд.

«Гірка»          Рот відкрити. Бічні краї язика пригорнути до верхніх кутніх зубів. кінчик язика вперти в нижні передні зуби. Утримувати у такому положенні протягом 15 секунд.

«Трубочка»          Висунути широкий язик. Бічні краї язика загнути нагору. Подути в трубочку, що вийшла. виконувати в повільному темпі 10-15 разів.

«Годинки»          Висунути вузький язик. тягтися язиком поперемінно то до правого вуха, то до лівого. рухати язиком у повільному темпі під рахунок 15-20 разів.

«Конячка»     Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, сильно. тягти під’язичну зв’язку. Виконати вправу 10-15 разів.

Гімнастика обличчя

Вправа №1 Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відпустити щелепу в положення, якого вона сама набуде. Звернути увагу що при стиснутих і закритих щелепах затримується подих. Розслаблена щелепа – вільний подих.

Вправа №2 Притиснути язик до піднебіння – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.

Вправа №3 Висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).

Вправа №4 Підняти брови («подив») – розслабити. Зберігати чоло рівним упродовж 30 секунд.

Вправа №5 Насупити («розсерджуся») – розслабити брови.

Вправа №6 Розширити очі («страх») , при цьому чоло не напружувати – розслабити повіки.

Вправа №7 Розширити ніздрі («вдихаю запах») – розслабити повіки та брови.

Вправа №8 Зажмуритися («жах») – розслабити повіки.

Вправа №9 Підняти верхню губу, змрощуючи ніс («презирство»), - розслабитися.

Вправа №10 Ошкіритися («лють») – розслабити щоки і рот.

Вправа №11 Опустити нижню губу («відраза») – розслабитися

ІІ Основна частина

Уява - психічний (інтелектуальний) процес створення образів предметів, ситуацій, обставин шляхом установлення нових зв'язків між відомими образами та знаннями. Уява надає людині можливість виходити за межі реального світу, переміщувати речі та події в майбутнє, минуле, в інші світи та простори. Принциповим є те, що уява пов'язана з образами, уявленнями, хоча продукт уяви оформлюється знаково - у вигляді, наприклад, опису, тексту, тобто вербально (скажімо, як фантастичний твір). Учені вважають, що уява виникла в людини як відповідь на потребу передбачати результат своєї праці і, крім того, пояснити незрозумілі події та явища природи.

Розрізняють уяву пасивну й активну.

Пасивна уява - це щось на зразок сурогату реальності, її заміни в уяві. Ця уява пов'язана з аутичним мисленням, вона створює образи та програми, які не здійснюються або с взагалі нездійсненними. Пасивна уява може виникати довільно (тут ідеться про образи, створені спеціально, однак ніяк не з метою втілення їх у життя) або мимовільно (в умовах бездіяльності свідомості, під час сну, в стані афекту, галюцинацій тощо).

         В активній уяві теж можна виділити два типи - відтворюючу і творчу уяву.

         Відтворююча уява - створює образи на основі опису (в широкому смислі), який може проводитися в різних знакових системах, скажімо в словесній, числовій, формульній, графічній, нотній та ін. Коли такий образ відтворюється, людина, по-перше, має розуміти принципи функціонування відповідної знакової системи (мову, ноти, формули та ін.), по-друге, доповнювати цей процес відтворення своїми знаннями та відомими образами. Від цих двох факторів і залежить в основному якість відтворення. Інакше кажучи, відтворююча уява забезпечує перекодування інформації з однієї репрезентативної системи сприймання в іншу, наприклад із зорової в слухову, і навпаки.

Творча уява - вимальовує нові, оригінальні образи та ідеї. Саме вона, доповнюючи творче мислення і взаємодіючи з ним, становить основу людської творчості. Продуктом творчої уяви є художній образ (рис.1). Синтез в уяві здійснюється у різних формах, які називаються прийомами уяви.

Наприклад, що саме означає таємничий "Чорний квадрат" Казимира Малевича? На початку 90-х років уява допомагає одному з мистецтвознавців запропонувати таке розуміння: чотири сторони чорного (тобто траурного) квадрата Малевича, геніально передбачені творцем на початку 20-х, означали чотири "чуми" XX ст.: війну, концтабори, вигнання з батьківщини та рак (сьогодні, мабуть, назвали б іншу невиліковну хворобу - СНІД). У цьому зв'язку можна згадати вислів відомого кінорежисера Луїса Бунюеля, автора фільмів "Денна красуня", "Скромний шарм буржуазії" тощо: "Уява вільна, людина - ні".

          Як    сказав К.С.Станіславський «Уява створює те, що є, буває, що ми знаємо, а фантазія те, чого немає, чого насправді ми не знаємо.             

 

 

 

 

Рис. 1   Створення позитивного образу

http://pim.oa.edu.ua/images/112/zatushna.png

 

  Ось і ми зараз з вами спробуємо за допомогою  творчої  уяви створити свою країну фантазії. А працювати ми будемо сьогодні в групах. Ось нам зараз знадобляться фантики від цукерок. Розподіліться на групи по кольору фентиків. У нас утворилось  3 групи. Зараз розподіліть обов’язки у ваших групах: хто буде головою, хто секретарем, хто доповідачем, хто секундантом.

 Наш творчий експрес вирушає у подорож. А щоб наша подорож була цікавою вам перше завдання (Рис.2)

 Перед вами ватмани. Отже, перше завдання: написати на ватмані 3 будь-які іменника. А тепер до кожного слово доберіть якомога більше ознак. Час 1 хвилина.

 Наступне завдання. Із всіх слів що утворилися, Складіть гасло сьогоднішнього заняття для кожної групи, під яким ви будете працювати. Час 2 хвилини.

 Учні зачитують які гасла утворилися. ( На дошці на ватмані намальований потяг. У першому вагоні вписуються гасла груп).

 А зараз голів груп я прошу вибрати собі по конверту. В кожному конверті знаходяться набір слів, з яких вам необхідно утворити прислів’я, а потім його про інсценувати. Час для виконання 4 хвилини. Для інсценізації можна використовувати елементи костюмів, які я принесла.

Зразки прислів’їв:  Ранні пташки росу п’ють, а пізні – слізки ллють.

 У хорошій компанії розуму наберешся, а в поганій і свій загубиш.

Добре тим живеться, де гуртом сіється і жнеться.

 

Рис.2 Творчий експрес вирушає у подорож

  Презентація прислів’їв від кожної групи.( У другому вагоні потягу записуються прислів’я, які презентували діти).

 

 Наступна зупинка нашого творчого експресу – інтелектуальна. Ваше завдання, задати цікаве запитання кожній групі. (Найцікавіші запитання записуються до наступного вагону намальованого потягу).

 

Зразки запитань:

  1. Це дається кожній людині. За перший і другий раз платити не потрібно. Це можна отримати і втретє, але вже не безкоштовно. Про що йде мова? (Про зуби)
  2. Вона чорна?

- Ні, червона ...

- Чому ж вона біла?

- Тому що зелена!

Про що йде мова? (Смородина)

  1. Який плід Гомер називав їжею богів? (Грушу)

 Ось ми і дісталися зупинки художньої.

Голови груп обирають картину. Завдання – оживити репродукцію художника. Час – 4 хвилини.

Зразки картин:    

   http://www.epochtimes.com.ua/upload/iblock/264/264422bd94e5c10b2545bfc71a43bac7.jpg

Рис.3 Репин  Ілля Єфимович    «Запорожці»


http://img13.imageshost.ru/img/2012/01/07/image_4f083530704fa.jpg 

   Рис. 4 Шишкін Іван Іванович  «Ранок у сосновому бору»

 

http://media-shoot.ru/photo-cinema/pictures/big/54vasnecov-bogatyri.jpg

   Рис.5 Васнецов  Віктор Михайлович  «Богатирі»

 

 

 Діти показують як вони зобразили за допомогою акторської гри картини.

( Малюнки  картин чіпляються до наступного вагону потяга).

 

 Остання зупинка нашого творчого експресу - музична. Зараз кожна група одержить свою музичну композицію. Завдання – створити певний образ, який вам навіює дана мелодія і продемонструвати його. Час підготовки – 4 хвилини.

Зразки мелодій:  Антоніо Вівальді «Пори року. Літня гроза»; Вольфганг Моцарт «Реквієм по мрії»; Йоганн Штраус «Ромео и Джульєтта». ( До останнього вагону чіпляється скрипічний ключ).

 

ІІІ Заключна частина

Ось і здійснив подорож наш творчий експрес. Вам сподобалось?  Що вам запам’яталося найбільше з подорожі?

Так що ж таке творча уява? Які види уяви ви запам’ятали?

Так за допомогою чого ми розвивали сьогодні нашу творчу увагу?

З якими творами мистецтва ви сьогодні познайомилися?

А зараз наостанок я пропоную вам створити картину під назвою «До нових зустрічей» (Рис. 6). Діти вистроюються і завмирають у певних образах.

 

 

Рис. 6 «До нових зустрічей»

 

doc
Додано
28 березня
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку