Конспект заняття "«Хоч, що там побачу – не злякаюсь, не заплачу» Емоція страх"

Про матеріал
Вчити дітей усвідомлювати та аналізувати свою поведінку в ситуаціях,що викликають страх, через ознайомлення з літературними творами, літературно-мовленеві ігри та виконання творчих завдань; розвивати здатність керувати своїми почуттями та розуміти почуття інших. Формувати навички,що сприяють соціалізації дитини в колективі. Виховувати доброзичливість, здатність адекватно реагувати на ситуації, вміння справлятися з негативними емоціями.
Перегляд файлу

Ніконова Марина Михайлівна,  вихователь комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок)№ 113 Криворізької міської ради.

Конспект заняття «Хоч, що  там побачу – не злякаюсь, не заплачу» Емоція страх» для дітей 6-ого року життя (старша група)

 

Мета: вчити дітей усвідомлювати та аналізувати свою поведінку в ситуаціях,що викликають страх, через ознайомлення з літературними творами, літературно-мовленеві ігри та виконання творчих завдань; розвивати здатність керувати своїми почуттями та розуміти почуття інших. Формувати навички,що сприяють соціалізації дитини в колективі. Виховувати доброзичливість, здатність адекватно реагувати на ситуації, вміння справлятися з негативними емоціями.

 

Хід заняття.

-            Доброго дня, любі друзі. Запрошую вас на літературну вікторину. Вікторина  це гра для знавців, в якій перемагає той, хто дав більше правильних відповідей на запитання ведучого. А літературною наша вікторина є тому, що запитання стосуватимуться літературних творів та персонажів з них. За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку. Той у кого їх більше, стане переможцем. Тож починаємо гру.

Вікторина

  1. Пригадайте ім*я дуже сміливої дівчинки, яка не побоялася Снігової Королеви, щоб урятувати свого названого брата. (Герда).
  2. Назвіть найбоязкішу тваринку – улюбленого персонажа народних казок. (Заічик).
  3. Пригадайте,яке маленьке звірятко в білоруській  народній казці «Пих» змогло налякати Дідуся, Бабусю та онучку Оленку? (Їжочок).
  4. В якій казці одна маленька дівчинка налякала цілу сім*ю ведмедів. («Три ведмедя»).
  5. Хто з персонажів казки «Коза-дереза»  виявився найсміливішим і зміг прогнати злу козу? (Рак-неборак)

 

\                        Нагородження переможців.

 

Отже вам сподобалася ця гра. А чи ви помітили, що в казках, які ми загадували, йдеться про сміливість та страх? Давайте з вами поговоримо про те, що таке страх, як його можна і треба долати.

Як вигадаєте, чи є на світі людина, яка б нічого-нічогісінько не боялася? Так, згодна з вами : кожна людина, хоч інколи, відчуває страх, і це цілком природно.

Розкажіть,чи бувало з вами таке, що вас  щось дуже налякало. Пригадайте, як боялося ваше тіло, де ховався страх?  

  Розглянути картинку на якій намальовані діти в стані страху ( «Під час грози»).

 

Обговорити іх вираз обличчя, поставу. Почому видно,що вони налякані?

Показати дітям піктограму «Страх».

Вправа «Сонячний зайчик»

-Діти, закрийте очі, уявіть собі, як по вашому обличчю рухається сонячний зайчик- теплий і ласкавий промінчик сонечка: ось він на щічках, ось він на лобику, тепер перебрався на носик. А зараз закриваємо обличчя  «дверцятами» (долоньками) і уявляємо щось, що вас лякає і відображаємо це мімікою. Тепер відкриваємо «дверцята». Так ми побачили. Зачиняємо і приводимо м*язи обличчя в спокійний стан.

Мовленева вправа «Продовжи речення»

«Мені страшно коли…».

«Мамі страшно коли…»

Висновок – всі відчувають страх.

Дид.гра «Асоціація»

-Діти, скажіть а яким кольором ви б позначили страх.

-Якою твариною міг би бути страх.

-Яким звуком.

Дид.Гра «Відгадай»

-Діти, я пропоную вам знайти на розкладених картинках, дитину, що знаходиться в стані страху. Як виздогадалися?

Висновок – у кожного свої відчуття.

А яку ж людину називають боягузом? –Яка всього боїться.

Ми кажемо, що це слабка людина, бо її страхи набагато більші за неї. Страх боягуза величезний, бо заважає людині нормально думати і діяти.Давайте згадаємо,як про страх говориться у народних приказках.

  • У страха очі великі.
  • Лякає мишка кицьку, а сама з норки не вилазить.
  • Плохий заєць і пенька боїться.
  • З переляку душа в п*яти утекла.
  • У лісі вовки виють, а на печі страшно.

 

-А ось , як у віршах розповідається про страх.

 

Біг вовчище на нас

                                           О.Сенатович

Ти –Іванко, я- Тарас,

Біг вовчище на нас,

З пів дороги повернув –

Щось у лісі забув.

Чи ватагу?

Чи відвагу?

Може,бачить, що з двома

Дуже важко воювати,

Як сміливості нема!

 

Лякливий козлик

Л.Куліш

М*ячиком козлик

Погратись не встиг –

М*ячик потрапив

 Малому на ріг.

М*ячик присвиснув

І засичав –

А козлик злякався

Із двору помчав.

 

-Навіть у музиці можна відобразити емоцію страху . Діти прослуховують фрагмент. Діляться враженнями.

 

Фізхвилинка.

Рухлива гра « У лісочку на горбочку».

 

-А зараз  запрошую всіх подивитися невеличку сценку «Про лякливу Галинку».

-Дівчинка Галинка приїхала в гості до бабусі в село. Вирішила вона піти прогулятися на вулицю. А там так тепло, гарно, привітно. Настрій просто чудовий.

І тут, на сусідній вулиці , прямо їй на зустріч вийшли гуси. Вони витягли шиї і грізно загелготали:

-Га-га-га.

Галинка злякалася і побігла до бабусі, де розповіла, що з нею сталося.

Бабуся заспокоїла Галинку а потім взяла лозину і прогнала гусей.

 

-Скажіть, діти, що ми можемо сказати про Галинку? – Вона боягузка. -Як бабуся заспокоїла Галинку? – Пожаліла і прогнала гусей.  –Чи могла сама Галинка справиться? – Звичайно. – Треба бути сміливіше.

 

-А кого ж можна назвати сміливою людиною? Чим сміливець відрізняється від боягуза? У сміливої людини страх менший за нього, сміливець сильніший за свій страх, вміє його перемогти.

 

Послухайте вірш Грицька Бойко «Ти не бійся, Милочко».

 

У малої Милочки є нові санчата,

Та боїться Милочка із гори з*жджати.

І стоїть несміло з ними на льоду

Каже:-Не зумію. Каже: -Упаду!

Ти не бійся, Милочко, не страшні вони.

Ти зумієш, Милочко, тільки розпочни.

 

-Отже, бачите, якщо тільки боятися і нічого не робити, то так із місця не зрушиш. А якщо свій страх переможеш, то багато всього цікавого в житті побачиш.

 -Але все ж є в житті випадки, коли страх може запобігти неприємностям. Наприклад. Уявіть: дитина лишилася вдома сама, дорослих немає. Раптом у двері дзвонить незнайомець. Можливо, він задумав щось лихе.

-Як ви вважаєте, що відчуватиме в таку хвилину ця дитина? Про що подумає? Чи можна відкривати двері? Чи розсудливо довіряти незнайомцю? Ні. Звичайно, будь-хто в такій ситуації боятиметься. Але як поводитиметься боягуз? А  тепер подумаємо, що треба чинити, подолавши свій страх.

Якщо двері зачинені,то….. Якщо за дверима незнайомець,то…….. Якщо він не відходить треба покликати…А потім…можна зателефонувати; можна вийти на балкон і голосно покликати сусідів; можна постукати сусідам в стіну й зчинити галас,щоб тебе почули.

Правило.: щоб страх не був більший за тебе, треба на мить зупинитися, заспокоїтись і подумати. Адже сміливий не той, хто нічого не боїться, а той, що може перемогти свій страх.

 

Вправа «Сміттєве відро»

Для чого потрібне сміттєве відро? Якщо в хаті у всіх кімнатах не прибирати та не викидати сміття, то що станеться? – Все засмітиться, буде брудно неохайно.

Так і ми повинні не засмічувати негативними емоціями своє тіло, бо воно може захворіти.

Раніше ми з вами малювали свої страхи. Діти розглядають малюнки. Ви тепер розумієте, що свої страхи треба перемагати? Пропоную викинути їх у сміттєве відро і забути про них.Колись у даввнину діти підбадьорювали себе примовлянкою:

 

Козакові до лиця

Примовлянка оця:хоч що там побачу -

Не боюся, не плачу.

 

 

Сюрпризний момент – пропоную дітям «Пігулки від страху». –Пригощайтеся самі і друзів пригощайте і свої страхи перемагайте.

 

 

            

 

 

-

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         м. Кривий Ріг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку