Заняття по розвитку мовлення з використанням коректурної таблиці «Кольори»
Для дітей молодшого віку
Мета:
-
продовжувати формувати розуміння і вживання узагальнюючого поняття «кольори»;
-
учити розуміти семантичні відношення слів різних частин мови в єдиному семантичному відношенні: колір олівця, колір предмету;
-
продовжувати закріпляти назви кольорів;
-
продовжувати вчити узгоджувати іменники з прикметниками у роді та числі;
-
продовжувати розвивати діалогічне мовлення;
-
продовжувати вчити працювати за коректурними таблицями;
-
продовжувати вчити діяти за вказівкою вихователя;
-
продовжувати розвивати вміння аналізувати;
-
виховувати стійкість уваги.
План заняття:
-
Привітання «Ми сім’я»
-
Загадка – знайомство з сім’єю олівців
-
Корекційна вправа «Олівці»
-
Д/г «Твій улюблений колір» (діти передають по колу олівець і називають свій колір)
-
Д/г «Що буває такого кольору» (вихователь кидає м’яч, запитує: «Шо буває зеленого…)
-
Фізхвилинка «Кольорово»
Нумо, друзі, швидко в коло, посміємось кольорово.
Ха-ха-ха, луна казково, ( оплески над головою),
Хі-хі-хі, це кольорово, ( крокують на місці),
Хо-хо-хо, це жартома, ( стрибки на місці),
Не смієшся ти? Дарма!
-
Д/г «Різнокольоровий світ» (узгодження іменника з прикметником у роді та числі)
-
Д/г «Знайди свій колір» (дітям пропонується геометричні фігури однакові за кольором, але різні за формою)
-
Пальчикова гра
Пальчик об пальчик – стук, стук,
Кулачками – тук, тук,
Плеснемо в долоньки – плесь, плесь,
Заховались пальці десь.
Пальчики маленькі, де ви заховались?
Пальчики зраділи, пішли танцювати,
Весело малятам з пальчиками грати.
-
Робота з коректурними таблицями:
-
Вправа «Накрити предмет певного кольору, що ще буває таким»
-
Вправа «Швидко накривай, картинку називай»
-
ловить мишей;
-
з них будують іграшкові будинки;
-
стрибає та скаче;
-
його одягають дівчинці;
-
використовують для малювання;
-
беруть на свято;
-
буває після дощу.
-
Вправа «Хто сховався під цифрою» (синій м’яч)
-
Вправа «Відгадай за описом»
-
маленька, руденька, пухната;
-
синій, круглий, великий;
-
м’якенький, пухнатий, чорний;
-
трикутний, красивий, жовтий;
-
різнокольорові, квадратні, будівельні;
-
легка, святкова,червона.
-
Підсумок заняття