Проект "Чистота - залог здоров я"

Про матеріал
Даний матеріал призначений для педагогів, що працюють в групах раннього віку. Метою розробки є формування культурно – гігієнічні дії з метою тримати своє тіло в чистоті; привчати стежити за чистотою та охайністю зовнішнього вигляду; формувати культуру поведінки за столом; привчати дітей їсти самостійно та акуратно, користуватися серветкою; дякувати за їжу.
Перегляд файлу

ПРОЕКТ ГРУПИ РАННЬОГО ВІКУ «ЧИСТОТА – ЗАЛОГ ЗДОРОВЯ»

Освітня:

- формування культурно - гігієнічні дії з метою тримати своє тіло в чистоті;

- привчати стежити за чистотою та охайністю зовнішнього вигляду;

- формувати культуру поведінки за столом;

- привчати дітей їсти самостійно та акуратно, користуватися серветкою;

- дякувати за їжу;

 

Розвивальна:

- розвивати самостійність;

- розвивати почуття відповідальності за певні вчинки та дії;

- виховувати  позитивне ставлення до різних процедур.

http://30astr-mdou-91.caduk.ru/images/kul-tura.png 

Соціалізуюча:

- застосовувати особистий досвід під час роботи над проектом;

- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.

 

Характеристика проекту:

- за тривалістю: довготривалий, на 5 місяців;

- за кількістю учасників: колективний;

- за характером контактів:  у межах групи.

Учасники проекту: діти, батьки, вихователі.

 

Форми роботи з дітьми:

  • заняття;
  •  спостереження;
  • дидактичні ігри;
  • цільові прогулянки;
  •  бесіди – розповіді;
  • читання художніх творів;
  •  ігрові ситуації.

 

Робота з батьками:

1. Виготовлення ширми - інформації: «У здоровому тілі здоровий дух».

2. Консультації для батьків на тему: «Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього віку».

3. Бесіда на тему: « Корисні та шкідливі звички у дітей».

4. Обмін досвідом батьків: «Культурно-гігієнічні навички у сім‘ї».

5. Консультація на тему: «Культура та гігієна харчування вдома»

6. Анкетування батьків.

7. Випуск тематичних бюлетенів.

 

 

ПЕРСПЕКТИВНЕ ПЛАНУВАНЯ РОБОТИ ЗА ПРОЕКТОМ.

 

ГРУДЕНЬ

1. Цільова прогулянка приміщенням групи.

  • Мета: продовжити знайомити дітей з приміщенням групи, розташуванням та призначенням групи, спальні, роздягальні, туалетної кімнати, з діями, які слід виконувати в кожній кімнаті.

2. Спостереження за роботою помічника вихователя.

  • Мета: розширювати інтерес дітей до праці дорослих; учити помічати і називати трудові дії помічника вихователя: миє, прибирає, витирає пил у групі, допомагає одягатися дітям на прогулянку, дає їсти. Привернути увагу до дій з посудом: приносить їжу, роздає, прибирає та миє посуд. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров‘я: посуд повинен бути чистим.

3. Заняття: Бесіда-розповідь: «Чисте тіло – нам приємно».

  • Мета: ознайомити дітей з елементарними культурно-гігієнічними навиками: мити руки, купатися, чистити зубки. Вправа «Умиємо ляльку Таню».

4.Дидактична гра «Допоможемо Катрусі зібратися на прогулянку».

  • Мета: учити дітей розуміти прості причинно-наслідкові зв‘язки (холодна погода - слід одягати теплий одяг), знати призначення кожного одягу.

5.Читання вірша П.Воронька «Доня хоче спати». Дидактична гра «Покладемо ляльку спати»

  • Мета: закріпити послідовність підготовки до сну та навчити дітей вкладати ляльку спати.

СІЧЕНЬ

1.Дидактична гра «Що треба зробити ляльці Катрусі перед тим, як іти на прогулянку?»

  • Мета: вчити дітей користуватися туалетними предметами. Виробити звичку не боятися мила, а мити з ним руки.

2.Гра - заняття «Добре руки я помию».

Матеріал: (мило, рушник, миска з водою).

  • Мета: засвоїти техніку миття рук.

3.Вправи «Ми їмо» та «В гостях у ложечки».

  • Мета: здійснюється показ, як треба їсти, нахиляти тарілку від себе, доїдати всю їжу, користуватися серветкою, як вірно тримати ложку.

4.Настільний театр: «Лялька Катя в гості прийшла».

  • Мета: дати уявлення дітям про т е, як поводитися за столом.

5.Дидактична гра «Виперемо і випрасуємо постільну білизну для Каті».

  • Мета: Закріпити знання дітей про те, що перед сном треба мити ніжки і ручки.

ЛЮТИЙ

1.Пошуково-дослідницька діяльність: «Для чого потрібна зубна щіточка і зубна паста»

  • Мета: ознайомити дітей з технікою використання зубної щіточки.

2.Читання потішки  «Водичко,  водичко, помий моє личко»

  • Мета: ознайомити дітей із властивостями води.

3.Ігрова вправа «Лялька Катруся чистить зубки»

  • Мета: Закріпити знання дітей про призначення зубної щітки.

4.Розповідь  казки « Про хлопчика, який не вмів вмиватися».

  • Мета: навчити дітей вірно користуватися милом, рушником.

5.Розгляд дидактичних картинок «Хлопчик миє руки».

  • Мета: закріпити знання про послідовність при митті рук.

Пізнавальна діяльність

1.Дидактична гра «Покажемо Ведмедику як треба вмиватися»

  • Мета: закріпити знання дітей про послідовність вмивання.

2.Заняття: «Купання Оленки».

Мета: закріпити назви частин тіла, навички купання; дати знання про значення купання для здоров‘я людини; уточнити назву одягу; розвивати дрібну моторику рук, зв‘язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до свого тіла.

3.Заняття: «Ознайомимося з нашим тілом»

  • Мета: ознайомити дітей з назвами частин тіла людини: вчити берегти очі, вуха від травм, дотримуватися особистої гігієни, що бути здоровим.

Матеріал: лялька Дмитрик – « Малючок- голячок»

4.Гра-заняття «Ведмедик Мишутка прийшов подивитися, чи є у діток носові хустинки». Хоровод «Наші діти в колі стоять, а в карманчиках носові хустки лежать».

  • Мета: вчити дітей користуватися носовою хустинкою.

5.Гра - інсценівка «Одягаємо Мишка на прогулянку».

  • Мета: закріпити знання дітей про послідовність та охайність  при одяганні зимового одягу.

Ігрова ситуація

1.Гра «Плещемо в долоньки».

  • Мета: Дати дітям поняття, що руки треба мити, щоб вони були чистими.

2.Ігрова ситуація «Треба чистити зуби»».

  • Мета: Дати поняття про те, що треба чистити зуби, що вони не боліли.

3.Дидактична гра «Лялька Таня у нас в гостях».

  • Мета: Закріпити знання дітей про  культуру поведінки за столом.

4.Ігрова ситуація « Треба митися»

  • Мета: закріпити навички догляду за своїм тілом.

5. Дидактична вправа «Познайомимося з дзеркальцем та гребінцем».

  • Мета: Закріпити навички догляду за своїм волоссям.Узагальнення: 

6.Творча гра: «Ми в дитячому садочку».

  • Мета: узагальнити та систематизувати культурно-гігієнічні навички дітей, створити умови для вияву творчості дітей.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку