Конспект заняття
з фізкультури для старшого дошкільного віку
на тему "Космос"
(горизонтальний пластичний балет за методикою М.Єфименка)
Підготувал: вихователь КЗ ЗДО №2 «Чебурашка»
Валентина Несінова
Конспект заняття з фізкультури для старшого дошкільного віку на тему "Космос"
Велика тематична гра «Космос». Мала ситуативна гра «Родина Сонця» (горизонтальний пластичний балет за методикою М.Єфименка)
Мета: вправляти дітей у виконанні вправ з положення лежачи, з низьких, середніх і високих «чотирьох»; закріпити навички ходьби різними способами по обмеженій площині (прямо, по колу), тримаючись за руки; удосконалювати вміння підлізати під перешкоди (висота 50-60 см) напівприсядки, не торкаючись руками підлоги (Гра «Парашут»); розвивати м'язи спини і живота, рук, ніг, м'язи-згиначі і розгинаючи; вправляти у виконанні вправ на профілактику дихальної і серцево-судинної системи (вправи на релаксацію «Я - Земля»; пальчикова гімнастика «Кожна планета ім'я своє має»); формувати цілісне уявлення про Космос, уміння діяти однією командою; вчити самостійно знаходити правильні рішення, вміти долати перешкоди.
Хід заняття
І. Вступна частина
Під музику діти заходять до спортивної зали.
Вихователь - Доброго дня, відважні космонавти!
Діти - Доброго здоров'я!
Вихователь - Сьогодні мені до рук потрапив дивний пакунок. Він впав прямо з неба. При обстеженні ми дійшли висновку, що цей предмет неземного походження.
Діти - А якого?
Вихователь - Міжпланетного. Тому пропоную здійснити подорож Сонячною системою і віддати пакунок тому, кому він належить. Слухайте моє завдання! Всі ми знаємо, що живемо у галактиці Молочний шлях. Зірки нашої галактики розміщуються у вигляді спіралі і нагадують слід від розлитого молока. Серед них є зірка, яка називається Сонце. Планета, на якій ми живемо, називається Земля. Вона обертається навколо Сонця, так як і інші планети. Для того, щоб віддати дивний пакунок, ми відвідаємо всі планети. Згідні? Загін! Рівняйсь! Струнко! До зорельоту кроком, руш!
(Діти ідуть спортивним кроком (35сек),біжать боковим галопом правим і лівим боком (40 сек), шикуються трійками для виконання вправ).
ІІ. Основна частина
1. Вправа «Підготовка до польоту».
В. п. - лежачи на спині, повороти праворуч - ліворуч у позу «ембріона».
2. Вправа «Політ нормальний».
В. п. -лежачи на спині, перекочуватися у трійках.
3. Вправа «Відкритий космос».
Зореліт набирає швидкості, проходимо атмосферний шар земної поверхні, стратосферу. Увага: відкритий Космос!
В. п. - ноги нарізно, зігнуті у колінах, руки розведені в сторони (невагомість). Почергове опускання ніг, піднімання на прямі руки.
4. Вправа «Сонце».
Що без дров, саме палає, всі планети зігріває? (Сонце)
В. п. - лежачи на боці, почергові махи прямою, зігнутою ногою (короткі і довгі промінці).
5. Вправа «Обійдемо Сонце».
В. п. - лежачи на боці, здійснювати великі кроки в повітрі.
Космонавти, як гадаєте наш об'єкт із Сонця?
Діти. - Ні, Сонце таке пекуче, тут ніхто не зміг би затриматися.
Вихователь - Мерщій відлітаємо звідси.
6. Вправа «Швидкий хід».
В. п. - те ж, що у вправі 6. Кругові рухи ногами.
7. Вправа «Меркурій».
Ця планета, хоч маленька,
Та від сонечка близенько,
Ще й моторна: рік на ній тільки 90 днів.
В. п. - сидячи на підлозі, схрестивши ноги. Підняти руки вгору, опустити на коліна.
- Обережно, планета перебуває під постійним обстрілом метеоритів, окрім кратерів тут нічого немає. Пропоную рушати далі.
8. Вправа «Венера».
Красуня ніжна й величава
Гуляє небом, наче пава.
В. п.- сидячи на підлозі, ноги нарізно. Почергові нахили до однієї і до другої ноги.
- Тут надзвичайно гарно, та нічого схожого на наш предмет.
9. Вправа «Марс».
Ось планета у вогні
Червоніє в вишині.
В. п. - сидячи на низьких колінах, підняти руки вгору, зробити нахил вліво, вправо з відставлянням ноги в сторону.
10. Вправа «Юпітер».
Ця планета важкоатлет,
Ще й найважча із планет.
Діти утворюють три кола (кільця Юпітера), міняються місцями, йдучи за годинниковою стрілкою.
11. Вправа «Уран».
- Та раптом, наші мандрівники відчули страшний холод, треба як слід зігрітися, тому що поруч холодна планета Уран.
В. п. - стоячи у трьох колах, діти закручуються у «спіраль» ( ніби зігріваючи один одного).
Вихователь - Ми наближаємося до планети Нептун. А ось і рясний метеоритний дощ. Та ми про все подбали і припасли з собою парасолю-парашут. Мерщій вкриємося.
Гра «Парашут» (різні види ходьби по колу, орієнтування в просторі).
Незнайомець (вибігає хлопчик в костюмі інопланетянина). - Зачекайте, заховайте мене!
Діти. - Хто ти такий і звідки тут взявся?
Незнайомець. - Моє ім'я Ів, тобто блакитна зірка. Я прилетів з маленької планети Івів, та якось необережно загубив золотий пакунок, а це - важлива деталь від мого зорельоту. Мені дуже сумно, тому що я не можу повернутися на свою блакитну планету.
Діти. - Дорогий Ів! Тобі надзвичайно повезло, ми - земляни, знайшли те, що ти шукаєш, ось твій пакунок.
Ів. - Дуже дякую за допомогу! Ви вчинили дуже шляхетно, я хочу з вами подружитися. А на згадку про нашу зустріч я подарую вам символ моєї планети - яскраву зірку.
Гра «Веселі зірочки» (біг, танцювальні рухи)
ІІІ. Заключна частина
Вихователь - Любі космонавти, нам пора прощатися з нашим другом і повертатися на нашу чудову планету Земля. Займайте, будь ласка, місця у нашому зорельоті, ми повертаємося додому!
(Діти розташовуються на килимі, лежачи на спині).
Гра-медитація «Я - Земля»
Я - Земля, я - затишна колиска морям і рікам, деревам і птахам. Я люблю вас, маленькі і великі люди, незалежно від кольору очей і волосся. Я люблю вас. А ви - любите мене? Бережіть свою планету, тому що я - ваш дім.
Вихователь - Як чудово, що ми живемо на такій гарній планеті, де немає метеоритних дощів, страшного холоду, вічного мороку. Проте, давайте згадаємо всі планети, на яких ми побували. А для цього давайте виконаємо пальчикову гімнастику.
Пальчикова гімнастика «Знаємо ми такі планети»
Сонце планети всі зігріває,
Кожна планета ім'я своє має.
Перший від Сонця - Меркурій-маля,
Друга - Венера, а третя -Земля.
Марс червоніє і каже уперто:
- Прикро займати лиш місце четверте.
П'ятий - Юпітер, а шостий - Сатурн,
Сьомий -Уран, ну а восьмий - Нептун.
Плутон - це дев'ята планета була,
Та вчені сказали: «Занадто мала»!
Дрібноти такої в системі чимало...
І в списку великих планет - вісім стало.
Вихователь - Чим вам, діти, запам'яталася наша подорож? (Відповіді дітей).
Підсумок заняття.
Під музику діти виходять із зали.