Конспект заняття "Морські жителі"

Про матеріал
Конспект заняття «Морські жителі» для дітей з затримкою мовленого розвитку Мета: Освітні: закріпити знання дітей про морських жителів; закріпити вміння дітей правильно виконувати артикуляційну гімнастику; розвивати вміння промовляти прості слова; розширювати та вдосконалювати активний та пасивний словник дитини, закріпити назви кольорів. Розвиткові: розвивати дрібну моторику та загальну моторику; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; розвивати рухливість та укріплювати м’язи артикуляційного апарату; розвивати мовленнєвий видих; вдосконалювати артикуляцію звуків. Виховні: виховувати зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до природи; активність та посидючість.
Перегляд файлу

Конспект заняття «Морські жителі»

для дітей з затримкою мовленого розвитку

Мета:

Освітні: закріпити знання дітей про морських жителів; закріпити вміння дітей правильно виконувати артикуляційну гімнастику; розвивати вміння промовляти прості слова; розширювати та вдосконалювати активний та пасивний словник дитини, закріпити назви кольорів.

Розвиткові: розвивати дрібну моторику та загальну моторику; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; розвивати рухливість та укріплювати м’язи артикуляційного апарату; розвивати мовленнєвий видих; вдосконалювати артикуляцію звуків.

Виховні: виховувати зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до природи; активність та посидючість.

Словникова робота: вода, море, лови, тут, це.

Обладнання: набір для дихальних вправ на морську тематику, малюнки до теми «Море», аудіозаписи.

Хід заняття

«Я чую море»

Я чую море, навіть відчуваю,

Воно співає, мовби чарівне.

Що сталось, скажете… А я не знаю,

Та море кличе і запрошує мене.

Автор: невідомий

 

  •                   Це віршик про море. Давай разом промовимо моооорееее.
  •                   Молодець, подивись це море (показуємо малюнки моря). В морі живуть морські жителі: риби, раки, медузи, черепахи, морські коники, тощо. Морські мешканці зовсім не схожі на земних, бо вони можуть дихати в воді, замість лап в них плавники. Давай уважно подивимося на ці два малюнки, на перший погляд вони однакові, але вони трішки відрізняються один від одного, покажи мені, будь ласка.

Дитина шукає відмінності на малюнку та показує пальцем і промовляє «це».

  •                   Молодець, ти знайшов усі відмінності, а зараз я тобі пропоную трішки погратися з морськими мешканцями, за кожну вправу тобі будуть давати частинку малюнку.

Артикуляційні вправи:

  •                   Дивись яка риба пропливає, ось так щоки надуває. (Артикуляційна вправа «Хом’ячок». Виконуємо 3-5 разів.) Ось тобі частинка.
  •                   А ось там морський вугор пливе, ось він який. (Артикуляційна вправа «Голодний хом’ячок» (Втягуємо щоки). Виконуємо 3-5 разів.) Ось тобі частинка малюнку.
  •                   Бачиш там коштовності зариті, доставай лопатку зараз будемо викапувати скарби. (Артикуляційна вправа «Лопатка». Виконуємо 3-5 разів.) Тримай частику малюнка.
  •                   Тут риби розмовляють, давай порозмовляємо з ними. (Артикуляційна вправа «Блинчики». Виконуємо 3-5 разів.) Тримай частику малюнка.
  •                   По морю плавають кораблі, дивись які в них паруси великі. (Артикуляційна вправа «Парус». Виконуємо 3-5 разів.) Тримай частику малюнка.
  •                   Коли сонечко заходить за хмарки стає прохолодніше та починає дути сильний вітер, що утворює шторм. (Дихальна гімнастика) Тримай частику малюнка.

Дидактична гра «Склади малюнок»

Дитині надавалися частинки малюнку під час виконання артикуляційної гімнастики. Завдання дитини скласти цей малюнок.

  •                   Молодець, в тебе вийшов гарний підводний мир. Як ти гадаєш, без чого морські жителі не можуть жити?
  •                   Молодець, без води. (якщо потрібно промовляємо чисто вооодаааа)

Дидактична гра «Рибалка»

Дитині надається вудочка та пропонується піймати рибу з акваріуму.

  •                   Подивись, як багато морських жителів, давай піймаємо декількох.

Коли дитина ловить рибу, ми разом промовляємо «лови». Коли піймали складаємо і промовляємо «тут».

Дидактична гра «Морські жителі»

Дитині надаються картки з різними зображеннями морських мешканців та надаються самі морські мешканці. Завдання дитини розкласти по морському дну мешканців, які намальовано на картці.

  •                   Ось морські мешканці, вони заплутали допоможи їм знайти своє місце.

Фіз хвилинка

«Морська руханка»

Перегляд  ролику Веселий краб. Фізична хвилинка «Морська руханка».

Дидактична гра «Хвастики рибок»

Дитині надається різнокольорові рибки та приклеєні на прищепки хвостики. Завдання дитини знайти на прикріпити відповідного кольору хвіст до риби.

  •                   Подивись як багато різнокольорових риб у нас, але вони загубили свої хвостики. Давай допоможемо їм знайти хвостики свої.

Логопед називає правильно кольори риб.

  •                   Молодець, риби тобі дуже вдячні.

Релакс

Прослуховування звуків моря.

  •                   Давай послухаємо трішки звуки моря. Ось так шумить морський прибій. Шум моря заспокоює, давай трішки послухаємо його з заплющеними очами.
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дзюбенко Анастасия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
5125
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку