Конспект заняття «Морські жителі»
для дітей з затримкою мовленого розвитку
Мета:
Освітні: закріпити знання дітей про морських жителів; закріпити вміння дітей правильно виконувати артикуляційну гімнастику; розвивати вміння промовляти прості слова; розширювати та вдосконалювати активний та пасивний словник дитини, закріпити назви кольорів.
Розвиткові: розвивати дрібну моторику та загальну моторику; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; розвивати рухливість та укріплювати м’язи артикуляційного апарату; розвивати мовленнєвий видих; вдосконалювати артикуляцію звуків.
Виховні: виховувати зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до природи; активність та посидючість.
Словникова робота: вода, море, лови, тут, це.
Обладнання: набір для дихальних вправ на морську тематику, малюнки до теми «Море», аудіозаписи.
Хід заняття
«Я чую море»
Я чую море, навіть відчуваю,
Воно співає, мовби чарівне.
Що сталось, скажете… А я не знаю,
Та море кличе і запрошує мене.
Автор: невідомий
Дитина шукає відмінності на малюнку та показує пальцем і промовляє «це».
Артикуляційні вправи:
Дидактична гра «Склади малюнок»
Дитині надавалися частинки малюнку під час виконання артикуляційної гімнастики. Завдання дитини скласти цей малюнок.
Дидактична гра «Рибалка»
Дитині надається вудочка та пропонується піймати рибу з акваріуму.
Коли дитина ловить рибу, ми разом промовляємо «лови». Коли піймали складаємо і промовляємо «тут».
Дидактична гра «Морські жителі»
Дитині надаються картки з різними зображеннями морських мешканців та надаються самі морські мешканці. Завдання дитини розкласти по морському дну мешканців, які намальовано на картці.
Фіз хвилинка
«Морська руханка»
Перегляд ролику Веселий краб. Фізична хвилинка «Морська руханка».
Дидактична гра «Хвастики рибок»
Дитині надається різнокольорові рибки та приклеєні на прищепки хвостики. Завдання дитини знайти на прикріпити відповідного кольору хвіст до риби.
Логопед називає правильно кольори риб.
Релакс
Прослуховування звуків моря.