Конспект заняття на тему: «Виготовлення рухомої іграшки»
Підготувала: Бикова Н.П.
Дата_____________________
Тема: Виготовлення рухомої іграшки.
Мета:
навчальна: закріпити знання про механізми рухомої іграшки, зібрати іграшку.
виховна: виховувати любов до народного мистецтва, охайність у роботі.
розвиваюча: розвивати уяву дітей, їх творчі здібності і пізнавальний інтерес.
Завдання: виготовлення рухомої іграшки – клоун.
Обладнання: зразок виробу, олівець, кольорові олівці, канцелярський ножик, калька, картон, шило, дротик.
Тип заняття: застосування умінь та навичок.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
2. Перевірка готовності до заняття.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.
На сьогоднішньому занятті ми будемо з вами виготовляти рухому іграшку. А що це буде за іграшка ви дізнаєтеся, коли ми з вами зіграємо у гру.
1.Гра « Склади персонажа цирку з геометричних фігур»
Завдання : із геометричних фігур складіть персонажа цирку ( роздаються готові геометричні фігури)
Отже, як ви здогадалися ми будемо виготовляти рухому іграшку – клоун (додаток 2).
2. Я пропоную вам послухати казку, з якої ви дізнаєтеся з якими предметами ви будете працювати на сьогоднішньому занятті.
Отже, які предмети нам потрібні? (відповіді гуртківців)
ІІІ. Засвоєння нових знань:
Подивіться уважно на зразок виробу. Подумайте і скажіть з яких частин він складається? (тулуб, руки і ноги) На вашу думку, яка з частин є основною. І чому? (Основна частина – це тулуб з головою, тому що до неї ми прикріплюємо інші деталі)
ІV. Практична робота .
1.Збільшені малюнки деталей іграшок переведи за допомогою копіювального паперу на цупкий картон.
2. Виріж кожну деталь по контуру, проколи шилом отвори в позначених місцях. Попередньо пригадай правила безпечної праці під час роботи ножицями та шилом.
3.Спочатку зв’яжи деталі верхніх і нижніх ніг окремо, а потім з’єднай їх довшою ниткою. Якщо смикати за кінець нитки або за хвіст, то іграшка наче танцює.
4. Виготовлену іграшку розфарбуй кольоровими олівцями, фломастерами або акварельними фарбами.
Пам’ятай, що в іграшках з’єднувальну вісь треба вставляти не в крайній, а в наступний отвір деталей лап, тому що перший необхідний буде для кріплення ниток. Підійти творчо до оформлення іграшки. У процесі роботи здійснюється контроль за дотриманням правил безпеки, надається індивідуальна допомога.
3.Проводиться творча робота зі складання загадки про клоуна. Дано римовані слова. Придумати початок рядків. На дошці:
------------------------------------------------- кумедніший за всіх ,
-------------------------------------------------- більша за всіх.
-------------------------------------------------- залишається,
-------------------------------------------------- той називається.
У результаті виходить загадка приблизно така:
У цирку він кумедніший за всіх.
У нього популярність більша за всіх.
Тільки згадати залишається,
Як веселун той називається.
V. Підсумок заняття:
1. Виставка учнівських робіт.
2. Аналіз і вербальна оцінка робіт.
Визначаються найкращі роботи, які відбираються на виставку.
3. Підсумкова бесіда:
4. Прибирання робочих місця.
Додаток1
Додаток 2