ОБРИВНА АПЛІКАЦІЯ
Мета: удосконалювати вміння дітей працювати з папером та картоном;
познайомити дітей з таким видом аплікації як обривна;
розвивати уяву, мислення, моторику пальців;
виховувати охайність, працелюбність, старанність, допитливість.
Обладнання: кольоровий папір, картон, клей, пензлі, серветки, коробки для обривних деталей, зразки аплікацій.
Завдання для учнів: визначитися, хто і що буде виготовляти, дібрати потрібний фон, папір, а потім розпочати роботу.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Керівник гуртка: Аплікація з’явилася понад 2500 років тому у кочових народів, які таким чином прикрашали одяг, взуття, житло. Вироки виконували із шкіри, хутра, повсті. Пізніше матеріалом для аплікації стала тканина. Вирізання з паперу є наймолодшим видом аплікації.
Є декілька видів аплікації:
- предметна,
- декоративна,
- сюжетно-тематична,
- силуетна,
- симетрична,
- асиметрична,
- геометрична,
- різана,
- обривна.
- подрібнена,
- мозаїка,
- плоска,
- об’ємна,
- одношарова,
- багатошарова.
Учитель демонструє учням слайди 2-5.
На сьогоднішньому занятті ми будемо виготовляти обривну аплікацію. Обривну аплікацію можна виготовляти як мозаїку, приклеюючи шматочки паперу й утворюючи з них необхідні образи. При цьому папір можна рвати, а можна використовувати вже готовий: наприклад, конфетті або шматочки серпантину.
Якщо з папером поводитися охайно, то можна обривати ціле зображення предмету, наприклад, верхівку дерева, стовбур і квітку, кулі для сніговита, тварин (зайчика, кота тощо). Також роботу можна виконувати як індивідуально, так і колективно за задуманою темою.
Учитель демонструє приклади обривної аплікації: слайд 6.
Порядок виконання обривної аплікації:
- підібрати потрібний фон для аплікації та необхідні аркуші кольорового паперу для певного задуманого образу чи пейзажу;
- зі зворотного боку кольорового паперу зробити контурне зображення даного предмету за допомогою шаблону (слайд 7);
- розпочати обривати по краю зображення (слайд 7 );
- наклеїти готові частини на картон, видалити зайвий клей, якщо він є, з аплікації серветкою (слайд 8);
- роботу оформити в рамку (слайд 9 ).
ІІІ. Практична робота
Учні виконують аплікацію за обраним сюжетом.
ІV. Підсумок
Запитання до вихованців: Чим сподобався даний вид діяльності і де можна використати такі аплікації?
(Даний вид аплікації можна використовувати для оздоблення інтер’єру при проведенні різноманітних свят.)
Використана література:
Выгонов В.В., Галямова Э.М., Захарова И.В. Апликация. – М.: Издательский Дом МСП, 2006. – 96 с.
Суржанська В.А. Розвиваємо творчі здібності. Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 112 с.