Комунальна установа Сумський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа I ступеня №41 «Райдуга», м. Суми, Сумської області
Конспект заняття по образотворчому мистецтву з елементами учбово-досліднецької діяльності Тема:”Петриківський розпис”
Підготувала вихователь Варавіна Наталія Іллівна
|
Хід заняття:Дітям пропонується здійснити подорож в музей образотворчого мистецтва.Вихователь пояснює,що музей незвичайний,бо створений маленькими художнками,які ходять до нашего дитячого садка.Цей музей сьогодні вперше відчиняється.
Перед тим,як потрапити до музея,дітям пропонується розгадати кросворд.Вихователь пояснює,що цей кросворд теж незвичайний,його можуть розгадати тільки справжні художники.Пропонується два кросворда,один звичайний,а другий-кросворд-“невидимка”,виконаний свічкою.Одна частина дітей відгадує звичайний кросворд,а друга розфарбовує кросворд”невидимку”.Після того,як кросворд розгадано,діти дізнаються,хто головний в музеї образотворчого мистецтва.
1.На чому художник малює ескізи?
2.На чому малюють крейдочками?
3.Як називається картина,на якій
намальована природа?
4.Як називається картина,на якій
намальована людина?
5.Як називається композиція з
овочів,фруктів,посуду,квітів?
6.З чого в давину ліпили посуд,
іграшки?
7.Що створює художник?
Після того,як кросворд відгадано,діти читають слово”художник Дізнаються-хто головний в музеї образотворчого мистецтва,а намальований кросворд розкладають на підлозі і по першим літерам малюнка читають слово.
Вихователь запрошує дітей в музей.Нагадується,що в кожному залі існує екскурсовод.Вибирають його серед дітей.Діти роздивляються експонати музею,визначають жанр живопису та вид образотворчого мистецтва.
Вихователь пояснює дітям,що художники,які створюють різні картини теж бувають різними:пейзажи пишуть пейзажисти, портрети-портретисти,натюрморти-натюрмористи,живописом займаються живописці,графікою-графіки,а скульптурою- скульптори.
Звертається увага дітей на те,що в музеї дуже мало картин та скульптур,музей тільки відчиняється,пропонує дітям його поповнити.Діти йдуть в художню майстерню,роздивляються чарівну скриньку художника.
Д.гра:”Відгадай,чм малює худоник”.
Діти відповідають на запитання,відгадують назви речей,які заховані в чарівній скринці.
1.Це така річ,якою малюють на аркуші паперу,на дошці,на асфальті?(Крейдочка).
2.За допомогою цієї речі створюють малюнки-“невидимки”? (Свічка)
3.За допомогою цієї речі можна створити графічний малюнок, тільки чорно-білий?(Вуглик,олівець).
4.Ним теж можна намалювати графічний малюнок,але він буде яскравим,різнокольоровм?(Кольрові олівці,фломастери).
5.За допомогою цього можна виліпити скульптуру?(Глина, пластилін).
6.За допомогою цього можна створити спрвжній дощик або справжній сніг на малюнку?(Пензлик для набриску,видувні фломастери).
7.За допомогою цієї речі можна створити з половинки малюнка цілий?(Аркуш,згорнутий пополам).
Д.гра:”Художник сучасний,художник в давину”.
Вихователь показує речі-діти пояснюють,який художник малював нею,давній,чи сучасний.
Після гри вирішується хто здітей буде скульптором,портретистом,натюрмористом.Вихователь звертає увагу дітей на речі,які знаходяться на столах,нагадує,що за допомогою їх можна створити малюнки в різній техниці.
Діти розглядають предмети і починають працювати.
Скульптори:2-мініскульптора(людина).
2-обличча людини з глини.
Портретисти:1-вуглик.
2-олівці,фарби,”набриск”.
3-крейдочки.
4-з половинки ціле.
Натюрмористи:1-крейдочки.
2-фарби(розмивка,набриск).
3-маркери.
4-половинка.
Пейзажисти:1-фарба(розмивка,по вологому,набриск).
2-пльчиком.
3-свічка.
4-фарби(роємивка,набриск).
Після того,як робота закінчена,дітям пропонується розташувати малюнки в музеї.Діти запрошують гостей до музею,разом розглядають єкспонати.