Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №238
комбінованого типу" Криворізької міської ради
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
з логіко – математичного розвитку
для дітей старшого дошкільного віку
«Подорож Країною математики»
Підготувала:
вихователь Дяченко О.О.
м. Кривий Ріг
2021 р.
Мета: вдосконалювати вміння дітей класифікувати та порівнювати предмети за кольором, розміром («великий», «менший», «найменший») та за кількістю; вдосконалювати вміння дітей орієнтуватися на площині, використовуючи прийменники («праворуч», «ліворуч», «вгорі», «внизу», «посередині», «над», «під», «між»), вирішувати задачі в межах 5; розвивати пізнавальні процеси: увагу, мислення, пам'ять, сприймання; виховувати бажання доводити справу до кінця.
Обладнання: демонстраційні матеріали: карта, аудіозапис «Пальчик,
пальчик, тук – тук – тук». О.Вдовиченко;
роздаткові матеріали: комплекти конструктора LEGO, картки до вправи «Розшифруй картинку», картки до вправи «Лего – будиночки», картки до вправи «Веселі задачі», значки.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Треба дружно привітатись:
«Добрий день!»
Дружно голосно сказати:
«Добрий день!»
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Ще раз дружно привітатись:
«Добрий день!»
(Стук у двері).
Вихователь: Хто до нас завітав зранку? Піду подивлюся.
(Вихователю передають посилку).
Вихователь: Діти, подивіться, нам прийшла посилка! Така велика коробка! Цікаво, що в ній? (Вихователь трясе посилкою). Як ви гадаєте, а хто нам її прислав? (Діти розглядають посилку, висловлюють свої думки). А давайте перевіримо, чи правильно ви дізналися! (Вихователь відкриває коробку). Погляньте, тут лист! Цікаво, від кого він? (Вихователь відкриває конверт). Цей лист незвичайний, він загадковий! Подивіться, в середині картки (Додаток 1), ще й маркери. На картках вгорі – бігунок, який рухається та умовні позначки. Які? (Відповіді дітей – цифри, стрілочки). Куди направлені стрілочки? (Відповіді дітей – праворуч, ліворуч, вгору, вниз). Під умовними позначками ми бачимо поле, яке схоже на математичний аркуш. На ньому – червона крапка. Від неї ми і почнемо розгадувати, що зашифрували нам відправники цього листа. Перша цифра яка? (Відповіді дітей). Поруч з нею стрілочка. Куди вона направлена? (Відповіді дітей). Ми повинні маркером провести лінію вправо на одну клітинку. Наступна цифра яка? (Відповіді дітей). Стрілочка, яка поруч із нею, куди вона направлена? (Відповіді дітей). А тепер, коли ви проведете лінію маркером, виконуючи ці підказки, та повернетеся знову до червоної крапочки, ми з вами дізнаємося, що саме зашифровано на цій картці. (Діти виконують завдання).
Діти, ви дійшли до червоної крапочки? Чи впізнали що зашифровано? (Відповіді дітей). Це – цеглинка лего. Хто ж надіслав нам цю посилку? Звідки вона прийшла? (Відповіді дітей). Для того, щоб знати напевно, нам допоможе у цьому посилка! (Вихователь трясе посилкою). Там ще щось є. Давайте поглянемо! (Вихователь відкриває коробку, бере ще один конверт). Погляньте, ось ще один лист! (Відкриває його та читає лист).
«Доброго дня, розумники і розумнички дитячого садочку «Сонечко»! Ми – мешканці Країни Лего, вітаємо вас! Ми розробили чудовий конструктор з якого можна весело будувати, цікаво провести час разом з друзями. Але цей конструктор на простий, разом з ним ви можете подорожувати Країною математики. Для подорожі ми приготували вам карту та цікаві завдання, а допоможе вам у цьому посилка. Якщо ви виконаєте всі завдання правильно – отримаєте подарунок!»
Погляньте, діти, ось карта! (Додаток 2). (Вихователь прикріпляє карту на мольберт). Давайте її розглянемо! (Відповіді дітей). На карті є картинки, цифри, ще й такі позначки – «пташечки» та «хрестики». Якщо ми виконаємо завдання правильно – поставимо «пташечку», якщо ні – «хрестик». Знайдемо перше завдання! Під якою цифрою воно буде? (Відповіді дітей). Вихователь пропонує певній дитині підійти до мольберта та знайти цифру 1. Що зображено на ньому? (Відповіді дітей). Правильно, цеглинки лего! Де ж вони? А допоможе нам у цьому посилка! (Педагог трясе посилкою). Дійсно, там щось є. Давайте ще раз поглянемо! (Вихователь відкриває посилку, дістає коробки з конструктором). Діти, подивіться, нам передали конструктор лего, а до нього додається перше завдання.
У кожного з вас в коробці цеглинки лего яких кольорів? (Відповіді дітей). Розкладіть цеглинки за кольором. (Діти розкладають). Перевірте один одного, чи правильно ви розклали. А тепер розкладіть цеглинки за розміром. (Діти розкладають). Перевірте один одного, чи правильно ви розклали. Які цеглинки за розміром? (Відповіді дітей – великі, менші, найменші). А тепер порахуйте, скільки великих цеглинок. (Відповіді дітей). Скільки менших цеглинок? (Відповіді дітей). Скільки найменших цеглинок? (Відповіді дітей). Ми можемо сказати, що цеглинок … (порівну).
Якщо ви добре справилися з цим завданням, були уважні, тому яку позначку ми можемо поставити на карті біля першого завдання? (Відповіді дітей). Вихователь пропонує дитині, яка знаходила цифру 1 на карті, вийти до мольберта та прикріпити позначку.
Наступне завдання буде під якою цифрою? (Відповіді дітей). Правильно, знайдемо її на карті. Вихователь пропонує певній дитині підійти до мольберта та знайти цифру 2. Що зображено на ньому? (Відповіді дітей). Діти, це фізкультхвилинка. Візьміть, будь ласка, всі по великій червоній цеглинці та присядьте у коло на килимок.
Фізкульхвилинка «Пальчик, пальчик, тук – тук – тук». О.Вдовиченко
Діти сідають на килимок у коло. Під музичний супровод промовляють віршовані рядки, виконуючи відповідні рухи.
Пальчик, пальчик,
Тук – тук – тук.
По цеглиночці
Тук – тук.
Плес, плес,
Раз, два, три.
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай,
Гру спочатку починай!
Ви трішки відпочили? (Відповіді дітей). Ми виконали і це завдання. Тому можемо на карті поставити … (відповіді дітей). Вихователь пропонує дитині, яка знаходила цифру 2 на карті, вийти до мольберта та прикріпити позначку).
Поглянемо на нашу карту, яке наступне завдання чекає на нас? Під якою цифрою воно буде? Знайдемо його на карті. Педагог пропонує певній дитині підійти до мольберта та знайти цифру 3. Що зображено на ньому? (Відповіді дітей). І знову допоможе нам посилка! (Вихователь трясе посилкою). Так, там щось є. Давайте ще раз поглянемо! (Вихователь відкриває посилку, дістає конверт із завданням, відкриває). Як ви гадаєте, це конверт із третім завданням? А як ви здогадалися? (Однакова картинка і на карті, і на конверті). Діти, наступне завдання (Додаток 3) – «Лего - будиночки». Мешканці Країни Лего прислали нам ось такі математичні будиночки. Пригадайте, діти, будинки можуть бути побудовані із яких матеріалів? (Відповіді дітей). А наші будиночку побудовані із цеглинок лего.
Завдання:
Ось ми і побудували будиночки із лего цеглинок. Подивіться, як виконали завдання ваші друзі та перевірте один одного. Всі виконали правильно? Дуже добре! Якщо всі добре справилися із завданням, на карті біля третього завдання ми можемо поставити «пташечку». Ви згодні? Вихователь пропонує дитині, яка знаходила цифру 3 на карті, вийти до мольберта та прикріпити позначку.
Яке наступне завдання чекає на нас? Під якою цифрою воно буде? (Відповіді дітей). Знайдемо його на карті. Вихователь пропонує певній дитині підійти до мольберта та знайти цифру 4. Що зображено на ньому? (Відповіді дітей). І знову допоможе нам посилка! (Вихователь трясе посилкою, відкриває її). Як ви гадаєте, це конверт із четвертим завданням? А як ви здогадалися? (Однакова картинка і на карті, і на конверті).
Відкриваємо конверт… Наступне завдання від мешканців Країни Лего – «Веселі задачі». Мешканці Країни Лего задали нам задачі. Послухайте будь ласка.
У бабусі на подвір’ї
Жили кізоньки грайливі,
Разом з ними і телятка,
І веселі цуценятка,
Котик Мурчик, баранець
Та ще декілька овець.
Треба їх порахувати,
Щоб усіх нагодувати.
Допоможемо порахувати усіх тварин.
Зараз я всім роздам картки (Додаток 4). На нижню частину викладіть, будь ласка, всі великі цеглинки. Я задам вам задачу, а її відповідь - відповідну кількість цеглинок потрібно поставити над цифрою. Вихователь задає задачі.
Грались на травиці.
Враз одна сховалась.
Скільки киць зосталось?» (3 - 1=2)
Подивіться, як виконують завдання ваші друзі та перевірте один одного.
Метушаться цуценята:
Двоє білих, наче сніг,
Двоє - чорних. Скільки всіх?» (2 + 2=4)
Четверо звірят.
Троє козеняток.
Скільки поросят?» (4 - 3=1)
Подивіться, як виконують завдання ваші друзі та перевірте один одного.
Дибав білий баранець,
Дві овечки за собою
Вів горою з водопою
Не залишив їх в біді,
Скільки всіх у череді ?» (1 + 2=3)
Діти, як ви гадаєте, ми впоралися із цим завданням? Правильно рішили задачі про звірят? (Відповіді дітей). Так! Ви – розумники і розумнички! Тому, на карті біля четвертого завдання ми можемо поставити… (Відповіді дітей). Вихователь пропонує дитині, яка знаходила цифру 4 на карті, вийти до мольберта та прикріпити позначку.
Чи залишилися ще завдання для нас на карті від мешканців Країни Лего? (Відповіді дітей). Скільки? (Відповіді дітей). Під якою цифрою останнє завдання? (Відповіді дітей). Вихователь пропонує певній дитині підійти до мольберта та знайти цифру 5. Що зображено на ньому? (Відповіді дітей). І знову допоможе нам посилка! (Вихователь трясе посилкою). Як ви гадаєте, це конверт із п’ятим завданням? А як ви здогадалися? (Однакова картинка – символ і на карті, і на конверті). Цікаво, що приготували для нас цього разу? (Вихователь відкриває конверт).
За те, що ви добре справилися з усіма завданнями, були кмітливими, уважними, веселими, мешканці Країни Лего залишають вам контруктор лего та приготували вам ось такі чудові подарунки на згадку.
Підведення підсумків.
Ой, чудова з лего гра!
Та закінчувати пора.
Інші ігри нас чекають.
Лего хай відпочиває.
Додаток 1
Картка до вправи «Розшифруй картинку»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Карта
Додаток 3
Карта до вправи «Лего - будиночки»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3
Картка до вправи «Веселі задачі»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|