6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Доповідь "Використання елементів STEM освіти на уроках математики"

Про матеріал
Елементи СТЕМ освіти на уроках математики проводжу з метою формування екологічних знань, впровадження наскрізних ліній "Громадянська відповідальність", "Підприємливість і фінансова грамотність", формування сталого розвитку, зацікавлення предметом математика
Перегляд файлу

       Елементи STEM  освіти на уроках математики

Виконання SТЕМ проєктів  передбачає інтегровану, дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямованих на отримання  самостійних результатів під керівництвом вчителя.. Фрагменти уроків математики, інтегрованих в інші предмети, задачі практичного змісту, на яких реалізуються такі  наскрізні лінії як «Громадянська відповідальність» , «Екологічна безпека  і сталий розвиток», «Підприємливість і фінансова грамотність» сприяють підготовці учнів  до реального життя. На  цих уроках формуються такі компетентності як математична, інформаційна, комунікативна, соціальна та громадянська, розкриваються закономірності ідей, відображень, теорій у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.

Упровадження STEM освіти є одним із шляхів інноваційного розвитку математичної освіти. Вона охоплює різні  освітні галузі природничих наук, інженерії, технологій та програмування, тобто забезпечує всебічну підготовку  для здобуття сучасних професій

Для хорошого SТЕМ уроку потрібно:

  1. Залучати учнів до вирішення  реальних проблем та ситуацій.
  2. Формувати чіткі критерії до завдань, які виконують учні.
  3. Сприяти продуктивній командній роботі.
  4. Практичне дослідження.

Задача . Найбільше озеро у світі- Каспійське озеро  має глибину 1,025  км, озеро Байкал  - найглибше у світі. Його глибина  на 0,515 км глибша за глибину Каспійського. Глибина  озера Танганьїка (Африка)  становить 1.47 км. Знайдіть глибини річок і на скільки вони глибші? Після розв’язання  говоримо про обмеженість питної води на планеті, забруднення річок  стічними водами.

Задачі, щодо стародавніх систем мір ( наскрізна лінія «Громадянська відповідальність») можна розв’язувати під  час інтегрованих уроків історії, інтегрованих квестів,  розв’язування прикладних задач: демонстрація сажня, ареометра, штангенциркуля, курвіметра. Запровадження SТЕМ освіти сприяє підготовці учнів до реального життя, формування компетентностей, які дозволяють  розв’язувати реальні практичні потреби, а це відповідає запитам та вимогам сучасної освіти

. Масштаб та його застосування. За допомогою сажня  вимірюємо  певну ділянку  на території школи, вимірюємо вибірково висоту дерев. Учні вибирають певний масштаб і в зошиті виконують завдання, За бажанням можна виготовити макет в групі.

Інтегрується математика з образотворчим мистецтвом та технологією. На уроці технології здобувачі освіти виготовили пап’є маше  чашки різного розміру. На уроці математики пропоную учням:

  1. Визначити довжину виробу двома способами: за допомогою нитки і за формулою.
  2. Знайти діаметр і радіус круга за допомогою лінійки.
  3. Обчислити відношення довжини кола до діаметра.
  4. У кожного учня посудина різна.
  5. Зробити висновок.

Учень повідомляє і показує презентацію про види розпису: Петриківський, Опішнянський, Косівський..

Домашнє завдання. Розфарбуйте виріб одним із видів розпису або нанесіть орнамент.

Геометрія 9 клас.  Центральна симетрія.  З дому принести вишивки, а якщо немає ,то роздрукувати малюнок вишивки. Учні виділяють загальні властивості вишивок, виконаних за правилами центральної симетрії, відзначають гармонічне розташування. Тим самим виділяються властивості  центрально симетричних фігур. На аркуші паперу написати слова «чай » , «сік» і подивитися через вузеньку пробірку, заповнену водою , на ці слова. Чому так? Слово «сік» букви повернуті вліво, а чай без зміни. Просто слово сік складається з букв , що мають центр або вісь симетрії.

Відсотки. Показати значення відсотків у повсякденному житті. Формувати навички дослідження , спостереження , сприяти розвитку критичного мислення. Після розв’язування задачі  про склад коро’ячого молока провожу експеримент. Налити домашнє молоко, Набрати крапивничкою харчовий барвник. Накрапати декілька капель барвника. Ушну паличку вмокнути в миючий засіб в торкнутися молока. Ви бачите рух барвників по поверхні молока.

При вивчені «Площі многокутників» у 8 класі раціонально використовувати техніку оригамі. Учні беруть аркуш А-4 називають геометричну фігуру і вимірюють її площу. Учням необхідно виготовити кораблик і по мірі його виготовлення   учні повторюють види геометричних фігур  і знаходять їх площі.

Часто на уроках використовую задачі на формування сталого розвитку. Задача.  Ціна одного поліетиленового  пакету для упаковки покупок коштує0.15 грн. Людина за тиждень в середньому купує 4 пакети. Скільки грошей в середньому  витрачає сім’я , що складається з 5 чоловік, в місяць на купівлю поліетиленових пакетів. Скільки кг яблук за ціною 18.5 грн   можна купити на заощаджені гроші, якщо замість пакетів використовувати матерчату сумку. На уроках технології учні шиють матерчату сумку.

При вивченні теми «Площа» в 6 класі  пропоную учням знайти площу однієї сторінки підручника математики; знайти площу всього паперу з якого виготовлений підручник; дізнавшись тираж підручника , обчислити скільки квадратних кілометрів паперу витрачено на виготовлення всіх екземплярів підручника математики. На уроках математики потрібно донести до учнів, що в природі ми лиш часточки малі, Земля не нам належить – ми Землі

SТЕМ проєкти дають можливість сучасним здобувачам освіти бачити результат своєї роботи, відчуття чогось досягнутого, а також можливість виготовляти якийсь продукт рівно стільки часу, скільки потрібно для одержання кінцевого результату.

 

docx
Додано
30 квітня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку