Конспект заняття "Тварини у куточку живої природи. Створення оптимальних умов життя тварин у неволі"

Про матеріал

Тема: Тварини у куточку живої природи.

Створення оптимальних умов життя тварин у неволі

Мета:

навчальна -формувати уявлення учнів про мешканців живого куточка, за допомогою власного досвіду, вміння творчо засвоювати нові способи діяльності. формувати уявлення і розширювати знання про тварин живого куточку, їх значення для життя людини; формувати в учнів уміння класифікувати тварин живого куточку за різними групами; формувати уявлення про різноманіття тварин; ознайомити гуртківців з умовами утримання тварин, які частіше всього знаходяться в живому куточку;

розвиваюча - розвивати уміння проявляти творчу самостійність, організувати особисту діяльність, дотримуватися правил етики, співробітництва.

виховна- виховувати любов до тварин; виховання відповідальності за них та бережного ставлення;

Перегляд файлу

Дата: ____________     

Гурток: «Любителі декоративних та свійських тварин»

Керівник:

Тема:                     Тварини у куточку живої природи.

Створення оптимальних умов життя тварин у неволі

Мета:

    навчальна -формувати уявлення учнів про мешканців живого куточка, за допомогою власного досвіду, вміння творчо засвоювати  нові способи діяльності. формувати уявлення і розширювати знання про тварин живого куточку, їх значення для життя людини; формувати в учнів уміння класифікувати тварин живого куточку за різними групами; формувати уявлення про різноманіття тварин; ознайомити гуртківців з умовами утримання тварин, які частіше всього знаходяться в живому куточку;

      розвиваюча - розвивати уміння проявляти творчу самостійність, організувати особисту діяльність, дотримуватися правил етики, співробітництва.

      виховна- виховувати любов до тварин; виховання відповідальності за них та бережного ставлення;

Хід занняття

І. Орієнтація, мотивація діяльності учнів.

- Доброго ранку всім, хто сьогодні готовий плідно працювати на уроці, а значить, поповнить свої знання!


Починаємо рівно в строк

Наш найулюбленіший урок.

Дружно за руки візьмемося

І один одному посміхнемося.

Нехай сьогодні для нас усіх

На урок прийде успіх!

Привітаємо гостей,

З Вами нам подвійно тепліш!

Побажайте нам удачі,

І успішності в додачу!


Прийом «Приваблива мета»

      Сьогодні у нас незвичайне заняття. Де відбудеться засідання наукової ради. На такій раді збираються тільки розумні, тільки творчі та кмітливі люди. Я впевнена, що саме такі майбутні вчені тут присутні.

        Але щоб мати можливість працювати в науковій раді треба пройти посвяту. Нашим символом буде «Мудра Сова». Станем прямо і дамо клятву.

- Вступаючи в гуртківське наукове товариство «Мудра Сова» клянусь:

• Бути допитливими. Клянуся!

• Відчувати радість від придбання знань. Клянуся!

• Бути активними і спостережливими. Клянуся!

• Ділитися знаннями з товаришами . Клянуся!

1.- Почнемо засідання наукової ради з розумової розминки.

1. Бліц-розминка.

Прийом «Закінчи речення»

А) Ми вивчаємо загальну тему розділу ...

Б) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються ....

В) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються ...

Г) На які групи можна розділити всіх тварин?

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

А) Метод евристичної бесіди.

- Подивіться уважно на малюнки і скажіть:

- Яка загальна ознака об'єднує тварин, обведених жовтою лінією?

- А червоною лінією?

- Назвіть тварин, які опинилися між двома лініями.

Б) Метод «Займи позицію».

- Де можна побачити цих тварин?

- До якої групи можна віднести цих тварин?

- Займіть позицію і аргументуйте свій вибір.

«За: це дикі тварини»                    «Проти: це домашні тварини»

- Як бачите, думки розділилися, а значить, питання виявилося спірним, і я сподіваюся, що до кінця уроку ми з вами визначимося, до якої групи віднести цих тварин.

- Яких ще тварин ми можемо назвати з цієї групи?

- Хто може сказати, про що і про кого ми будемо говорити на нашому засіданні?

- Тема уроку: «Тварини живого куточка.»

- Сьогодні на уроці:

• Я допоможу вам розширити свої пізнання про тварин і класифікувати тварин живого куточка по різним групам;

• Ви познайомитеся з особливостями тварин живого куточка;

• Ви зможете скласти найпростіші правила догляду за цими тваринами;

• Разом доведемо, що відповідальність за домашніх улюбленців лежить на нас.

2. Мотивація навчальної діяльності.

- А навіщо і для чого потрібно знати про тварин живого куточка?

3. Визначення очікуваних результатів.

- Хлопці, знаючи тему і цілі, що Ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Перевірка рівня засвоєних знань.

- Згадаймо, з якою метою люди розводять домашніх тварин? (Домашні тварини приносять користь людині.)

Робота в парах.

- З'єднайте стрілками назви домашніх тварин і те, що від них отримує людина:

Корови (яйця, м'ясо, перо)

кози (м'ясо, шкіра)

свині (молоко, шерсть)

кури (мед, віск)

гуси (молоко, масло, сир, сир, м'ясо, шкура)

бджоли (яйця, перо, м'ясо)

А що дарують людям ці тварини?

хом'як

Морська свинка

Акваріумні рибки

черепаха

2. Сприйняття і осмислення учнями нового матеріалу.

- Порівняємо 2 групи тварин.

- Що спільного у цих тварин?

- Порівняйте місце утримання цих тварин.

- Який куточок будинку, квартири можна назвати живим?

Прийом «Підказка»

- Подивимося на фотографію живого куточка і відповімо на питання: що таке живий куточок?

Живий куточок - це ...

Розмір: невелике місце в приміщенні,

Зовнішній вигляд, прикраса: прикрашене рослинами

Хто міститься в них: і що містяться декоративними тваринами

Як утримують тварин: в спеціально пристосованих клітинах,

тераріумах або акваріумах.

- А яких тварин ми називаємо декоративними? Спробуємо вивести правило про них, а я вам допоможу.

Декоративні тварини - це ...

Хто? Тварини, за якими

Який інтерес до них? цікаво спостерігати, піклуватися і грати,

Відношення до людей? добре пристосовуються до життя поряд з людьми,

Що дарують людям? дарують безліч позитивних емоцій і радості

від спільного проживання.

Гра «Фантазери» (физкультхвилинка)

- Уявіть:

• що ви гладите кішку або цуценя;

• ви - щеня, який вкрав ковбасу;

• ви - кошеня, і просите молока у господині.

Робота в парах. Одна пара працює біля дошки.

Кожна пара отримує набір з картинками тварин, які відносяться до різних видів.

- Хлопці, вам потрібно розподілити тварин по групах: гризуни, птахи, риби, плазуни.

Мишка, хом'як, морська свинка - гризуни.

Папуга, канарейка - птиці.

Гуппі, сомик, мечоносець - риби.

Черепаха - плазуни.

Бесіда з питань.

1) - Хто виявився в групі з морською свинкою?

- Чому про мишей, хом'яків, пацюків, морських свинках говоримо, що вони гризуни?

- А ви знаєте, хлопці, що є характерною особливістю гризунів те, що у них своєрідну будову зубів. У цих тварин все життя безупинно зростають різці, то цим тваринкам доводиться постійно щось гризти.

- Де ми можемо утримувати звірят-гризунів?

- Усім цікаво дізнатися, чому звірка так називають?

Повідомлення учня.

Свинки не морська, а заморська: давним - давно цих тварин привезли з-за моря. Думки, чому тварини отримали таку назву, розходяться. Одні джерела стверджують, що свинки були так названі через будову голови звірків. Інші пояснюють це тим, що звуки, що видаються свинками, схожі на похрюкивание і попискування свиней. Дикі морські свинки живуть сім'ями, вони дуже рухливі. Родина морських свинок - Південна і Центральна Америка.

2) - Продовжіть «Папуга, канарейка - це ...»

- За якими ознаками вирішили, що вони відносяться до птахів?

- Де ми з вами можемо утримувати улюблених пернатих вихованців?

3) - В яку групу віднесли гуппі, сомика, мечоносці?

- Чому ви так вирішили?

- Куди ж визначимо наших рибок?

- Яке цікаве назву у будиночка риб? Що воно значить?

- Знайдіть в листі завдань невеликий словничок і прочитайте, що означає «акваріум», чи правильно ми думаємо. (Акваріум - посудину з водою, населений водними мешканцями.)

- Давайте порівняємо морських або річкових риб і риб, які живуть в акваріумі. - Чи можемо їх поселити разом?- Чому?

4) - Дуже хотілося б дізнатися, до якої групи належить черепаха?

- Як ви думаєте, де може жити черепаха?

- Таке місце називається тераріум.

- Прочитайте в словничок, що позначає слово тераріум. (Тераріум - ємність для утримання дрібних мешкають на суші тварин, в першу чергу для земноводних і плазунів).

Прийом «Вірні і невірні твердження (" Чи правда? ")»

- Подивимося П'яте завдання. Уважно слухаючи питання, вам треба поставити +, якщо ви згодні з твердженням, або -, якщо не згодні.

1. Чи вірно, що всіх домашніх тварин потрібно утримувати в живому куточку?

2. Чи вірно, що тіло птахів покрите лускою, а риб - пір'ям?

3. Чи правда, що акваріумних рибок не можна поселити разом з морськими рибками?

4. Чи вірно, що хом'ячків треба тримати в банці?

Перевірка роботи біля дошки.

6. Закріплення знань і способів дій.

Загадки.

- А зараз закріпимо наші знання про тварин живого куточка. У цьому нам допоможуть загадки.

1. Скляний будиночок на вікні

З прозорою водою,

З камінням і піском на дні

І з рибкою золотою. (Акваріум)

2. Це пташка з красивим жовтим оперенням. Її батьківщина - далекі Канарські острови. Людям дуже подобається її чарівний голос. (Канарейка)

3. Ось потіха так потіха

Для великих та малих:

Он сидить на гіллі в клітці -

Повторює все підряд. (Папуга)

4. І в морі не купаються,

І немає у них щетинки,

Але все ж називаються

Вони .... (Морські свинки)

5. Я влаштовуюся спритно:

У мене з собою комора.

Де комора? За щокою!

Ось я хитренький який! (Хом'як)

6. У цієї дівчинки

Тверда сорочка.

Знаю я з книжки,

Це ... (черепашка)

  Діти, про своїх домашніх улюбленців вам допомогли розповісти батьки. Всі розповіді і фотографії з малюнками дуже цікаві. Ми обов'язково заслухаємо розповіді на класній годині, присвяченому домашнім улюбленцям.

 Систематизація та узагальнення отриманих знань.

- Серед вас було проведено опитування про те, які домашні улюбленці живуть у вас вдома. Послухаємо результати опитування.

Повідомлення учня.

Котів містять 9 учнів.

Собак - 8 учнів.

Птахів (папуга, канарка) - 9 учнів.

Рибок і черепаху - 4 учнів.

Гризунів (хом'яки, морська свинка) - 5 учнів.

-Діти, подивіться на карту світу. З яких країн: теплих або холодних прибутку наші улюбленці?

- Як ви вважаєте, яке умова утримання тварин ми обов'язково повинні виконувати?

- А що ще ми повинні робити для тварин?

- Якщо ми не знаємо умов утримання тварин, куди можемо звернутися?

Прийом «Відкритий мікрофон»

- Поясніть сенс фрази: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили» (С. Екзюпері «Маленький принц»)

- Як ви думаєте хлопці, чи потребують тварини, яких ми зустрічаємо в живому куточку, в охороні, якщо вони живуть в дикій природі?

- Люди заводять безліч домашніх улюбленців. Однак перше, про що ми повинні пам'ятати, заводячи тварину, що ми беремо на себе повну відповідальність за нього. Не можна тільки грати і розважатися з ним, треба щодня доглядати за своїм вихованцем. Для кожної тварини існують свої правила догляду, і, перш ніж завести собі «друга», потрібно дізнатися все його повадки. Характер. Правила догляду та годування. І, звичайно ж, треба добре подумати, чи готові ви взяти на себе таку відповідальність.

ІV.  Підбиття підсумків уроку.

слово вчителя

- Яку тему вивчали на уроці?

- Яких тварин можна утримувати вдома?

- Повернемося подумки до початку уроку і згадаємо проблемне питання: до якої групи (диких або домашніх) тварин відносяться тварини живого куточка?

- Як за ними доглядати?

- Чи впоралися ми з навчальними завданнями, які поставили на початку уроку?

- Чи виправдалися ваші очікування?

- Де ви можете застосувати ці знання?

2. Рефлексія.

Усно закінчити пропозиції:

• Я дізнався…

• Я запам'ятав, що ...

• Я навчився…

- Дітиі, можна сказати, що сьогодні ми працювали над науковим проектом. Проект дуже цікавий, ми з великим задоволенням займалися пошукової та творчої роботою, тим самим поглиблювали свої знання з природознавства. Нами виконана величезна робота. Всі учасники працювали активно, з позитивним настроєм, до роботи підходили відповідально і творчо.

- Тепер до ваших бейджиків можна прикріпити символ Мудрої Сови, оскільки ви всі прийняті в наукове товариство гуртківців.

- Бажаю вам удачі в такій непростій, але цікавій справі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Екскурсія на станцію юннатів»

Основні завдання:

1. Уточнити поняття - станція юних натуралістів.

2. Уточнити поняття - сад, город, квітник, теплиця, газон

3. Ознайомити з новими рослинами, їх різновидами

4. Ознайомити дітей з мешканцями зоокуточка.

5.Зверніть увагу дітей на порядок і чистоту - результат роботи «Юннатів».

6. Продовжувати виховувати любов до природи і сільськогосподарської праці.

Активізація словника: тваринники, садівники, квітникарі, теплиця, газон, квітник, живий куточок, станція Юннатів.

 

Попередня робота: читання творів про тварин і рослини. Екскурсії та цільові прогулянки в природу, спостереження за сезонними змінами в природі. Догляд за рослинами. Дидактичні та розвиваючі ігри. Конкурс загадок, прислів'їв і приказок на тему: «Природа».

Методичні прийоми: вступна бесіда, вказівки, нагадування, показ, порівняння, наближення до об'єкта.

Наочний матеріал: картинки, таблички.

Хід екскурсії.

I. Зараз ми з вами поїдемо на станцію Юннатів і поспостерігаємо за рослинами, тваринами і роботою юннатів.

- Діти, ми з вами прийшли на станцію Юних натуралістів.

- Як ви думаєте, хто на ній працює? (Школярі, юннати)

- Чим займаються діти на станції Юннатів? (Вирощують овочі, фрукти, квіти, доглядають за тваринами)

- Чому діти приходять на станцію Юннатів? (Люблять тварин, люблять працювати в квітниках, городі, саду)

- Правильно діти, станція Юннатів - це казковий куточок природи, де Юннати - юні любителі природи, з любов'ю доглядають за рослинами і тваринами. Зараз ми з вами познайомимося з їх роботою.

 

- Як називають дітей, які доглядають за фруктовими деревами? (Юні садівники).

Дидактична гра «Вгадай за описом».

Мета гри:

закріпити назви дерев і чагарників.

збагачувати словниковий запас на тему рослини.

II. Звернути увагу вихованців на різновиди кімнатних рослин.

- Чому вони такі красиві? (Тому що за ними доглядають гуртківці)

 

- А як вони доглядають? (Поливають, розпушують ґрунт, підгодовують, обприскують).

- Назвіть знайомі вам кімнатні рослини?

- Як називають Юннатів, які доглядають за квітами, що вирощують їх? (Квітникарі)

- Діти, довго можна милуватися квітами. Але нас чекають ще дуже цікаві зустрічі.

III. Ми прийшли в зоокуточок станції Юних натуралістів.

- Які тварини вам знайомі?

- Подивіться, де вони живуть?

- Чому тварини довірливі?

- Як ви думаєте, хто доглядає за тваринами? (Юннати - тваринники)

- Як юннати доглядають за тваринами?

Конкурс загадок про тварин.

Мета конкурсу:

        розвивати психологічні процеси - мислення, пам'ять, увагу, мова.

збагачувати словниковий запас на тему тварини.

IV. Підсумок екскурсії.

     -Діти, ми сьогодні познайомилися з цікавою роботою юннатів по догляду за тваринами і рослинами.

     - Хто керує роботою? (Вчителі, педагоги).

         Ось і закінчилася наша екскурсія. Ви познайомилися з цікавою роботою юннатів по догляду за рослинами і тваринами.

- Що вам найбільше сподобалося?

- Тут ми побачили, як дружно працюють юннати. І дуже хочеться вірити, що і ви, станете юними любителями природи, будете допомагати дорослим доглядати за тваринами і рослинами.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Мазур Ульяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андрушко Антон
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ханко Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Миколайчук Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Торохтій Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Криворучко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
8736
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку