Розробка заняття "Об`ємна аплікація із гофрованого паперу"

Про матеріал

Розробка заняття "Об`ємна аплікація із гофрованого паперу" для вихованців гуртків декоративно-вжиткового профілю закладів позашкільної освіти, вік вихованців 7-8 років.

Перегляд файлу

РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

Тема заняття: Об`ємна аплікація із гофрованого паперу

Мета заняття: Навчити робити об`ємну аплікацію, повторити техніку роботи в жанрі аплікація та техніку використання шаблонів , навчити створювати рослинну композицію,  закріпити правила техніки безпеки при роботі із ножицями, техніку роботи з різними видами паперу; розвивати почуття прекрасного, уяву, просторове бачення, а також дрібну моторику рук; виховувати акуратність, точність, художньо-естетичний смак. 

Обладнання і інструменти: готова поробка з гофрованого паперу, малюнки із зображенням натюрморту, кольоровий картон, гофрований папір, клей, ножиці, олівець.

Тип заняття: комбінований.

Вікова категорія: 7-8 років.

Хід заняття:

І.Організаційна частина

- Добрий день, діти! Перевірте чи все необхідне є у нас на партах!

Сьогодні на занятті ми будемо працювати з папером різного виду. Ми будемо виконувати  об`ємну аплікацію.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

  • Діти згадайте, що таке аплікація?

(Аплікація-це накладання різних деталей на основу).

  • Яка аплікація може бути за змістом?

(За змістом аплікація може поділятися на такі види: сюжетна, предметна, орнаментальна.

Предметна аплікація зображує окремі предмети.

Сюжетна аплікація відтворює події, явища.

Декоративна аплікація – це створення орнаментальних зображень).

Так як для роботи нам знадобляться ножиці,то нам необхідно згадати правила техніки безпеки при роботі з цим інструментом. Під час роботи ми будемо використовувати шаблони різного виду. На всіх етапах роботи треба бути уважними.

Правила ТБ

-При роботі ножицями, направляти їх треба кінцями від себе.

-При роботі не підставляй під леза ножиць другу руку.

-Не тримай ножиці кінцями догори.

-Ножицями можно працювати, тільки коли ви сидите на своєму робочому місці.

-Не можна лишати ножиці розкритими .

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Плоска аплікація-це наклеювання деталей на основу по всій площині деталі.

Об`ємна аплікація-це коли вирізаним деталям спочатку надається об`єм, а потім деталі наклеюються на основу, але не по всій площині, а тільки її частиною. Завдяки цьому прийому аплікація набуває рельєфного, об`ємного, живого вигляду і саме6 така аплікація буде вивчена і розроблена на уроці.

Симетрія – це закономірне розташування форм і фарб, при якому одна половина предмета є дзеркальним відображенням іншого. Прикладами симетрії  предметів можуть служити вази, горщики. Якщо взяти складений навпіл лист паперу і намалювати на ньому половину симетричного зображення, а потім вирізати по намальованій лінії обидві половинки паперу і розгорнути його, то отримаємо симетричний предмет.

Стилізація. Поняття «стилізації» означає спрощення. Дуже часто необхідно спростити виконання предметів, бо зроби ти весь набір необхідних деталей неможливо і не доречно. Але при цьому дуже важливо не втратити почуття міри, щоб предмет не втратив від надмірної стилізації своєї краси, вишуканості, зберіг свою форму і характерні особливості.

Слово «композиція» означає «створення», «складання», «розташування».

В аплікації дуже важливо вміти так розташувати предмети, щоб у глядача виникло відчуття повного завершення картини, тобто щоб не хотілося нічого добавити і нічого відняти.

 

 

IV. Практична робота.

Композиції, в яких квіти поміщені у посуд, мають свою особливість : цей букет ми повинні «поставити». Якщо ми просто його розмістимо на основі, то буде відчуття, незавершеності, букет буде ніби «висіти». Щоб його «поставити», треба спочатку наклеїти стіл. Можна букет «поставити» на серветку, але серветка повинна бути лише доповненням до фону і тим не менше в композиції це важливо.

Тепер можна приступати до виготовлення глечика. Якщо взяти складений навпіл лист паперу і намалювати на ньому половину симетричного зображення, а потім вирізати по намальованій лінії обидві половинки паперу і розгорнути його, то отримаємо симетричний предмет. Згадаємо як ми працювали з шаблонами. Накладемо шаблон глечика Дод.1 на основу поверх наклеєної серветки і обведіть шаблон олівцем. Глечик будемо виготовляти з гофрованого паперу. Для цього відрізаємо від рулону гофрованого паперу полосу 2-2.5см і розвернути її. Папір скручується в тонкий джгутик. На основу з намальованим глечиком наносимо клей і приклеюємо джгутик, притримуючи його пальцями поки він не приклеїться. Коли глечик буде заклеєний прикрашаємо його орнаментом. Орнамент робимо також з гофрованого паперу і наклеюємо його зверху на глечик. Тепер можна приступати до виготовлення квітів і листків, починаючи знизу від вази і догори. Пелюстки квітки робимо за допомогою шаблону Дод.2. Смужку гофрованого паперу складаємо «гармошкою», обводимо шаблон і вирізаємо зразу декілька пелюсток. Пелюсток повинно бути багато тому запасіться терпінням.  Клеїти пелюстки будемо починати з нижнього ярусу. Всіх ярусів має бути 3-4. Наклеївши всі квіти, доповнюємо роботу листям. Листя  виготовлюємо за допомогою шаблону Дод.3.

IV. Підсумок заняття.

1.Діти ,чого ми нового навчилися на сьогоднішньому уроці?

(Виконувати аплікацію з гофрованого паперу)

2.Хто скаже, який  вид аплікації ми розглянули на сьогоднішньому уроці?

(Ми розглянули об`ємну аплікацію)

Молодці! Із завданням справились! 

V. Домашнє завдання

А зараз заняття звершено. Прибріть за собою робочі місця! . Не забудьте принести необхідні матеріали та інструменти для роботи з аплікацією на наступному занятті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

Додаток

«Обємна аплікація із гофрованого паперу»

              

 

 

 

 

 

 

 

                          Зразок виконаної роботи

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку