Конспект заняття "Український посуд"

Про матеріал
Ознайомити дітей з національним посудом (глечиком, макітрою, діжею, макогоном, мискою, качалкою , ложкою). Розповісти про виготовлення глиняного посуду. Навчити дітей ліпити посуд, застосовуючи прийоми вдавлювання та відтягування. Виховувати бажання вивчати культуру рідного краю.
Перегляд файлу

Конспект заняття « Український посуд»

 

Мета: ознайомити дітей з національним посудом (глечиком, макітрою, діжею, макогоном, мискою, качалкою , ложкою). Розповісти про виготовлення глиняного посуду. Навчити дітей ліпити посуд, застосовуючи прийоми вдавлювання та відтягування.

Виховувати бажання вивчати культуру рідного краю.

Словник: макогін, глечик, макітра, піч, качалка, діжа.

 

Хід

Вихователь: Сьогодні ми заглянемо у минуле нашого народу .Українці завжди відзначалися своєю працьовитістю. Але, так як і тепер, колись були добрі і злі, працьовиті й ледарі. Народ у своїх оповіданнях, казках показував позитивні та негативні вчинки людей . Хоча героями їх були тварини, але зрозуміло, що йшлося саме про людей.

(Інсценізація казки „Колосоктеатру ляльок)

 

Півник: Добрий день, малята! Я півник, а звати мене Голосисте Горлечко. Вам напевно вихователі читали казку про мене і ще про двох мишенят Крутя і Вертя. Я знайшов колосок, намолов з нього у млині багато борошна, і вирішив почастувати вас пиріжками з маком. Хочете? От зараз я буду їх пекти, а ви будете дивитись, як це робиться. Беру мак, його до глиняної макітри. Вона кругла, глибока, а називається так тому, що в ній труть мак. Беру дерев’яний макогін і добре розтираю мак. Макогін має таку назву, бо ним труть мак. Розтерти добре мак - і начинка готова!

Потім беру діжу, насипаю туди борошна і замішую тісто. Люди колись пекли хліб вдома, місили тісто ось в таких дерев’яних діжах. Коли тісто підійшло, виймаю його з діжки і розкачую качалкою. Ліплю пиріжки і печу їх у печі. Ось вони й готові! Тоді витягую їх і складаю у полумисок .

(Півник ставить полумисок на стіл, прибігають двоє мишенят).

Мишенята: -Ой як смачно пахне!

(заглядають у полумисок)

-Так це ж пиріжки!

- Півнику, почастуй нас пиріжками!

(Півник частує мишенят пиріжками)

- Які ж смачні!

Півник дає мишенятам молоко з глечика і частує всіх дітей. Інсценівка закінчується.

Вихователь: Півник почастував нас пиріжками, які лежали в глиняному полумиску.

Розповідь вихователя

Раніше люди користувалися лише дерев’яним і глиняним посудом. Недалеко біля Полтави є село

Опішня , де чимало майстрів, які славляться своїм глиняним посудом, а саме не випаленою чорною керамікою. Це макітри, глечики, підсвічники, інші вироби, які відомі всій Україні і за кордоном.

Хочете дізнатись, як виробляють глиняні речі? Спочатку місять глину, потім ліплять миски, глечики, далі сушать на сонці, а вже потім випалюють у печі, щоб посуд був міцний.

 (показує ілюстрації із зображенням процесу виготовлення глиняних виробів).

Підійдіть ближче до столу і розгляньте посуд. Що зроблено з глини? А що з дерева? А тепер ми з вами, як справжні народні майстри, сядьмо за столи і спробуймо зробити посуд з глини.

Вихователь пояснює послідовність ліплення миски. По закінченні роботи діти роблять виставкук

Вихователь: Сьогодні ви добре попрацювали і зробили миски дуже подібні до тих, які робили і роблять майстри Опішнянщини.

docx
Додав(-ла)
Череп Ніна
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
3239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку