Конспект заняття "Український віночок"

Про матеріал
Мета: поглиблювати та закріплювати знання дітей про українське національне вбрання, про дівочий віночок як оберіг, про особливості його виготовлення, про значення квітів та стрічок у ньому; розвивати зв’язне мовлення, стимулювати вживання прислів’їв і приказок; виховувати почуття національної гордості, любов та пошану до традицій свого народу, зокрема до національного вбрання.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад(ясла-садок) № 2

Попаснянської районної ради Луганської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

Заняття з патріотичного виховання на тему

«Український віночок-символ українського народу»

 

 

 

  

 

                                                     

 

 

 

 

                                                                              Підготувала:

                                                                                   Вихователь  :Деркачова М.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Попасна

2017рік

Мета: поглиблювати та закріплювати знання дітей про українське національне вбрання, про дівочий віночок як оберіг, про особливості його виготовлення, про значення квітів та стрічок у ньому; розвивати зв’язне мовлення, стимулювати вживання прислів’їв і приказок; виховувати почуття національної гордості,  любов та пошану до традицій свого народу, зокрема до національного вбрання.

 

Обладнання: лялька-українка, віночок, стрічки,  шапочки квітів, заготовки квітів для віночку, клей, пензлі, серветки, клейонки.

 

Попередня робота: розглядання державних та національних символів України, вірші, прислів’я про Україну, загадки.

 Хід заняття

 (Діти розглядають ляльку в українському вбранні.)

Вихователь. (Читання вірша  «Оленка – українка».)

До барвистого віночка

Вишиваночка сорочка,

Фартушок і чобітки,

Й різнокольорні стрічки.

Це Оленка – українка,

Як вона співає дзвінко!

Як сміються оченята,

Як танцюють ноженята!

 

Вихователь. Чи сподобався вам цей вірш?  Про кого розповідається в ньому? (  Про дівчинку – українку)). Як  можна ще здогадатися , що ця лялька – українка?  ( Лялька одягнена в українське національне вбрання). Якою є на вигляд ця лялька? (  Гарною, красивою, ошатною).

-Оленка  сказала ,що прийшла до нас  із подарунками і їх з хвилинки на хвилинку повинні доставити листоношею.

(Стук у двері. Вихователь відчиняє двері ,а на порозі стоїть скринька.)

 Вихователь. Діти, здається, а ось і подарунки! Подивіться, яка чудова скринька! Давайте відкриємо  її разом.

-Ану, скриня, відкривайся!(промовляють разом)

( Вихователь дістає віночок). 

-Який гарний віночок!

 (Розповідь вихователя.)

-Віночок не лише прикраса, а й оберіг. У кожного народу є свої символи і обереги. Обереги від слова «оберігати», «берегти». Є у віночка така сила, що біль знімає, волосся береже. У народі про віночок говорять:

    – Гарний віночок – окраса дівчини.

    – У віночку калина – гарна дівчина .

      А які ще ви знаєте прислів’я про віночок.? (  «Який віночок – такий голосочок», « Віночок вити – життя любити».)

 Вихователь. - Віночок  дівчата починали носити з трьох років. В віночок вплітали багато квітів. А які це були квіточки, ви впізнаєте , коли загадки мої відгадаєте. Кожна квітка щось означає.

-Відгадайте загадки:

1.Я на сонце дуже схожа,

 Золотиста і пригожа,

 Я щоранку розквітаю,

 Промінцями всіх вітаю.

 Відгадати всім не важко,

 Що за квітка я така?

(ромашка)

(Показ  презентації-слайд №1)

- Ромашка не тільки лагідна та добра квітка, вона дуже корисна. Має лікарські властивості. Дуже корисно дівчатам мити волосся відваром ромашки, щоб було воно довгим, красивим та шовковистим. А чай з ромашкою смачній і корисний. Його п’ють, коли болить живіт, ним полощуть горло.

 Вихователь.- Наступна квітка ось яка, відгадайте!

2.На просторах поля золотого

  Сині зірочки тремтять

  Мов шматочки неба голубого

  Виграють, виблискують, горять.

(волошка)

(Показ презентації-слайд №2)

-Ці квіточки теж мають лікувальні властивості. Вони дуже корисні і ними миють волосся, освіжають хату, в них купають малих дітей.

 Вихователь. -Без цієї же квітки жодного віночка не буває.

3.Стебельце – шорстка драбинка,

   Всередині – чорна вуглинка,

   Пелюстки – блискучі як лак

   Це квітує (мак).

-Так, це – мак.  Подивіться, яка гарна квіточка.

(Показ презентації -слайд №3)

-Ой, погляньте ,у нашій чарівній скриньці є чарівна паличка! За її допомогою ви станете  чудовими квітками!

-Один, два повернись –з діток в квітки обернись!

(Одягаю  дітям шапочки квітів)

- Ось тепер ви не дітки, а квітки!(проводиться релаксація «Я-квітка»)

- Ми дуже маленькі квітки. Ми ростем, ростем,  прокинувшись від солодкого сну, розправляємо свої ручки- пелюстки, умиваємося росою, повертаємося до сонечка, посміхаємся йому. Сонечко своїми промінчиками пестить нас. Прокинувся лагідний вітерець, бавиться з квітками. Улітку він такий лагідний і ніжний! Бджілки прилетіли, зібрали чудодійний корисний пилок, пахучий нектар, цілющий мед. Прокидаємося.

-Тепер я знову змахну чарівною паличкою і ви станете дітками!

-Один, два ,повернись-з квіток в діток обернись!(знімаю шапочки квітів)

Вихователь:Як без вишні – не садок,

                    Так без квітів  – не вінок.

                    Різнобарвні, запашні

                    Гарні , ніжні й золоті.

                    Цілу купу зберемо,

                    І  віночок   сплетемо.

Вихователь. Діти,у кожного з вас є на столі готові квіти для віночка. Зараз ми спробуємо зібрати їх у віночок такий самий як у мене(показую віночок).Якщо ви уважно подивитесь, то що можна сказати про розташування квітів?(вони розташовані у певній послідовності) .На нашому ободочку є кружечки ,які допоможуть вам розташувати квіти у такій самій послідовності. Для того , щоб квіти були об`ємними,приклеюємо тільки середину квітки і притискаємо серветкою.

 (Діти самостійно наклеюють квіти на ободочок по схемі. По закінченню роботи витирають руки вологими серветками).

 Вихователь. –Який гарний віночок у нас вийшов! Але здається, чогось не вистачає нашому віночку?Як ви гадаєте, чого саме?(стрічок)

 - Молодці! Ось вони, у нашій чарівній скриньці лежать! Ув’язували в віночок 7 стрічок. І сором був той дівчині, у якої вони були пов’язані недбало. У центрі світло-коричнева – символ землі, далі жовта – колосок у полі, зелена – життя, синя – вода, рожева – символ достатку, жовтогаряча – усмішка сонця, фіолетова – мудрість.(показ презентації (слайди з №4 по №10), почергово пов’язують стрічки у віночок)  Усі стрічки повинні бути довшими за косу, бо оберігають її. Дівчатка одягалі віночок у святкові дні.

 (Вихователь запрошує дітей пограти.)

Рухлива гра «Віночок»

 Діти стоять у колі спиною до середини. Дівчинка з віночком у витягнутих руках іде, співаючи, повз них. Закінчивши співати, зупиняється і, якщо напроти неї дівчинка, називає її ім’я і вдягає на голову віночок. Якщо хлопчик – дає йому віночок у руки. На повторення музичного супроводу(слайд  11 ) обоє виходять на середину кола й кружляють, узявшись під руки. Діти в колі плескають у долоні.)

Я віночок сплету,
Я віночок сплету.
А кому я цей віночок
На голівоньку вдягну?
(Тетянці, Оксанці…)

Вихователь. Сьогодні ми ознайомилися з віночком, з квітами та стрічками, які вплітаються у нього.

-З яких квіточок плели віночки?

-Якого кольору в’язали стрічки до свого віночка дівчата?

-Що означають кольори стрічок?

-Молодці! Давайте дружно подякуємо Оленці за подарунки (дякуємо) і скажемо до побачення!(прощаються).

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
10738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку