«Мандрівка порами року»
Об’єкт: діти першого класу.
Мета: розвивати спостережливість, пам'ять, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати бережливе ставлення до природи, посидючість на занятті, закріпити знання про пори року та їх особливі ознаки, прикмети, розширення та активізація словника по темі, розвиток слухового сприйняття,
Ключові компетенції:
Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку.
Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.
Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі.
Використані матеріали: відео звертання від героїв історії; паперові ляльки героїв; гра «Ознаки пори року»; гра «Запам’ятайка»; картки весна-меморі; полотно та набір карток «Зима-Літо»; набір аудіо записів до теми Осінь; картки «Знайди відмінність»; паперові дерева; наліпки.
Хід заняття
- До нас у гості завітали загадкові персонажі,а щоб дізнатися хто наші гості, вам необхідно відгадати загадки. Ану, хто з вас на здогад швидкий?
Загадки:
1.Щороку дідусь має чотири імені. Що це за дідусь?(рік). Назвіть імена? (Зима, весна,літо, осінь).
Лід на річках, сніг на полях,
Віхола гуляє – коли це буває?(Взимку)
Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, зна –
В гості йде до нас…(Весна)
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка це пора, діти?(Літо)
Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають.
Відгадайте, діти,
Коли це буває?(Восени)
- Сьогодні, на уроці ми з вами відправимось у подорож.
Усі пори року приготували для нас цікаві завдання,які ми з вами повинні будемо вірно виконувати. Отже тема нашого заняття: «Пори року».
- Назвіть пори року по порядку. (Зима, Весна, Літо, Осінь)
- Зараз яка пора року? (Зима).
- Спершу ми відправимось до красуні –Зими.
Мовлення:
Звертання Зими до дітей:
Привіт діти, я –Зима! Я підготувала для вас багато цікавих завдань, виконуйте їх старанно, збирайте кристали та обміняйте їх на наліпку в кінці подорожі ! Успіху вам!
Вам необхідно обрати особливі ознаки зими з карток представлених на столі.
Якими словами можна сказати про зиму? Зима, яка? (Морозна, сніжна, холодна, казкова) Назвіть слова-предмети які характеризуються у вас з зимою.(Лід,сани,ковзанка). Назвіть дії які у вас асоціюються з предметом (Кататися, спускатися, ліпити)
Давайте разом з вами складємо свою невеличку розповідь про зиму. Я почну, а ви продовжуйте.
- За правильно виконане завдання дитина отримує кристал.
- влітку дні жаркі, а взимку - (холодні)
- влітку день довгий, а взимку - (короткий)
- влітку сонце гріє, а взимку - (не гріє)
- навесні лід на річці тонкий, а взимку - (товстий)
- одні бурульки довгі, а інші - (короткі)
- Сніг м'який, а лід - (твердий)
- За правильно виконане завдання дитина отримує кристал.
Пам’ять:
Звертання Весни до дітей:
Доброго дня мої дорогенькі, я тітонька-Весна, тепло до Вас принесла, та цікаві завдання виконуючи їх Ви зможете отримати квітку та вкінці подорожі обміняти її на приємний сюрприз! Нехай супроводжує Вас фортуна!
1. Дидактична гра «Ознаки пори року. Весна.»
- Вам необхідно обрати особливі ознаки весни з карток представлених на столі.
- Якими словами можна сказати про весну? Весна, яка? (Тепла, радісна, довгоочікувана, весела, дзвінка, квітуча, рання, пізня, красива).
За правильно виконане завдання дитина отримує квітку.
2. Гра «Запам’ятайка»
- Для того щоб виконати це завдання Вам необхідно на протязі однієї хвилини розглядати картку та максимально запам’ятати усі деталі які зображені на ній , а потім відповісти на запитання.
За правильно виконане завдання дитина отримує квітку.
3. Дидактична гра «Меморі»
___
За правильно виконане завдання дитина отримує квітку.
Фіз.хвилинка:
Логічне мислення:
Звертання Літа до дітей:
Всім привіііт! Я – Червоне Літечко і дуже рада що Ви завітали до мене, мені як раз необхідна Ваша допомога! До мене завітав чаклун і він зачарував мене тепер я зовсім не схожа на Літо, а скоріше на Зиму, допоможіть мені поки я зовсім не змерзла.
За правильно виконане завдання дитина отримує сонечко.
- Вам необхідно обрати особливі ознаки весни з карток представлених на столі.
- Якими словами можна сказати про літо? Літо, яке? (Спекотне, тепле, печеня, задушливе, врожайна, посушливе, дощове, сонячне).
За правильно виконане завдання дитина отримує сонечко.
Увага:
Звертання Осені до дітей:
Доброго дня дорогі мої! Я Золота - Осінь. Ви мабуть вже зовсім втомились, тому я приготувала для вас легкі та цікаві завдання. Виконавши їх ваша подорож закінчиться. Хай щастить!
- Вам необхідно обрати особливі ознаки весни з карток представлених на столі.
- Якими словами можна сказати про осінь? Осінь, яка? (Золота, дощова, сира, пізня, погана, рання, похмура, похмура)
За правильно виконане завдання дитина отримує листочок.
Звуки: як падає листя; як йде дощ; гроза; вітер; як тече вода; хуртовина.
За правильно виконане завдання дитина отримує листочок.
Ось і закінчилась наша подорож! Давайте згадаємо у кого у гостях ми сьогодні побували? (Зима, весна, літо, осінь). Правильно! А у кого з героїв вам сподобалось найбільше? (Відповідь дітей).