Керівник гуртка
сучасного бального танцю
Жосан Я.Г.
Тема заняття. Вивчення варіації танцю «Віденський вальс». Практична робота над технікою, музичністю, виразністю виконання та взаємодією в парі.
Мета заняття:
1) навчальна: закріпити об'єднання вивчених фігур у варіацію;
2) розвивальна: розвивати емпатію, артистизм, формувати вміння запам'ятовувати рухи;
3) виховна: виховувати прагнення до самовираження через танець, до самовдосконалення.
Тип заняття: підсумкове.
Обладнання: музичний CD- програвач, CD – диски.
План заняття
1. Організаційний момент.
2. Повідомлення теми та мети заняття. Мотивація.
3. Розминка.
4. Вивчення варіації танцю «Віденський вальс»» з використанням фігур, вивчених на попередніх заняттях: «Натуральний поворот», «Права Зміна», «Зворотній поворот», «Ліва Зміна».
5. Робота над технікою виконання танцю «Віденський вальс» у парі (без музики та під музику).
6. Виконання індивідуально кожною парою вивченої варіації танцю «Віденський вальс». Формування груп (по 2 пари – сильна та слабша). Робота у парах зі змінним складом.
7. Підведення підсумків заняття.
Хід заняття
1. Шикування дітей на початок заняття. Уклін.
2. Тема сьогоднішнього заняття: «Вивчення варіації танцю «Віденський вальс». Практична робота над технікою, музичністю, виразністю виконання та взаємодією в парі».
3. Метою нашого заняття є об'єднання вивчених фігур у варіацію та формування вміння запам'ятовувати, а також вміння взаємодіяти в парі.
Перегляд відео, на якому пара високого класу виконує танець
« Віденський вальс». Коментування та обговорення переглянутого.
3. Розминка. Виконання спеціального тренажу для розвитку фізичних можливостей, координації тіла, ритмічності та музичності:
4. Використання диференційованого підходу:
Група ділиться на дві лінії ( лінія хлопчиків і лінія дівчаток).
Показ варіації тренером у такій послідовності :
1.Зворотній поворот
Початкове положення - закрита позиція, партнери розгорнуті в діагональ до стіни. Партнер стоїть обличчям по лінії танцю.
"Раз"
Партнер робить інтенсивний перший крок лівою ногою на лінію танцю з одночасним поворотом корпусу наліво. На цей же рахунок виноситься права нога убік на подушечку. Розташування корпусу - боком по лінії танцю.
"Два"
Переноситься вага на праву ногу, права підтягується, положення - "хрест".
"Три"
Довернути корпус в діагоаналь до центру, права нога готується до кроку назад.
Початкове положення – закрита позиція, партнери розгорнуті в діагональ до стіни. Партнерка стоїть спиною по лінії танцю.
"Раз"
Партнерка робить інтенсивний перший крок правою ногою на лінію танцю з одночасним поворотом корпусу направо. На цей же рахунок виноситься ліва нога убік на подушечку. Розташування корпусу – боком по лінії танцю.
"Два"
Переноситься вага на ліву ногу.
"Три"
Довернути корпус в діагоаналь до центру, ліва нога готується до кроку вперед.
Кроки по довжині у партнера і партнерки різні. У партнера – другий крок довгий, у партнерки – короткий. Хоча ноги при повороті виносяться на подушечку, підйоми у віденському вальсі , також як і спуски – відсутні.
2. Правий поворот
Початкове положення - закрита позиція в парі. Партнер починає і закінчує танець, знаходячись обличчям по діагоналі від центру(4-а діагональ.). Ноги - в 6-ій позиції.
За два такти виконується поворот на 360°, упродовж шести кроків, на кожен рахунок(1-й такт - рахунок "раз"; "два"; "три"; 2-й такт - "чотири"; "п'ять"; "шість").
«Раз»
Крок правою ногою з каблука по лінії танцю; у кінці першого кроку корпус з позиції 4-ої діагоналі розгортається по лінії танцю(мал. 1)
«Два»
Крок лівою ногою у бічному напрямі по лінії танцю. Стопа ставиться на напівпалець; корпус з позиції лінії танцю розгортається спиною до центру.(мал. 2)
«Три»
Підтягнути праву ногу до лівої ноги в 6-у п. У кінці третього кроку корпус обертається до позиції 2-ої діагоналі(мал. 3)
«Чотири»
Крок лівою ногою назад і трохи у бік; у цей момент перетнути лінію танцю; відштовхнутися каблуком правої ноги.
«П'ять»
Бічний крок правою ногою по лінії танцю; стопа ставиться на напівпалець; корпус розгортається лицем до центру.
«Шість»
Підтягуємо ліву ногу до правої в 6-у п., залишаючись лицем діагонально до центру(4-а діагональ).
«Раз»
Крок лівою ногою назад і трохи убік; у цей момент перетнути лінію танцю; відштовхнутися каблуком правої ноги.
«Два»
Бічний крок правою ногою по лінії танцю; стопа ставиться на напівпалець; корпус розгортається лицем до центру.
«Три»
Підтягнути ліву ногу до правої в 6-у позицію, залишаючись лицем діагонально до центру(4-а діагональ).
«Чотири»
Крок правою ногою з каблука по лінії танцю; у кінці першого кроку корпус з позиції 4-ої діагоналі розгортається по лінії танцю.
«П'ять»
Крок лівою ногою у бічному напрямку по лінії танцю; стопа ставиться на напівпалець; корпус з позиції лінії танцю розгортається спиною до центру.
«Шість»
Підтягнути праву ногу до лівої ноги в 6-у п.; у кінці третього кроку корпус обертається до позиції 2-ої діагоналі.
Фігури між собою поєднуються Правою та Лівою Змінами.
Відтворення побаченого дітьми. Окремо з хлопчиками, потім з дівчатками.
Звернути увагу на типові помилки.
5. Після того, як вивчили по одному нову варіацію, всі стають у пари і виконують вивчену варіацію спочатку без музики, а потім під музику танцю «Віденський вальс». Відпрацьовується варіація, приділяючи увагу ведінню у парі та технічним особливостям вивчених фігур.
6. Кожна пара демонструє своє виконання вивченої варіації танцю «Віденський вальс» під музику. Обговорення танцю.
Формування груп Робота у парах зі змінним складом. Взаємонавчання.
7. Підведення підсумків. Після перегляду всіх пар визначаються ті пари, які змогли вивчити нову варіацію та показати більш технічне її виконання.
Шикування дітей на кінець заняття. Уклін.