Заняття "Виготовлення жабки на основі геометричного тіла конуса за зразком"

Про матеріал
Конспект заняття розроблений керівником гуртка початкового технічного моделювання Чернігівського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Блохою О.М. Він розрахований для роботи з вихованцями у гуртку початкового технічного моделювання, вчителями на уроках та батьками вдома.
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення жабки на основі геометричного тіла конуса за зразком.

Мета:

  • навчити дітей робити іграшку з конуса;
  • ознайомити дітей із жабами;
  • удосконалювати вміння конструювати із геометричних фігур;
  • закріпити навички користування ножицями;
  • розвивати увагу, вміння аналізувати та систематизувати, зорову пам’ять, образне мислення;
  • виховувати акуратність, охайність.

Матеріали і обладнання: демонстраційний матеріал, зразок готового виробу, кольоровий папір, картон, олівець, клей, ножиці.

Хід заняття.

I.Організаційний момент – перевірка наявності учнів та їх готовності до заняття.

II.Робота над темою заняття.

  1. Вступна бесіда.

Має він вершину,

Має і основу,

А якщо покотиться —

То по колу знову.

(Конус)

- Діти, що таке конус? ( відповіді вихованців).

Чи знаєте ви, що слово конус прийшло до нас з древньогрецької мови і означає «шишка». Конус – це тіло, отримане об'єднанням всіх променів, що виходять з однієї точки (вершини конуса) і проходять через плоску поверхню (додаток, мал. 1). Так само можна сказати що це тіло, отримане при обертанні прямокутного трикутника навколо одного з його катетів (додаток, мал. 2). Конус – це тіло, обмежене колом і кривою поверхнею, збіжної в одній точці. Ця точка називається вершиною конуса.

- Якщо подивитись на конус, які геометричні фігури можна побачити? (круговий сектор і коло) (додаток, мал. 3).

- Тобто можна сказати, що розгортка конус – це …? (розгортка поверхні конуса являє собою круговою сектор і коло).

- Давайте розглянемо речі, які нас оточують. Деякі з них – це конуси Назвіть їх. (відповіді вихованців).

Конус.

Клоун в цирку виступає

малюків розвеселяє.

В формі конуса ковпак.

Ну й кумедний! Чи не так?
 

  2. Оголошення теми і мети заняття.

Загадка.

Вона живе в болоті,

Зелена, як трава.

І цілий день нам чути

З болота «ква-ква-ква».

(Жаба)

- Діти, чи знаєте ви де живуть жаби? ( Жаби живуть в озерах, болотах, у лісах, і навіть у пустелях - скрізь, де є хоча б одна калюжка. Жаби живуть як в дикій природі, так і в мегаполісах.)

Знаєте, що вони можуть бути крихітними - не більше 1 см в довжину і величезними - до 35 см і вагою до 3,5-4 кг. Жаби можуть забиратися на дерева і здійснювати триметрові стрибки. Вони не тільки стрибають, скакають, плавають, деякі з них ще й літають, наприклад, веслоногі жаби легко долають відстань у 10-12 метрів.

 - Хто бачив влітку жаб? Якого вони кольору? (відповіді вихованців).

У забарвленні водних жаб переважають зелені та оливкові тони (додаток, мал. 4), у наземних - бурі і коричневі (додаток,мал. 5). У всіх жаб довгі задні лапи з перетинкою між пальцями, завдяки якій вони добре плавають. Живляться жаби в основному комахами, молюсками, павуками, дощовими черв'яками, жуками, гусеницями, метеликами. Здобич жабам допомагає утримувати липкий язик.

 - Як ви гадаєте, чи є у жаб вороги? ( відповіді вихованців).

Ворогами жаб в природі є: їжаки, змії, птахи, кабани, ведмеді, хохуля, куниця, лисиця, вовк. У воді на них полюють великі риби, наприклад, щуки й окуні, а також чайки, що літають над водою.

- Діти, давайте подумаємо, приносять жаби користь людям чи ні? (відповіді вихованців).

Вони знищують значну кількість шкідливих комах, що шкодять садам, городам, полям, лісам і лукам. По-друге, земноводні знищують комах - носіїв хвороб людини.

Чи знаєте ви, що за ту користь, яка жаба принесла суспільству, їй поставили пам'ятники. Один з них знаходиться в Парижі біля будівлі Пастерівського інституту. Гроші на пам'ятник зібрали студенти-медики, на знак поваги і вдячності за величезні заслуги в медичних, фізіологічних і фармакологічних дослідженнях (додаток,мал. 6). А другий пам'ятник знаходиться в Токіо. Ще є пам'ятник у Бостоні( США) (додаток,мал. 7). У 2010 році в день міста у Києві було встановлено незвичайний пам'ятник жабі (додаток, мал. 8).

- Давайте пригадаємо казки, в яких зустрічається жаба.

  • Царівна-жаба ;
  • Жаба;
  • Миша й жаба;
  • Чарівниця-жаба;
  • Наречена жаба;
  • Казка про жабу і троянду та інші.

Сьогодні ми будемо робити з паперу жабку. Подивіться на зразок.

- Яку геометричну фігуру нагадує тулуб і голова? ( два конуси)

III. Практична робота.

Проведення інструктажу.

Фізкультхвилинка. (під музику діти виконують довільні рухи).

1. Обводимо шаблони (додаток, мал. 9).

2. Склеюємо конуси (додаток, мал. 10).

3. Приклеюємо частини тіла до конуса.

4. Прикрашаємо жабку за своїм задумом, своєю фантазією (додаток, мал. 11).

IV.  Закріплення матеріалу.

- Що таке конус?

- З яких геометричних фігур складається конус?

- Хто така жаба?

- Що ви знаєте про жаб?

 

Додаток

 

D:\методичка 2013\cone.jpg          5         C:\Documents and Settings\UserXP\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\340.gif

Малюнок 1                      Малюнок 2                    Малюнок 3

D:\методичка 2013\19.jpg                           D:\методичка 2013\images.jpegщлщ.jpeg

Малюнок 4                                                   Малюнок 5

еhttp://i028.radikal.ru/1205/31/031900eed3a4.jpg Памятники лягушке. Памятник лягушке в Бостоне. D:\методичка 2013\киев.bmp

Малюнок 6                      Малюнок 7                Малюнок 8

   IMG

Малюнок 9

D:\методичка 2013\post-14992-1159863042.jpgD:\методичка 2013\Konus.jpg

Малюнок 10

C:\Documents and Settings\UserXP\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_0002.tif        D:\методичка 2013\DSC04753.JPG

Малюнок 11

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку