1
Підготовила:
Савенко Інна Миколаївна
2020р.
Тема: Виготовлення іграшки з кольорового паперу: «Бджілка».
Тип уроку: комбінований.
Мета: навчальна: ознайомити і навчити дітей виготовляти іграшки (об’ємні) з кольорового паперу;
розвивальна: розвивати творчі здібності, фантазію, уважність, уяву дітей, відчуття кольору, зорову пам'ять;
виховна: виховувати прагнення до творчості, охайності, здатність естетичного сприймання та оцінювальної діяльності.
Обладнання: для вихованців: кольоровий папір та картон, кольорові олівці, клей, ножиці, шерстяна нитка;
для керівника: ілюстрація із зображенням бджілки, шаблони, зразок іграшки.
План заняття:
І. Організаційна частина.
ІІ. Організація опорних знань .
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
IV. Практична частина.
V. Підсумок заняття.
Хід заняття.
Перевірка присутніх, підготовка робочих місць, повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями.
ІІ. Організація опорних знань.
- Що ми вивчали на минулому заняті? (техніку аплікація).
- Що таке паперопластика? (виготовлення об’ємної іграшки з кольорового або білого паперу).
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
Діти, давайте спробуємо відгадати декілька загадок. За допомогою відгадок ви дізнаємось що ви будете сьогодні виготовляти з кольорового паперу.
Домовита господиня
Пролетіла над лужком,
Поклопоче над квіткою -
Вона поділиться медком.
(Бджола)
Голку носить при собі, а не кравчиха.
Варить, а не повариха.
(Бджола)
Лежить купка поросят, тільки трониш - завищать.
(Бджоли)
Ось ми відгадали наші загадки і дізналися що сьогодні ми будемо виготовляти з кольорового паперу бджілку (рис.3).
Бджола - символ Великої Богині; першопочатку світу; безсмертя; чистоти душі, творчої діяльності; працьовитості, невтомності. Уявлення про те, що бджоли живуть лише ароматом квітів, пізніше зробило їх ще й символом чистоти і помірності.
У давніх слов’ян бджола символізувала кохання, бо поєднувала в собі «солод меду і гіркоту жала» (порівняйте відгомін цього у вислові «медовий місяць»).
На думку американського археолога Марії Гімбутас, бджола ще за часів неоліту була одним із втілень Великої Богині. У деяких міфологічних системах вона символізувала душу, Небо.
Емблемою Афродіти (грецької богині вроди і кохання), а також Деметри, Діани і Персефони виступала саме бджола. Пізніше бджола стала емблемою Діви Марії. Українці називали бджолу «святою», німці давали їй назву «божа пташка» і «пташка Марії».
У найдавніших міфологічних уявленнях українського народу бджола виступала як провісниця весни, а з нею і родючості - бджола часто виступає центральним образом давньоукраїнських веснянок.
Священне значення бджоли ґрунтується на легенді, що вона жила колись у раю, просила дозволу в Бога брати з квіток поживу. В народних уявленнях бджола пов’язана зі Світовим деревом (Дерево життя - знамено трьох основ світу. Яв - світ видимий, явний, дійсний. Стовбур Дерева життя - земне існування людей у просторі з Сонцем. Нав - світ невидимий, духовний, потойбічний, світ предків, коріння Дерева життя. Прав - світ законів, правил, освячених звичаями, досвідом, обрядами. В кроні Дерева життя живуть боги. Світове дерево уособлює єдність усього світу. Це своєрідна модель всесвіту і людини, де для кожної істоти, предмету чи явища є своє місце.), серед гілля якого «рояться в бортях бджоли». І в українських колядках бджоли є важливим елементом Світового дерева - вони вважались одними із зачинателів Всесвіту:
Серед подвір'я зелений явір,
Під тим явором чорнії бобри,
На восиридку - ярії пчоли,
А на вершечку сиві соколи.
Українці з великою пошаною ставилися до бджоли, ніколи не говорили, що вона «здохла», а лише - «померла» (як про людину). На Паску потрібно було навіть… вітатися з нею, щоб був багатим взяток. Як пише відомий дослідник звичаїв нашого народу Олекса Воропай, існувало спеціальне бджолине свято - 17 квітня, день Зосими, коли приказували: «Господи Боже, … благослови і моїм бджолам зачати діло роботи на часті рої, на густі меди, від вологи земної, і від роси небесної, і від всіх зел квітучих».
IV. Практична частина
Давайте приступимо до виконання завдання. (Роздати набір шаблонів «Бджола» вихованцям (рис.1)).
У процесі роботи здійснювала психологічну підтримку і проводила індивідуальні заняття.
Контролювала виконання, звертала увагу на недоліки, інструктувала, як їх виправити.
V. Підсумок заняття.
1. Показ робіт.
2. Оцінка діяльності на уроці.
3. Визначення завдання з підготовки до наступного заняття.
4. Прибирання робочого місця.
Список використаної літератури.
Рис. 1
Схеми шаблонів
Рис.2
Завершена робота (Бджола)
Рис.3 Рис.4
Бджола Бджола
Рис.5
Бджола